Gå til innhold

Hvorfor jeg hater damagemetere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan tanke helt fint jeg. Det er bare frustrerende. Og det har faen meg ikke noe med mine tanke skills å gjøre, når roguen aggro patrols.  Drit å dra, idiot.

8210547[/snapback]

 

Noen som lett blir hissig eller?

 

Men damage meters er greit det. Du kan jo bare tenke for deg selv at du som healer redder gruppa. ;)

8210654[/snapback]

 

 

som healer VET du at du redder gruppa, men med overfokus på damagemeter så virker det ikke som at alle andre vet det og setter like mye pris på, eller annerkjenner en god healjob på samme måte som en eller annen DPSer som troner øverst på meteret.

Lenke til kommentar

Spiller dere bare for annerkjennelse eller?

Så lenge bossen downes og vi kan skrike ut på VT, er jeg fornøyd. Uansett om ingen skryter meg opp i skyene :)

 

Og det virker for meg som dere overdriver ganske mye her inne.

Er det virkelig sånn at den som topper damagemeteret får konstant skryt i guildet og blir sett på som en helt?

Lenke til kommentar
Og det virker for meg som dere overdriver ganske mye her inne.

Er det virkelig sånn at den som topper damagemeteret får konstant skryt i guildet og blir sett på som en helt?

8211492[/snapback]

 

I enkelte guilds er det faktisk sånn...

8211524[/snapback]

 

I alle guildene jeg har vært i er det sånn.

I alle pugs er det også sånn, for ikke å snakke om bg'er engang.

Lenke til kommentar
Spiller dere bare for annerkjennelse eller?

8211492[/snapback]

 

De fleste gjør faktisk det.

Det kan sikkert være noen som sier at det ikke stemmer, men de fleste spiller faktisk for åha det gøy... og gøy har de det ved å hele tiden strebe mot et mål i spillet, som først og fremst er bra utstyr og med påfølgende anerkjennelse.

 

Supprt/tank får får lite anerkjennelse, nettopp fordi de fleste ingame verdsetter de som gjør mest skade, ikke de i kulissene som gjør stunt sine som ikke måles på noe meter.

 

Hvorfor tror du de fleste pvp-filmer viser enorme crits og oneshotting av motstandere?

Lenke til kommentar

Gjennom 1.5 år med raiding (preTBC) må jeg si at i mitt guild har det helt klart gått mest skryt til tanks, fordi de tanker jo helt ubert. (Raidet Naxx level) Healers har enten fått ris eller ros. Ris for å gå alt for raskt oom i fights, og ros når de klarer fokusere non-stop i over 5 minutter (se : fleste naxx encounters). Dps har stort sett bare fått høre at de skal chille damagen.

 

Her er ett sitat jeg husker veldig godt etter at mages overaggroet hver jævla gang på huhuran i aq40:

 

We use damagemeters for aggro monitoring on fights such as huhupants and ouro. We actually use it for aggro management, not just "hey look i did 742dps".
Lenke til kommentar

Ja, det var vel derfor det opprinnelig ble brukt i MC osv når vi kjørte det i starten. Brukte det som aggromanagement. Men er helt uenig i de som sier det er latterlig og "så lenge bossen dør, er jeg fornøyd." Jeg er faen ikke fornøyd med et raid selv om en boss dauer, før jeg vet at 100% av de som er med har gjort jobben sin perfekt og ytt sitt maksimale. Med en gang noen slacker, må de resterende jobbe mye hardere for å oppnå samme resultat, og det suger. Hadde alle gjort akkurat det de skulle, og pumpet ut dmg/heals og vært imba - Ja, da hadde alle vunnet wow.

 

Hvordan kan man oppnå dette? Jo, ved å bruke damage/heal meters å monitorere chars og se om de gjør det de skal til enhver tid. Gjør de noe feil, er dette noe som kan rettes på via dialog med vedkomne, slik at han/hun kan gjøre en bedre jobb neste gang. Om man ikke prøver nye ting, eller ser forover - men bare gjør det man alltid har gjort og later som ingen ting - vinner man ikke wow..

Lenke til kommentar
Gjennom 1.5 år med raiding (preTBC) må jeg si at i mitt guild har det helt klart gått mest skryt til tanks, fordi de tanker jo helt ubert. (Raidet Naxx level) Healers har enten fått ris eller ros. Ris for å gå alt for raskt oom i fights, og ros når de klarer fokusere non-stop i over 5 minutter (se : fleste naxx encounters). Dps har stort sett bare fått høre at de skal chille damagen.

 

Her er ett sitat jeg husker veldig godt etter at mages overaggroet hver jævla gang på huhuran i aq40:

 

We use damagemeters for aggro monitoring on fights such as huhupants and ouro. We actually use it for aggro management, not just "hey look i did 742dps".

8211768[/snapback]

 

Ja fy faen når du sier det.. Skjeddde HVER jævla gang vi var på huhuran :S

Lenke til kommentar

Dmg meteret er konge! Får folk til å yte maks, og du ser hvem som gir blanke. Samme med heal meters. Helt kanon!

 

Føler du deg forbi gått, oversett o.l. pga. et dmg meter er det vel strengt talt du som legger for mye vekt i det. At folk vil gjøre dmg er jo ganske greit siden de har en dmg class. Er du begge deler, så kan du ikke makse i noen av delene. Så enkelt er det :p

 

Det er mulig dmg meters har ført til en overaggro=wipe her og der, men i det store og hele vil jeg si det er knallbra :cool:

Lenke til kommentar

Er samma suppa som i så ufattelig mange andre spill, OG idretter. Det er målscoreran som e stjernan i showet, mens de som jobber utrettelig for laget som oftest ikke får samme skryten. Uten at det betyr at jobben de gjør e mindre viktig, men siden tanking/healing e lettere å overvåke (døde tanks/mobs på rømme) så er det DPS som må gås grundigst jenna.

 

Som GM i en guild som holder på med Karazhan så synes æ dmg-meters er en fin ting, gir en viss pekepinn på hvordan folk ligger hen gear/spec-messig. Æ må innrømme at æ kvier mæi for å velge en dps`er til raidet hvis de underyter på nevnte meters og æ har bedre muligheter åpne. Siden en 10manns instance krever at alle 10 er fokusert, geara og gjerne specca nogenlunde ok så gir det minimalt med rom for såkalt slacking.

 

Så æ stiller mæi bak Deetee her :)

Lenke til kommentar

Poenget med det hele er jo at - Om folk har store problemer med aggro management siden folk bruker damagemeters, så legg inn : KTM Threat Meter.

 

Vi bruker hvertfall det på alle members, slik at man aldri kan ta aggro mer, og se akkurat hvor mye man kan sprute på for å opprettholde så mye DPS man har mulighet til. ( og HPS også da, for de som følte seg utelatt ).

Lenke til kommentar
Jeg vet at det er noe som heter "healmeter", noe som forsåvidt er en kjekk greie, men for det første kan den manipuleres, og for det andre er det fortsatt ikke samme "wow!"-effekt som top damage meter.

Ærlig talt, det er ikke mange som bryr seg om du havner på topp 1 eller 5. plass på healmeteret uansett.

Hvordan?

 

Og når det kommer til damage meters så vil jeg si at det har positive og negative sider, i et raid kan konkurranse være en god ting hvis det får folk til å yte mer og jeg vil også si at statistikk samlet over lang tid hvis man mener at noen slacker for mye kan brukes. Det har positive og negative sider. Med så store raid som WoW støttet på level 60 og hvordan WoW community er så tror jeg man hadde hatt problemer med at folk ikke prøvde hardt nokk i mange guilds uten damage meters og annen statistikk.

Lenke til kommentar
Jeg vet at det er noe som heter "healmeter", noe som forsåvidt er en kjekk greie, men for det første kan den manipuleres, og for det andre er det fortsatt ikke samme "wow!"-effekt som top damage meter.

Ærlig talt, det er ikke mange som bryr seg om du havner på topp 1 eller 5. plass på healmeteret uansett.

Hvordan?

 

Og når det kommer til damage meters så vil jeg si at det har positive og negative sider, i et raid kan konkurranse være en god ting hvis det får folk til å yte mer og jeg vil også si at statistikk samlet over lang tid hvis man mener at noen slacker for mye kan brukes. Det har positive og negative sider. Med så store raid som WoW støttet på level 60 og hvordan WoW community er så tror jeg man hadde hatt problemer med at folk ikke prøvde hardt nokk i mange guilds uten damage meters og annen statistikk.

8214644[/snapback]

 

Det kan manipuleres ved å spamme ut greater heals etter hvert pull recovery/wipe recovery.

Garantert til å gi deg mye healing done, uten særlig risiko for å havne på overheal.

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom alle sidene nå, men jeg synes damage-meter kan være ok i visse situasjoner. Man får mer lyst til å yte bra i guildraids når man vet at resultatet vil bli vist fram til resten av guilden etter raidet. Det negative kan være at folk "over do it" altså nuker alt for tidlig, og alt for mye, noe som kan føre til wipes.

 

Folk som skal spamme resultatene i pugs hvert kvarter burde vært skutt. Man kan vise det fram når man er halveis og når man er ferdig. Men, når det blir alt for stor fokus på det, og da kanskje hvis de som kommer godt ann begynner å gjøre narr av de som ligger et stykke nede er det bare idiotisk.

 

"Healers og tanks får mindre creds enn dps"

 

Neppe. I guildene mine var generelt alltid tankene som fikk mest ros. De som lå bra ann på healing-meter fikk også sin dose med skryt.

Husker spesielt da vi tok Chromagus for første gang- Main tanken ble skrytt til skyene, og alle var imponerte over den strålende jobben han gjorde.

Lenke til kommentar

Er helt klart fordeler og ulemper med dmg meter.

Er greit at evnt raidleader kan bruke det for å se om noen slacker. Så dermed si ifra til personer som gjør dette.

 

Men min mening er at riktig bruk av dmg meter er på bosser. Det er der en ser hva en dps class er god for. Syntes det alltid det var morsomt som mage og havne øverst på damage done på Ragnaros fighten for eks. Da også GM delte ut en liten sum gold til den som vant. Dette gjaldt selvsagt rene dps bosser, tank & spank.

Endret av Holmgr3N
Lenke til kommentar

For å skryte av tankene så kan dere legge inn KTM og skryte over TPSen til tanken :p

 

Synes Dmgmeters er en fin ting, så kan en se om det er noen som sliter med å yte maks av sin klasse. Skal selvfølgelig ikke kjefte på en hunter som har 5% mindre dmg enn en rogue eller mage som har mindre enn en lock. Må se an encounteret og se hvilke andre oppgaver enn pure dps den og den klassen har.

 

Ta hunters vs rogues. I en pure tank and spank situasjon så bør en rogue ligge over en hunter, ellers så gjør den roguen noe galt. Men på et encounter der melee må springe ut og inn, så bør en hunter gjøre mer dps enn roguen.

En må også se an hvilke partybuffs de forskjellige klassene har. I det siste så har hunters i mitt guild fått lite love. Mens rogues har 5% crit og windfurylol, så jeg sitter med 5% ekstra spellcrit... Jeg bruker dmgmeter iallefall til å se hvem som har en dårlig dag eller trenger en l2p-leksjon. Og med autoCL så ser en rask hva en selv har gjort dårlig og hva andre sliter med.

F.eks så lå jeg typ 10% over hunter nr2. Da er det bare å sjekke loggen og se hva den hunteren har gjort, så sende tells til han at han bør gjøre slik og slik for å makse potensialet sitt. Da bør den personen være voksen nok til å ta lærdom av mer erfarne spillere sier.

 

Som Deetee sier, så må alle være på g for å vinne wow og yte maksimalt, samt å finne den mest perfekte måten å makse sin egen dps på. Uten å ta aggro da. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...