Gå til innhold

Skuffende 3D-mark test?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nå har trådstarter vist til flere ganger at CPU-Z (som *leser* av Bios) viser korrekt..dvs. 9x267=2.4Ghz.

Det står ikke noe annet i Bios!

Her er det noe annet muffens. .med enten selve XP-installasjon, drivere.. eller rett og slett at noe annet er "knotet" i Bios (disablet L2 cache?).

Lenke til kommentar
Nå har trådstarter vist til flere ganger at CPU-Z (som *leser* av Bios) viser korrekt..dvs. 9x267=2.4Ghz.

Det står ikke noe annet i Bios!

Her er det noe annet muffens. .med enten selve XP-installasjon, drivere.. eller rett og slett at noe annet er "knotet" i Bios (disablet L2 cache?).

8191121[/snapback]

 

 

L1-Data: 2x32 KBytes

L1-Code: 2x32 KBytes

 

Level 2: 4096KBytes

 

Alt dette ifølge CPU-Z.

Windows XP Home er innstalert, men ikke aktivert enda..har det noe å si?

 

Har ikke innstalert drivere selv, alt dette ble fikset der jeg kjøpte pc`en fra..

Lenke til kommentar
Det som står i cpu-z trenger nødvendigvis ikke være rett. Da jeg brukte en eldre versjon av cpu-z viste den at multiplieren var 9x selv om den var på 8x i bios.

For å være sikker gå inn i bios og se!

8191402[/snapback]

Exactly! Er faktisk en del som har blitt lurt av det.

Lenke til kommentar
Det som står i cpu-z trenger nødvendigvis ikke være rett. Da jeg brukte en eldre versjon av cpu-z viste den at multiplieren var 9x selv om den var på 8x i bios.

For å være sikker gå inn i bios og se!

8191402[/snapback]

Exactly! Er faktisk en del som har blitt lurt av det.

8191435[/snapback]

 

 

Hvor i BIOS finner man den?

 

 

Edit: Var inne i BIOS (fant ikke multiplier), men ifølge temp.målingene var cpu temp 70 grader og system temp rundt 30 grader...

Endret av chrisnew
Lenke til kommentar
70 grader?? Er ikke det litt for varmt selv til å være Intel?

 

Multiplieren ble kalt "HT Multi" i BIOSen min. Skriv ned de tallene som står X bak og hva de heter. :)

8192408[/snapback]

 

 

Finner ingenting i BIOS`n min som heter "HT Multi"..Har sett igjennom alle,finner ingenting... :cry:

Lenke til kommentar

Hvilken bios har du? Prøv med nyeste bios hvis du har en gammel (regner med at det er rett hovedkort jeg har linket til?).

 

-Update Micro-code to support Conroe 800(E4300) and Conroe L2(E6300&E6400) CPU

 

Edit:Hvis den tempen din på 70 grader stemmer,så er det alt for mye.

Kjenn med hånda på kjøleren. Hvis din cpu er 70 grader bør kjøleren være veldig varm.

Hvis ikke,er det bios som viser feil temp.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hvilken bios har du?  Prøv med nyeste bios hvis du har en gammel (regner med at det er rett hovedkort jeg har linket til?).

 

-Update Micro-code to support Conroe 800(E4300) and Conroe L2(E6300&E6400) CPU

 

Edit:Hvis den tempen din på 70 grader stemmer,så er det alt for mye.

Kjenn med hånda på kjøleren. Hvis din cpu er 70 grader bør kjøleren være veldig varm.

Hvis ikke,er det bios som viser feil temp.

8193224[/snapback]

 

 

biosen trenger ikke vise feil selv om kjøleren er kald. Sannsynligvis er det dårlig kontakt mellom kjøler og cpu, noe som gjør at kjøleren blir kald og ikke leder varmen godt nok bort fra cpu.

Lenke til kommentar
Hvilken bios har du?  Prøv med nyeste bios hvis du har en gammel (regner med at det er rett hovedkort jeg har linket til?).

 

-Update Micro-code to support Conroe 800(E4300) and Conroe L2(E6300&E6400) CPU

 

Edit:Hvis den tempen din på 70 grader stemmer,så er det alt for mye.

Kjenn med hånda på kjøleren. Hvis din cpu er 70 grader bør kjøleren være veldig varm.

Hvis ikke,er det bios som viser feil temp.

8193224[/snapback]

 

 

Etter mye prøving og feiling, bl.a forsvant lyden en stund etter å ha lagt inn ny bios. :!:

 

Nå fikk jeg dette resultatet http://service.futuremark.com/orb/resultan...D=0&UID=8511671 , noe som sikkert er mer normalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...