Gå til innhold

Supreme Commander RTS

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke om noen har postet om denne før men....

Jeg anbefaller dette spillet til alle RTS(real time strategy) fans/spillere. Bare glem Command & Conquer 3! Dette spillet er MYE bedre, og ikke bare litt.

Exstrem store kart, command muligheter og svært avansert funksjoner. Spillet er også den første til å støtte bruk at dual skjerm. Du kan følge med på diverse områder av kartet samtiding.

Online er den rå! Du kan laste ned "replays" fra andre spillere for å studere stategier. Ranked servers, som virker er hosted av GNG men det har de ikke bekreftet.

Se noen videoer om spillet her: Anbefaler VIDEO 2 mest.

VIDEO 1

VIDEO 2

Vær klar over at dette spillet kræver MYE av maskinen din. Du skal egentlig ha det siste av det siste....

Mangen her inne som spiller den eller?

Endret av nosync
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vaert noen kjempefan av RTS spill, men pga. dette spillet, kjopte eg ny pc til 15k ^^ 1mnd og 4 dager siden eg kjopte spillet angrer eg ikke en krone. Faar virkelig folelsen av at noe helt nytt er laget, ingen andre RTS spill eg har provd har gitt meg slik supreme kontroll over units og hva som skjer. Men seriost, eg ser strategiske ikoner 80% naar eg spiller dette, sjelden eg zoomer saa mye inn at eg ser den flotte grafikken. De gangene eg zoomer inn, er for lettere micro av units en gang i blant naar det trengs. Bryr meg ikke, er kjempe kjempe takknemlig for den strategiske zoomen, blir helt avhengig.

Veldig god balanse, men det er smaaplukk her og der som at vi mangler mid-game. Tech2 units skjer nesten ikke (Tech2 engineers for det meste), det er rett til Tech3 bare 12min ute i spillet, og de kjorer over absolutt alt av andre units og defense. Ser eg motstanderen min turtle, er det bare aa oppgradere alt av mex og energy fort og komme seg til T3 og lage T3 bots med noen sekunders mellomrom.

Min erfaring saann folelsemessig:

Action fra forste minutt, og det stopper absolutt aldri. Her er det multitasking paa hoyt plan (ikke i form av micro nodvendigvis). Takket vaere strategisk zoom er det en lek aa angripe og styre haerer paa mange fronter samtidig. Dette er spillet for deg som liker aa jobbe hardt, et spill der du blir utrolig nervos foer hver kamp.

Skrevet
SupCom er bare helt rått, ja. Er det ingen som har startet opp noen norske klaner enda?

Er rank 204, noen som utfordrer meg til 1on1? :D

8188539[/snapback]

Kan legge deg til i friends, saa kan vi ta en 1on1 om begge er online, selv om eg er langt bak deg i ranking :] Crippen heter eg paa gpgnet. Kan alltids ta noen custom 2on2 om vi er paa noelunde likt nivaa :D

Spiller du SupCom online, legg igjen nicket ditt her, saa kan vi skape et lite norsk nettverk online :]

Skrevet
Ashwa er mitt nick, er enda litt utav det til tider.. men det kommer seg fort

8194179[/snapback]

Takket vaere ny GPGnet patch i gaar, har det kommet en rekke nye muligheter :D

Worldmap, her kan vi zoome inn og ut paa et verdenskart om kor spillere er osv (Blir tracket etter IP, saa eg vises i Oslo siden NGT sikkert holder til der). Morsomt aa merke seg er at han som er paa 1st. plass er fra Israel, og det finnes nesten INGEN spillere der :D Han som er paa 6th. plass er lokalisert paa Hawaii :O

Vi har ogsaa faatt en ny statistikk side, der man kan se paa alt mulig, blant annet alle spillere fra Norge rangert:

http://gpgnet.gaspowered.com/scstats/Leade...aspx?Country=NO

Er 8 stykk fra hordaland paa rankinga ser eg hvor eg er paa 2nd. plass :D

Statistikken er helt vill, er virkelig glad for en slik fantastisk patch, neste patch er balance/gamepatch, ser frem til det.

Skrevet
Spillet er også den første til å støtte bruk at dual skjerm. Du kan følge med på diverse områder av kartet samtiding.

8181906[/snapback]

Huh? Det er vel ikke det første spillet som bruker dualscreen? Jeg spiller da Flight Simulator med dualscreen...

Der kan jeg tenke meg du bruker nok "Split screen" som fordeler 1 bilde ut til 2. Det er snakk om 2 skjermer med individuelt infomasjon/bruk.

Skrevet

Hva er siste patch til dette spillet? Jeg har 3220 som siste installerte patch. Forøvrig er dette spillet helt genialt. I allefall om du har spilt Total Annilation for en del år tilbake.

Experimental Units er stilig... ;)

Skrevet (endret)

Er det noen som har hatt problemer med å innstallere dette på vista?

Så dette spillet kostet 450kr på free record shop, noen billigere rundt Berge?

På min maskin går demoen glatt, men en kompis har følgende:

7900GT

1GB ram

Athlon 3200

Hvilke av de tre tingene tror dere gjør at han får problemer uti spillet? -Er det cpuen?

Endret av Kong Basse
Skrevet

7900GT

1GB ram

Athlon 3200

Hvilke av de tre tingene tror dere gjør at han får problemer uti spillet? -Er det cpuen?

8205387[/snapback]

Denne maskinen i sin helhet vil ha problemer med Supreme Commander. Skjermkortet fordi det har for lite RAM og er for treigt, 1GB minne er heller ikke bra nok og CPU er i allefall ikke sterk nok. Det blir veldig mye å holde styr på utover.

Jeg kjører selv Supreme Commander under Vista. Maskinvaren finner du under profil.

Skrevet

7900GT

1GB ram

Athlon 3200

8205387[/snapback]

Denne maskinen i sin helhet vil ha problemer med Supreme Commander. Skjermkortet fordi det har for lite RAM og er for treigt, 1GB minne er heller ikke bra nok og CPU er i allefall ikke sterk nok. Det blir veldig mye å holde styr på utover.

Jeg kjører selv Supreme Commander under Vista. Maskinvaren finner du under profil.

8205439[/snapback]

Du kan vel umulig mene at 256MB skjermkort minne er for lite?

Selv har jeg 320MB (8800GTS) og jeg kjører det glatt med 1600*1200 alt på maks og 4x AA.

Skrevet

7900GT

1GB ram

Athlon 3200

8205387[/snapback]

8205439[/snapback]

Du kan vel umulig mene at 256MB skjermkort minne er for lite?

Selv har jeg 320MB (8800GTS) og jeg kjører det glatt med 1600*1200 alt på maks og 4x AA.

8207041[/snapback]

Nå er det snakk om en helt annen teknologi på det skjermkortet du har og det kompisen din har. Hvorav ditt er temmelig godt, og det andre er midt på treet. Men jeg vil tro at det er CPU og RAM som henger igjen mest.

Skrevet (endret)

I tilfelle dere ikke er klar over det, så har SupCom en "benchmark" innebygd.

Her er LINK til hvordan å sette den opp.

Vil ikke fortelle hva jeg fikk.... :blush:

Endret av nosync
Skrevet

Og allerede nå bestemme seg for at Supreme Commander er bedre enn Command & Conquer 3 før sistnevnte en gang er gitt ut blir vel litt teit... jeg synes forresten at Supreme Commander er gørrr kjedelig. Det krever også sinnsykt mye av maskina, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor. Command & Conquer 3 demoen flyter mye bedre (med en haaaauuuug av fiender) enn hva Supreme Commander gjør, og grafikken er minst like god om ikke bedre. A.I.en er også delvis tilbakestående (les: beveger seg ikke i formasjoner men hulter til bulter uten noen form for system, eller rett og slett reagerer ikke på musetrykk som "Go here" og bare blir stående stille. Styrkene kan også ha problemer med å forflytte seg fra et punkt til et annet, spesielt om de må unngå ting som står i veien (les: fjell o.l.)

Når man spiller kan spillet også oppfattes som et hvilket som helst vanlig RTS spill i sirup. Alt går så sakte .... alt taaar såååå lang tid!

Nei, huff. Jeg vet at dette selvsagt er individuellt men, jeg kunne bare ikke la være å påpeke noe av det jeg absolutt ikke liker med det spillet, og jeg er så lei av at det blir skrytt opp i skyene.

Skrevet
Hvordan kan du vite at det er bedre enn c&c3 når det ikke har kommet ut? :p

8211687[/snapback]

DEMO+BETA har jeg spilt på.

Men det er jo klar min EGEN meining da. Men ser du på reviews av SupCom for den bare 90%+ på karakter overalt. Tviler på at C&C3 vil klare det, men det er mulig siden den har så stor fanbase...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...