Gå til innhold

Første i verden: Sverige åpner for homovielse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Falt nesten av stolen min når jeg leste det :!:

 

Må bare klappe for sveneskene og håper vi kommer etter, men det skjer vel ikke før om en 10 år. Endelig begynner holdninger å falle men regner med at det er mange homofile som enda må oppleve fordommer fra folk som tror de er så mye bedre.

 

Nei virkelig et steg i riktig retning :thumbup:

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Flere kirker i USA som har viet homofile i flere år nå.

8168851[/snapback]

Men de har ikke fått de samme rettighetene som "mann og kvinne", if i'm not mistaken..

8169107[/snapback]

Homofile som inngår partnerskap her i Norge, får akkurat samme rettigheter som "mann og kvinne"..

 

(unntatt adopsjonsmulighet, som ikke har noe med ekteskapsinstituttet å gjøre uansett)

Lenke til kommentar
Første kirke i verden: Sverige åpner for homovielse

 

Nå kan altså homifile vie seg på like premisser i Sverige som hetrofile. Hva synes dere om det?

 

Pesonlig synes jeg at utviklingen er flott, uten at jeg kommer til å begrunne dette, og jeg håper at vi får det samme i Norge snart.

 

/Diskutér.

8168762[/snapback]

 

Galskap, moralen er i forfall! Homofile er syndere, de motstrir seg Guds vilje! De må kureres :thumbup:

 

Hehe, godt verden går framover!

Lenke til kommentar

Canada vier da også homofile gjør de ikke? Spania også? Og noen stater i USA som det blir sagt her. Massachussets bl.a.

 

Tror uansett ikke de kommer til å holde på tradisjonen så lenge. Konservativ religion er sterkt voksende i Sverige for tiden.

Endret av KGU
Lenke til kommentar
Canada vier da også homofile gjør de ikke? Spania også? Og noen stater i USA som det blir sagt her. Massachussets bl.a.

 

Tror uansett ikke de kommer til å holde på tradisjonen så lenge. Konservativ religion er sterkt voksende i Sverige for tiden.

8177432[/snapback]

 

Å, som jeg hater religion!

Lenke til kommentar

Åherregud som dere quoter og dobbeltposter. Jeg får helt vondt i hue. Detta er dessuten heeeelt bak mål i forhold te tema. Kan dere ikke lage egen tråd om dere skal diskutere videre?

 

On topic: Svenskene er visst alltid et hestehode foran oss nordmenn, forhåpentlig kan snart mann&mann/kvinne&kvinne vies i Norge óg (:

Lenke til kommentar

Gogo Sverige.

Jeg er ikke så fryktelig stolt av å bo i Norge, men jeg er stolt av å være nabolandet til Sverige. Tror ikke det er helt tilfeldig at Sverige, som et av de minst religiøse landene i verden, blir de første. Godt å se at kristendommen fortsatt kan formes til det man vil ha.

 

EDIT: fjernet noe siden det var svar på avsporing ;)

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...