Gå til innhold

Salgstall NA Feb 2007


kottila

Anbefalte innlegg

Kanada:

 

Wii 28,556

PS2 23,191

DS 22,870

360 12,390

PS3 6,084

 

 

USA

 

Nintendo DS 485,000

Wii 335,000

PlayStation 2 295,000

Xbox 360 228,000

PlayStation Portable 176,000

Game Boy Advance 136,000

PlayStation 3 127,000

GameCube 24,000

Xbox 480

 

 

Fantastiske DS-tall. Wii holder koken og selger ut alt, XBOX gjør det bra med Crackdown som storselger, mens PS3....ja....de får satse på europa.

 

PS. Total February PS3 sales Japan + NA = 219k

edit: all info fra neogafs offisielle NPD tall

Endret av kottila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS tallene er helt ville, nesten en halv mill i en så dau og forkortet måned som februar er meget imponerende.

PS3 mjaaa, ser jo stygt ut, men vil aldri avskrive merkenavnet. Fortsetter de med under 200k frem til f.eks september vil jeg si det er en totalflopp, vi får se hvordan europa mottar den.

Lenke til kommentar
DS tallene er helt ville, nesten en halv mill i en så dau og forkortet måned som februar er meget imponerende.

PS3 mjaaa, ser jo stygt ut, men vil aldri avskrive merkenavnet. Fortsetter de med under 200k frem til f.eks september vil jeg si det er en totalflopp, vi får se hvordan europa mottar den.

8165028[/snapback]

 

360 har knallspill hver måned fra mai og til desember hvis en skal tro ryktene, så PS3 kan fort havne i bakleksen. Når ser man det første prisfallet mon tro. Europa redder de nok på kort sikt iallefall

 

(da er usa tallene offentliggjort og oppdatert)

Lenke til kommentar

Elendig av ps3 ja. Januar var vel 5 uker, så februar var vel 3-3,5 uke?

 

Uansett er det utrolig bra av ps2 og fremdeles selge mye bedre enn xbox 360. Sony hadde ikke trengt å lage ny konsoll, ps2 duger nok tydeligvis. Og med titler som god of war 2 og final fantasy xii så vil nok tallene holde seg høye en god stund til.

Lenke til kommentar
Elendig av ps3 ja. Januar var vel 5 uker, så februar var vel 3-3,5 uke?

8165061[/snapback]

 

Nei, februar var 4 uker. Forøvrig, til sammenligning så har X360 aldri vært under 200k på en måned. Også interessant at X360 solgte mer enn PS3 i NA + Japan i februar (totalt) ...

Lenke til kommentar

DS selger som hakka møkk, ikke uventet der.

 

Men det som slo meg ganske kraftig er at Wii selger bedre enn PS2, X360 og PS3. Det er vel det man kan kalle temmelig ironisk mot dem som har sagt at Wii kom til å floppe rett etter releasen var over.

 

Morsomt i alle fall at Wii selger godt ennå. Håper dog at salget på PS3 tar seg mer opp enn det har gjort til nå.

Lenke til kommentar

Software:

 

360 CRACKDOWN 427K

WII PLAY W/ REMOTE 371K

NDS DIDDY KONG RACING 262K

WII LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS 130K

PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR 130K

360 GEARS OF WAR 119K

360 MAJOR LEAGUE BASEBALL 2K7 113K

360 LOST PLANET: EXTREME CONDITION 111K

WII WARIOWARE: SMOOTH MOVES 109K

360 NBA STREET HOMECOURT 102k

 

WII SONIC SECRET RINGS 80k (på 8 dager!)

Nå selger jammen meg 3rd party spill på nintendomaskinene også

Endret av kottila
Lenke til kommentar
Totalt antall solgte konsoller:

 

Xbox 360 hw

2005: 607.000

2006: 3.897.000

2007: 522.000

tot: 5.026.000

 

WII hw

2006: 1.080.000

2007: 771.000

tot: 1.851.000

 

PS3 hw

2006: 688.000

2007: 371.000

tot: 1.059.000

 

Og wow til antall 360-titler på topp-10 lista.

8165207[/snapback]

 

De har jo en del millioner flere kunder å selge til enn de to andre konsollene :)

Lenke til kommentar

Det er helt klart og tydlig at amerkianerene har en ekstremt mye bedre spill smak en de som selger bra i norge da :!:

 

Men hvorfor selger PS2 så bra når det bare er et spill på topp10? Det er et spørsmål vi aldri kommer til å få svar på.

 

Tre teorier som kan være.

 

1. PS2 til folk har tatt kvelden og de vil ha en selvom.

2. Piratkopiering deluxe

3. Folk gjør seg klar for GoW2 og FF:VII

4. Stor samling av spill

 

Eller så er det en fin blanding.

 

Edit tok med meg det med spillene og :)

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Det er helt klart og tydlig at amerkianerene har en ekstremt mye bedre spill smak en de som selger bra i norge da  :!:

 

Men hvorfor selger PS2 så bra når det bare er et spill på topp10? Det er et spørsmål vi aldri kommer til å få svar på.

8165221[/snapback]

 

De som kjøper PS2 har jo et enormt spillbibliotek å velge fra da (+ at de muligens har en PS2 fra før som skal erstattes)

Endret av kottila
Lenke til kommentar

Ikke bra det her. Wii selger omtrent 3 ganger så mye som PS3 og selv når man inkluderer Japan så selger X360 bedre. Mulig USA-salget blir del bedre i mars pga. Motorstorm, Def Jam og Oblivion. Hvis ikke bør Sony for alvor begynne å tenke på et priskutt i USA.

 

EDIT:

 

Estimater basert på NPD-tall fra VGCharts:

DS: 39 mill.

PSP: 21 mill.

X360: 10 mill.

Wii: 6 mill.

PS3: 2 mill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Ikke bra det her. Wii selger omtrent 3 ganger så mye som PS3 og selv når man inkluderer Japan så selger X360 bedre. Mulig USA-salget blir del bedre i mars pga. Motorstorm, Def Jam og Oblivion. Hvis ikke bør Sony for alvor begynne å tenke på et priskutt i USA.

 

EDIT:

 

Estimater basert på NPD-tall fra VGCharts:

DS: 39 mill.

PSP: 21 mill.

X360: 10 mill.

Wii: 6 mill.

PS3: 2 mill.

8165400[/snapback]

 

Ikke bare USA de burde sette ned prisen på PS3

Lenke til kommentar

Problemet til Sony er jo også at de har få store "må ha konsollen" eksklusive spill til PS3, Motorstorm liksom, som er halvskrallt. I tillegg ser det ut til at MGS og FF kan bli multiplatformspill- dette kan bli stygt.

 

Salget at Wii kommer til å være høyt frem til alle som ønsket seg en til release får tak i en. Så tipper jeg det flater ut. Jeg er imponert over at Xbox360 klarer å holde trykket enda, og ikkeminst med 5 spill på topp 10 listen på tvers av platformene.

Lenke til kommentar

Meget sterke tall for Nintendo ja. Det er såklart noe morsomt å se at DS/Wii gjør det såpass bra, selv om en rekke hevdet begge ville floppe pga. maskinvaren.

 

Er jo ikke rart PS2 selger godt. Billig maskin med et veldig godt spillbibliotek. Man kjøper ikke PS3 for å spille PS2-titler, da er man mildt sagt gal (eller veldig rik).

Lenke til kommentar
Meget sterke tall for Nintendo ja. Det er såklart noe morsomt å se at DS/Wii gjør det såpass bra, selv om en rekke hevdet begge ville floppe pga. maskinvaren.

 

Er jo ikke rart PS2 selger godt. Billig maskin med et veldig godt spillbibliotek. Man kjøper ikke PS3 for å spille PS2-titler, da er man mildt sagt gal (eller veldig rik).

8166325[/snapback]

 

øy, jeg skal kjøpe PS3 for å spille PS2 spill. Kaller du meg gal? Jeg er ikke spesielt rik, så da må jeg vel være gal da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...