Gå til innhold

Forbereder Core 2 med 1333FSB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, vi får håpe. Men det lover ikke bra at intel driver med en taktisk økonomisk slitekamp. Som en sa over her. Det spørs hvor lenge AMD kan holde ut når Intel har større økonomiske muskler og kan høyne og høyne innsatsen akkurat som i poker.

 

Jeg håper virkelig ikke det går for hardt ut over "lillebror" her for da kan intel havne i en nær-monopol-situasjon og det vil utvilsomt være negativt for oss forbrukere.

 

Hvorfor er det greit når AMD gjør dette,men så snart Intel senker prisene så er det ille?

Har ikke nettop argumentet pris en høy status her på forumet?

Det hadde iallefall det da AMD senket prisene og var betydelig billigere :hmm::hmm::hmm:

8147156[/snapback]

 

Hvem sa noe om greit? Det ble sagt at det ikke lover bra. At ting ikke lover bra betyr ikke at det "ikke er greit" (i ordets moralske forstand).

 

Jeg regner med det variere fra bruker til bruker, personlig kommer jeg ikke til å kjøpe AMD av prinsipp om jeg får et bedre produkt til samme pris. fra noen andre.

 

AtW

8147247[/snapback]

 

Hvem sa noe om greit?

Vel bla tilbake i forumet og les fra da AMD var billigst,hovedargumentet da var pris og ytelse og alle syntes det var helt greit at amd kjørte med lave priser :hmm:

Jeg sier heller ikke at han sier det er galt av Intel å senke prisene,men mange stille spørsmål ved dette og bekymrer seg for dette nå samtidig som det annsås som en fordel når det var motsatt .

8147758[/snapback]

 

Syntes alle at det var greit med AMDs lave priser? At du leser endel innlegg som sier det, betyr ikke at alle mener det, hva andre sier representerer ikke Simens meninger eller motsatt. At noen har sagt at det er greit betyr ikke at Simen1 mente det var greit (nå kan det jo godt hende dette er tilfellet, men det går ikke ann å henvende seg til en person, og be vedkommende stå til rede for uttalelser andre har kommet med).

 

Ellers er ikke å senke priser en binær verdi, det kan lett argumenteres for at prisenking ned til et visst nivå er gunstig, men mer enn det nivået blir ugunstig igjen.

 

AtW

8147905[/snapback]

 

Vel ser du fant en ting å pirke på nemmelig ordet alle.

Vi får korrigere det til nesten alle syntes det var greit, uansett spiller det ikke noen rolle om det var 90 eller 95 % det store flertallest syntes det, og jeg sier jo også at dette var i diskusjoner her på forumet,det skulle vel da være innlysende at jeg snakker om de som har uttalt seg

 

hva andre sier representerer ikke Simens meninger eller motsatt.

Hva er vitsen med å "anngripe" ethvert innlegg jeg skriver?

Skal du være så pertentlig så legg nå i det minste merke til at det ikke er en påstand , men et spørsmål.

Det blir vel slitsomt å diskutere når du driver på slik :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
,det skulle vel da være innlysende at jeg snakker om de som har uttalt seg

 

 

Så spør de som har kommet med disse uttalelsene, og ikke en annen person. Det er ikke lett å svare fornuftig når man blir bedt om å forklare andres meninger.

 

Ellers er det jo interessant at firekjerneprisen går ned. Er det noen som har noen formening om firekjerne har noe for seg til å drive software-raid?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers er det jo interessant at firekjerneprisen går ned. Er det noen som har noen formening om firekjerne har noe for seg til å drive software-raid?

8150460[/snapback]

Er egentlig vanlige enkjeneprosessorer noe særlig belastet ved software raid? Jeg trodde belastningen var rimelig lav (5-10% ved høy last).

 

Ellers blir det interessant å høre hvem de navnløse "som har uttalt seg" er. Er det litt som i Harry Potter "han som ikke nevnes med navn"? :p

Lenke til kommentar
Ellers er det jo interessant at firekjerneprisen går ned. Er det noen som har noen formening om firekjerne har noe for seg til å drive software-raid?

8150460[/snapback]

Er egentlig vanlige enkjeneprosessorer noe særlig belastet ved software raid? Jeg trodde belastningen var rimelig lav (5-10% ved høy last).

 

Ellers blir det interessant å høre hvem de navnløse "som har uttalt seg" er. Er det litt som i Harry Potter "han som ikke nevnes med navn"? :p

8150879[/snapback]

 

Det er kanskje ikke det, har ikke fått testet software raid5 selv, men det går jo tregere enn bra hardware-kontrollere, men mulig probleemet ligger et sted i implmentasjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers blir det interessant å høre hvem de navnløse "som har uttalt seg" er. Er det litt som i Harry Potter "han som ikke nevnes med navn"? :p

8150879[/snapback]

Voldemort? <skjelve> <rykke> :scared:

 

Det er godt mulig jeg har skrevet at det "var greit", uten at jeg husker det i farten, men slik jeg ser det er ikke dette en kamp mellom to likeverdige parter. Det er mer som David mot Goliat. Man har vel en tendens til å sympatisere med "The underdog"?

 

Jeg er enig med ATWindsor i at jeg ikke ville velge AMD hvis jeg kan få bedre prosessor til samme pris eller billigere av Intel. Eller omvendt. Men jeg er såpass AMD-patriot at jeg ville velge dem dersom både ytelse og pris var omtrent lik konkurrentens.

Lenke til kommentar
Tenk dere at AMD går under og Intel får monopol på CPU. Da har vi forbrukerne et alvorlig problem. Se på Microsoft og de prisene de opererer med som en (så godt som) monopolvirksomhet.

 

Core 2 Duo ble et slag under beltestedet mot AMD, men det kan hende at AMD har er lignende slag på lur, fordi det bør de ha i den situasjonen som de står i for tiden. Enten må de slå igjennom med noe revolusjonerende eller pakke sammen og takke for seg. Da går ATI også under, også kjøper Intel Nivdia og får monopolvirksomhet på både CPU og grafikk. :dontgetit::(:cry:

8146053[/snapback]

Måtte fanden forby!

Lenke til kommentar

Ryktene går nå om at Intel lanserer 1333FSB prosessorene så tidlig som på Cebit som begynner i morgen.

 

http://www.tgdaily.com/2007/03/14/cebit2007_intel_bearlake/

 

The fact that Intel will be showing Bearlake chipsets indicates that the company will be launching the FSB1333 processors at Cebit as well. We are expecting three versions of these CPUs: The Core 2 Duo 6650 (2.33 GHz), the 6750 (2.66 GHz) as well as the 6850 (3.0 GHz).

 

 

Bør vel kanskje tas med en klype salt?

Lenke til kommentar
Ryktene går nå om at Intel lanserer 1333FSB prosessorene så tidlig som på Cebit som begynner i morgen.

 

Bør vel kanskje tas med en klype salt?

8152606[/snapback]

Jeg ser ikke bort i fra at det kan være rett. Av den sniktitten jeg så på HW.no så det ut til å bli en stor lansering av brikkesettet "bearlake" P35 med (offisiell intel-) støtte for 1333FSB. Jeg blir ikke overrasket om intel lanserer prosessorer med 1333FSB også.

 

Det jeg så av P35-hovedkortene støttet DDR2-800, men brikkesettet skal støtte DDR3-1333 også. Det blir spennende å se om det finnes noe særlig av sånt minne tilgjengelig, priser og hvorvidt det faktisk yter merkbart bedre enn DDR2.

Lenke til kommentar
Jeg var noen dager unna å kjøpe en Intel e6300 jeg .. burde jeg vente til disse nye kommer ut med og kjøpe ? Med tanke på at hovedkortene som støtter 1333FSB er ganske dyre ?

8153653[/snapback]

Med mindre de kommer innen veldig få dager er det ingen grunn til å vente. Det er alltids noe å vente på.

 

 

 

Forøvrig er her en mulig liste over AMDs kommende cpuer for desktop og servere, men ta listen med en klype salt. Priser og ytelse i forhold til Intels nye cpuer blir spennende.

Lenke til kommentar

Det kan jo nesten virke som de har en vag form for sammarbeid. De gir hverandre muligheten til å gi ut "cutting edge" produkter med ett halvt år i mellom. Holder etterspørselen enorm gjennom hele året. Sørger for å ikke overmette markedet. Omtrent det samme som vi ser på mobil markedet.

Lenke til kommentar
Ellers er det jo interessant at firekjerneprisen går ned. Er det noen som har noen formening om firekjerne har noe for seg til å drive software-raid?

8150460[/snapback]

Er egentlig vanlige enkjeneprosessorer noe særlig belastet ved software raid? Jeg trodde belastningen var rimelig lav (5-10% ved høy last).

 

Ellers blir det interessant å høre hvem de navnløse "som har uttalt seg" er. Er det litt som i Harry Potter "han som ikke nevnes med navn"? :p

8150879[/snapback]

 

De navnløse??

Det er meget merkelig at dere blir så "kunnskapsfattige" helt plutselig, hvorfor ser dere ikke tilbake i gamle tråder,der ser en klart at et av hovedargumentene var pris/ytelse for amd sin del.

Dette kjørte stor sett hele amd gjengen på da.

Derfor finner jeg det merkelig at det stilles spørsmål med dette nå .

Lenke til kommentar
Ryktene går nå om at Intel lanserer 1333FSB prosessorene så tidlig som på Cebit som begynner i morgen.

 

Bør vel kanskje tas med en klype salt?

8152606[/snapback]

Jeg ser ikke bort i fra at det kan være rett. Av den sniktitten jeg så på HW.no så det ut til å bli en stor lansering av brikkesettet "bearlake" P35 med (offisiell intel-) støtte for 1333FSB. Jeg blir ikke overrasket om intel lanserer prosessorer med 1333FSB også.

 

Det jeg så av P35-hovedkortene støttet DDR2-800, men brikkesettet skal støtte DDR3-1333 også. Det blir spennende å se om det finnes noe særlig av sånt minne tilgjengelig, priser og hvorvidt det faktisk yter merkbart bedre enn DDR2.

8153848[/snapback]

 

 

P35 har støtte for DDR3-1066 eller DDR2-800 tydeligvis. DDR3-1333 blir sikkert reservert kun for X38

 

p35_roadmap01.gif

Lenke til kommentar
Forøvrig er her en mulig liste over AMDs kommende cpuer for desktop og servere, men ta listen med en klype salt. Priser og ytelse i forhold til Intels nye cpuer blir spennende.

8154867[/snapback]

Hm... hvis det blir fasiten er jeg redd markedet kan reagere negativt på varmeutviklingen. Spesielt når man tenker på at Intel snart går over til 45nm. Da kan vi få like stor forskjell på varme mellom Intel og AMD som det var da P4 regjerte hos førstnevnte - med den forskjell at AMD nå vil bli "varmovnen". Ikke bra... For AMDs skyld håper jeg de feier Intel av banen med ytelse/W i hvertfall.

Lenke til kommentar
Ryktene går nå om at Intel lanserer 1333FSB prosessorene så tidlig som på Cebit som begynner i morgen.

 

http://www.tgdaily.com/2007/03/14/cebit2007_intel_bearlake/

 

The fact that Intel will be showing Bearlake chipsets indicates that the company will be launching the FSB1333 processors at Cebit as well. We are expecting three versions of these CPUs: The Core 2 Duo 6650 (2.33 GHz), the 6750 (2.66 GHz) as well as the 6850 (3.0 GHz).

 

 

Bør vel kanskje tas med en klype salt?

8152606[/snapback]

http://www.idg.no/pcworld/article46560.ece

Lenke til kommentar
Forøvrig er her en mulig liste over AMDs kommende cpuer for desktop og servere, men ta listen med en klype salt. Priser og ytelse i forhold til Intels nye cpuer blir spennende.

8154867[/snapback]

Hm... hvis det blir fasiten er jeg redd markedet kan reagere negativt på varmeutviklingen. Spesielt når man tenker på at Intel snart går over til 45nm. Da kan vi få like stor forskjell på varme mellom Intel og AMD som det var da P4 regjerte hos førstnevnte - med den forskjell at AMD nå vil bli "varmovnen". Ikke bra... For AMDs skyld håper jeg de feier Intel av banen med ytelse/W i hvertfall.

8157936[/snapback]

Jeg har ikke sett noe som tyder på at Core 2 Duo i 45nm-utgave vil være noe mer effektgjerrig enn 65nm-utgavene på annet enn idle. Altså 65W på de vanlige og noe mer på toppmodellene (Quad Extreme). Mer L2 cache vil legge til noen få watt, høyere FSB enn dagens 1066FSB-modeller vil legge til litt flere watt og økte klokkehastigheter vil legge til ytterligere. Hvis FSB blir 1600 så vil det øke effekten ennå mer. Da tror jeg hele effektgevinsten til 45nm er spist opp og at intel legger seg på 65W på de fleste modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...