Gå til innhold

Jeg får makk av makkafiskere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En som fisker med mark har like mye rett til å fiske i elven som en fluefisker. Å sammenligne dette med fiskenett DET er patetisk. Du angriper denne saken i helt feil ende, og er etter min personlige menig meget useriøst og umodent. Dette kunne ha vært en god debatt, for det jeg tror du vil debattere er holdninger til en generell markfisker kontra en fluefisker. Men du kan fortsatt ikke dra dette ned til metoder, dette er holdninger. Og jeg kjenner markfiskere som har holdt på med forvaltning i flere år en du har vært født, og de er disse som gir deg muligheten til det du driver med i dag. Så å kalle disse for patetiske for stå på din regning. Spør du meg så lukter dette her en forsmådd fluefisker som får mindre fisk en markfisker.

 

Hilsen en fluefisker som tenker på naturen og mangfoldet :)

Lenke til kommentar

Eg er uenig. Markfiskere har like mye rett å fiske i elvene som flue og sluk fiskere. Er litt overrasket over hatet ditt mot markfiskere siden fluefiskere oftest irriterer seg over slukdengere. :p

 

Selv bruker eg alle metodene ettersom eg er en sportfisker. Det er ingenting gøyere enn å få laks på flue men det kommer ann på kordan elven er, vannstand osv.

 

Har personlig aldri fått laks på mark.

Lenke til kommentar

Dette kjenner jeg igjen. Fluefiskere. Nei, dere er en gjeng idioter som klarer å forsure og splitte fiskemiljøer med deres holdninger. Har ikke tall på alle gangene jeg har møtt fremmede fluefiskere i elva der jeg bor som har slike holdninger som trådstarter her gir utrykk for. I akkurat dette tilfellet er det mot de som fisker med makk, men det er like ofte en får høre det om man har en slukstang i hendene.

Det jeg har begynt å gjøre når jeg ser dem fiske er å sette meg ned og studere hvordan de fisker. Så tar jeg frem kameraet om de ikke har gått etter 5 minutter. Stort sett er det jævla moro å se på. Man setter seg på ett godt synlig sted (for fluefiskeren) og ler litt innimellom. Så ser man at teknikken blir påvirket av at man sitter der. Tror ikke jeg har opplevd at noen har blitt mer enn par minutter etter at kameraet er fremme. Og det er selv om jeg ikke selv er på fisketur. Nesten like gøy å le av en fluefisker som det er å få fisk selv. Jeg er blitt påvirket av alle de idiotene med fluestang jeg har truffet, det kan man trygt si..

 

Og tilslutt.. jeg fisker både med makk, sluk og flue. Og alltid fra land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette kjenner jeg igjen. Fluefiskere. Nei, dere er en gjeng idioter som klarer å forsure og splitte fiskemiljøer med deres holdninger. Har ikke tall på alle gangene jeg har møtt fremmede fluefiskere i elva der jeg bor som har slike holdninger som trådstarter her gir utrykk for. I akkurat dette tilfellet er det mot de som fisker med makk, men det er like ofte en får høre det om man har en slukstang i hendene.

Det jeg har begynt å gjøre når jeg ser dem fiske er å sette meg ned og studere hvordan de fisker. Så tar jeg frem kameraet om de ikke har gått etter 5 minutter. Stort sett er det jævla moro å se på. Man setter seg på ett godt synlig sted (for fluefiskeren) og ler litt innimellom. Så ser man at teknikken blir påvirket av at man sitter der. Tror ikke jeg har opplevd at noen har blitt mer enn par minutter etter at kameraet er fremme. Og det er selv om jeg ikke selv er på fisketur. Nesten like gøy å le av en fluefisker som det er å få fisk selv. Jeg er blitt påvirket av alle de idiotene med fluestang jeg har truffet, det kan man trygt si..

 

Og tilslutt.. jeg fisker både med makk, sluk og flue. Og alltid fra land.

8147002[/snapback]

Får ikke så mye fisk selv eller?

Lenke til kommentar
Får ikke så mye fisk selv eller?

8147129[/snapback]

Nei, ikke så mye kan man trygt si. Forrige sesong fikk jeg bare 11 laks.

Men det var vel ikke det som skal diskuteres her. Dette dreier seg om fluefiskere som tror de er hevet over andre. Men jeg må vel også si at jeg faktisk har truffet to fluefiskere som var hyggelige.

Lenke til kommentar

Krangling i elvene kommer ikke pga fluefiskere men laksefiskere generelt. Leser du i de forskjellige sportfiske forumer så vil du kanskje legge merke til kor mye krangel og tull det er mellom laksefiskere. Alle er uenig i hverandres teknikker og skal forby både det ene og det andre i elvene. Spiller ingen rolle om man er markfisker, slukdenger eller fluepisker.

 

Markfiskere klager over andre markfiskere som bruker rød ulltråd sammen med marken, andre klager over at det blir brukt kunstige mark, andre over at folk bruker multifilament snøre istedenfor mono. Det fins ikke måte på ka som blir klagd og kranglet over når det gjelder laksefiskere.

 

Det er desverre en ukultur og det er mye smisking og politikk i bildet faktisk. Rettigheter til fiske og slikt der de med mest penger ofte styrer det meste og maktsyke grunneiere.

 

Forresten eg advarer mot å gå nesten til personangrep på denne diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Huff, kunne ikke vært mer uenig med trådstarter. Du mener det er totalt bortkastet å få fisk på mark? Vel, man merker godt en femkilos laks på en haspelstang, og naturopplevelsen blir akkurat den samme. Hvorfor skal fluefiske være så mye mer rett enn alt annet? Typisk fluefiskere å rakke ned på andre fiskere.

Lenke til kommentar
Typisk fluefiskere å rakke ned på andre fiskere.

8169648[/snapback]

 

Vær så snill å ikke sett alle fluefiskere i samme bås..

Man har idioter også har man sportsfiskere. Simple. :)

8170106[/snapback]

så sant. Har truffet mange merkelige markfiskere også som nekter å flytte på seg i elver der rullende fiske praktiseres. Så har man slukfiskere så kaster over sene på andre og oppå land og nærmest treffer folk.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...