Gå til innhold

Norske priser for E6600 og Q6600 etter 22.april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle kjøpe Xeon 3060 fra PSData, men der har de jo ingenting på lager, med ubekreftede datoer på alt, vil helst ha denne maskinen opp så fort som mulig. Får vel kanskje bli E6600 istedet, fra Komplett. De har nok på lager iallefall.

8440445[/snapback]

 

 

det er lite Xeon over hele linja, typiske larger beholdniger ser ut til og være 1-3

Lenke til kommentar
Skulle kjøpe Xeon 3060 fra PSData, men der har de jo ingenting på lager, med ubekreftede datoer på alt, vil helst ha denne maskinen opp så fort som mulig. Får vel kanskje bli E6600 istedet, fra Komplett. De har nok på lager iallefall.

8440445[/snapback]

 

 

Ring de på mandag, får du tak i en Xeon uke 31 eller tidligere er det muligheter for at du vil glise godt :cool:

Lenke til kommentar

Det er en fin ting om man kan klare seg uten søpleposter bestående av sms/messenger språk. Det egner seg best for barn på LAN eller CS.

 

Forøvrig er det ikke rart at prisen er lavere for de nyere utgavene av CPU'ene, rett og slett fordi lagrene har en innkjøpspris de skal dekke. Mest sannsynlig blir denne også senket slik at man tar tapet med engang. Som du/dere kanskje la merke til, er det ingen mulighet å få kjøpt E6420 da leveringsdato er ubekreftet.

 

Jeg skal i allefal selge min E6400 pronto og kjøpe meg en E6600, som ser ut til å være et knallgodt kjøp! Vurderer også en E6700, siden denne er blitt møkkabillig. Og den yter svært godt.

Lenke til kommentar
Ang. Quad-prosessorene...er det i det hele tatt noen vits å kjøpe en Quad-Core CPU i 2007, hvis man ikke har veeeeldig spesielle behov (3d studio max, heavy filmredigering, etc).

8442840[/snapback]

 

Tror det bare er tull. Særlig ettersom at de er "fake" i den forstand at Quad bare er 2 stk Duo smeltet sammen.

 

Ingen spill eller "normal" programvare tar i bruk Quad CPU teknologi. Ikke ennå i allefall. Mer enn nok powah i Duo. Men så er det fett med en Quad core :p

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille meg en 6420.Klokker sikkert like bra som en 6600,og da har jeg samme ytelse til en hyggeligere pris :)

 

Ser det kommer en 4400 også,med 10x multi,hvis jeg ikke har misforstått.Knallgodt alternativ til de med hovedkort som ikke takler vcore justering og har fsb sperre på rundt 330-350.Billig er den også.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Ang. Quad-prosessorene...er det i det hele tatt noen vits å kjøpe en Quad-Core CPU i 2007, hvis man ikke har veeeeldig spesielle behov (3d studio max, heavy filmredigering, etc).

8442840[/snapback]

Tror det bare er tull. Særlig ettersom at de er "fake" i den forstand at Quad bare er 2 stk Duo smeltet sammen.

 

Lol, hva var logikken i det? Det vil jo alltid være smeltet sammen, kunne godt sagt at det var 4 enkeltkjerner smeltet sammen, oboy.

Lenke til kommentar

Hmm.. Dette eskalerte visst litt.

 

La meg forklare da: Husker Pentium D CPU'ene? Dobbeltkjerne i den forstand at det var 2 stk CPU'er på en sockel. Men dette var en snarveis løsning som et svar på AMD sin X2, siden Conroe var under utvikling. Pentium D var en sammensetning av to stk CPU'er for å skape dobbelkjerne. X2 var den første virkelige dobbelkjerne CPU'en som kom ut (Forbrukermarkdet). Conroe, som er Core 2 Duo, ble da Intel sin nye arkitektur for dobbelkjerne CPU'er.

 

Quad core er det samme som Pentium D engang ble til. Det er en snarveiløsning for å tilfredstille et marked og for å lede rotteracet mot AMD.

 

Om jeg nå tar knusende feil, så korriger mitt innspill, men jeg tror jeg har bra rett ;)

 

ps:forbehold om hvilke CPU'er som kom ut først på markedet som dual core. Vet PowerPC kom ut med dobbeltkjerne og 64bit i god tid før AMD og Intel.

 

@fLeReK:

Trodde de allerede var på plass.. Sjekket ut E6600 (1990,-) og E6700(2600,-). Så jeg bestiller straks en E6700... Må bare få solgt unna min E6400... ;)

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Hmm.. Dette eskalerte visst litt.

 

La meg forklare da: Husker Pentium D CPU'ene? Dobbeltkjerne i den forstand at det var 2 stk CPU'er på en sockel. Men dette var en snarveis løsning som et svar på AMD sin X2, siden Conroe var under utvikling. Pentium D var en sammensetning av to stk CPU'er for å skape dobbelkjerne. X2 var den første virkelige dobbelkjerne CPU'en som kom ut (Forbrukermarkdet). Conroe, som er Core 2 Duo, ble da Intel sin nye arkitektur for dobbelkjerne CPU'er.

 

Quad core er det samme som Pentium D engang ble til. Det er en snarveiløsning for å tilfredstille et marked og for å lede rotteracet mot AMD.

 

Om jeg nå tar knusende feil, så korriger mitt innspill, men jeg tror jeg har bra rett ;)

 

ps:forbehold om hvilke CPU'er som kom ut først på markedet som dual core. Vet PowerPC kom ut med dobbeltkjerne og 64bit i god tid før AMD og Intel.

 

@fLeReK:

Trodde de allerede var på plass.. Sjekket ut E6600 (1990,-) og E6700(2600,-). Så jeg bestiller straks en E6700... Må bare få solgt unna min E6400... ;)

8443699[/snapback]

 

Dette er jo bare ren gjetting... Quad core er en snarveisløsning til hva da? Firekjerner? Det er en firekjerne... om det er 2 dobbeltkjerner satt sammen til firekjerner eller 4 enkeltkjerner satt sammen til firekjerner spiller jo ingen rolle, det er det samme...

 

Men du mener tydeligvis at det er juks på en eller annen måte.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...