Gå til innhold

Norske priser for E6600 og Q6600 etter 22.april


Anbefalte innlegg

Haha :D nice, så det mens jeg holdt på å poste et spm. om Xeon også skulle falle i pris :D Flotters sier jeg :)

 

Blir vel en Xeon 3060 på meg (må bare finne en webshop som gidder plukke riktig Batch) og et sett Ballistix PC5300 CL3 på meg. Da kan jeg klokke en del mer :)

8423770[/snapback]

 

 

Hva er riktig Batch ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Xeon 3060 ser utrolig interessant ut. Gjenstår å se om E6600 blir tilsvarende billig etter priskuttet. Gjør det ikke det, blir det en 3060 også på meg. Det som gjenstår å se, er om denne prosessoren kan brukes på standard Core2-hovedkort. Jeg har allerede kontaktet PSData og bedt dem om å sjekke denne prosessoren opp mot mitt hovedkort (MSI 975X Platinum PowerUp Edition).

Lenke til kommentar

Haha :D nice, så det mens jeg holdt på å poste et spm. om Xeon også skulle falle i pris :D Flotters sier jeg :)

 

Blir vel en Xeon 3060 på meg (må bare finne en webshop som gidder plukke riktig Batch) og et sett Ballistix PC5300 CL3 på meg. Da kan jeg klokke en del mer :)

8423770[/snapback]

 

 

Hva er riktig Batch ??

8423839[/snapback]

 

Uke 30 skal klokke bra etter det jeg har hørt, men husker ikke resten og har det ikke her. De fleste skal nok klokke bra egentlig :)

Lenke til kommentar

Haha :D nice, så det mens jeg holdt på å poste et spm. om Xeon også skulle falle i pris :D Flotters sier jeg :)

 

Blir vel en Xeon 3060 på meg (må bare finne en webshop som gidder plukke riktig Batch) og et sett Ballistix PC5300 CL3 på meg. Da kan jeg klokke en del mer :)

8423770[/snapback]

 

 

Hva er riktig Batch ??

8423839[/snapback]

 

Uke 30 skal klokke bra etter det jeg har hørt, men husker ikke resten og har det ikke her. De fleste skal nok klokke bra egentlig :)

8425462[/snapback]

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Jeg ser dere snakker om denne Xeon prosessoren og prisen er jo ikke dårlig heller den. Men egner den seg til spilling ? :blush:

8424779[/snapback]

Akkurat samme CPU som tilsvarende E6xxx.

8425003[/snapback]

 

nå er jeg ikke helt med. hvis den er kliss lik, hvorfor er de ikke under samme navn??! jeg mener, det må da være NOE forskjell?

Lenke til kommentar
Jeg ser dere snakker om denne Xeon prosessoren og prisen er jo ikke dårlig heller den. Men egner den seg til spilling ? :blush:

8424779[/snapback]

Akkurat samme CPU som tilsvarende E6xxx.

8425003[/snapback]

 

nå er jeg ikke helt med. hvis den er kliss lik, hvorfor er de ikke under samme navn??! jeg mener, det må da være NOE forskjell?

8426688[/snapback]

 

 

These processors are technically none comparable. One of these processors (the Conroe) is designed to operate within a standard computer to run games and other home based applications. The Xeon is designed to be operating within a workstation or symmetric multi processor (SMP) server environment.

 

Therefore logic would state that the Xeon would operate move effectively with advanced numerical work even though to the lower level they are the same specification. The Core 2 Duo (Conroe) would therefore operate more effectively at games.

 

At the low level these processors are identical in specification however if you look at the processing units then you will notice that they are both designed to work with certain things

The Xeon is not designed for overclocking and will not overclock as far as the Conroe. However it will out perform it in mathematical processing.

 

Overall you want a Conroe

 

 

Tatt ut fra overclock.net

Endret av schoolbus1337
Lenke til kommentar

Vil tro E6600 dropper tilsvarende eller mer. PSdata er vel heller ikke de billigste på CPU, så jeg regner med vi får se lavere priser.

 

Mener eneste forskjellen er branding. Omdøper den for å rette den mot server markedet. Kanskje de til og med lærte noe av AMD når det kommer til deres Opteron serie til sokkel 939.

Mye rykter, men det er mulig de utsettes for litt strengere kvalitetskontroll og dermed øker muligheten for OC, men det er spekulasjon fra min side. Lenke

 

Om Xeon3060 og E6600 koster det samme ville jeg valgt Xeon, kanskje også ofret noen kroner ekstra.

Lenke til kommentar
Jeg ser dere snakker om denne Xeon prosessoren og prisen er jo ikke dårlig heller den. Men egner den seg til spilling ? :blush:

8424779[/snapback]

Akkurat samme CPU som tilsvarende E6xxx.

8425003[/snapback]

 

nå er jeg ikke helt med. hvis den er kliss lik, hvorfor er de ikke under samme navn??! jeg mener, det må da være NOE forskjell?

8426688[/snapback]

 

 

These processors are technically none comparable. One of these processors (the Conroe) is designed to operate within a standard computer to run games and other home based applications. The Xeon is designed to be operating within a workstation or symmetric multi processor (SMP) server environment.

 

Therefore logic would state that the Xeon would operate move effectively with advanced numerical work even though to the lower level they are the same specification. The Core 2 Duo (Conroe) would therefore operate more effectively at games.

 

At the low level these processors are identical in specification however if you look at the processing units then you will notice that they are both designed to work with certain things

The Xeon is not designed for overclocking and will not overclock as far as the Conroe. However it will out perform it in mathematical processing.

 

Overall you want a Conroe

 

 

Tatt ut fra overclock.net

8426725[/snapback]

Det der er afaik BS - dvs., han snakker ant. om Xeon på LGA771 vs. C2D LGA775. Det er akkurat samme greia som med AMD sin Opteron 100 på s939.

Lenke til kommentar

Den Xeon-prosessoren ser virkelig bra ut. Ifølge den testen som ble gjort på toms hardware-forumet viste det seg visst at Xeon 3060 gjorde det markant bedre når det kommer til temperatur. Ellers var det ikke mye forskjell på E6600 og 3060, men 3060 var litt sterkere i de fleste ytelsestestene. Det var bare i en test hvor E6600 gjorde det bedre, men forskjellen var minimal. Xeon 3060 ser ut til å være et veldig godt kjøp.

Lenke til kommentar

Av det jeg kan lese, ser det ut til at Xeon-prosessoren kun fungerer på Intel sine egne chipset, 965 og 975X samt workstatiln-chipsettene. Passer meg i hvert fall fint, da jeg sverger til hovedkortet MSI 975X Platinum PowerUp Edition på grunn av stabilitet og kompabilitet på Linux/UNIX.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Av det jeg kan lese, ser det ut til at Xeon-prosessoren kun fungerer på Intel sine egne chipset, 965 og 975X samt workstatiln-chipsettene. Passer meg i hvert fall fint, da jeg sverger til hovedkortet MSI 975X Platinum PowerUp Edition på grunn av stabilitet og kompabilitet på Linux/UNIX.

8426845[/snapback]

 

Da har du nok misforstått, flere brukere med bl.a. p5n32e sli som byggerp å 680i-chipsettet bruker denne chip'en.

 

Etter å ha lest så å si hele den tråden linket til av schoolbus1337 ser jeg egentlig ikke grunnlaget for å gå for en e6600 når xeon 3060 nå er tilgjengelig. Greit nok at den er "optimalisert" for tallknusing på papiret, men den lavere driftstemperaturen så mange rapporterer om, samt de gode overklokkingsegenskapene er da tunge argumenter.

Lenke til kommentar
Det er egentlig litt utrolig at den Xeon-prosessoren er såpass billig. Og ifølge denne artikkelen skal visstnok ikke dette priskuttet gjelde E6600, noe som gjør Xeon 3060 svært aktuell.

8426946[/snapback]

 

Vel, priskuttet skal etter det jeg ha hørt inkludere e6600, men hvis det mot alle odds stemmer, trenger ikke jeg tenke meg om lenge før jeg har en xeon 3060 i handlekurven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...