Gå til innhold

[Gåte] Det å hente sokker i et mørkt rom


Anonym2007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke den eg, må vel trekke 100? kan jo trekke 1,5,10,20 sorte etter hverandre.

hvis man trekker f.eks 20 sorte etter hverandre, så har man 10 par med sokker, og man trenger kun 1 par.

Derfor holder det å trekke tre.

Da er man garantert å trekke 2 sokker i samme farge, og det er det som er spørsmålet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror oppgavene på de TV-programmene sier alt om hvilket publikum som faktisk aktivt ser på slike ting. Det hender at jeg har på slike program som bakgrunnstøy når jeg jobber med PC e.l. Et raskt blikk på skjermen er som regel nok til at man vet svaret, likevell går det ofte evig lang tid før noen svarer riktig. Til og med når programlederen avslører hele greia mange ganger er det ingen som svarer riktig.

 

Forøvrig blir jeg lei meg når jeg ser alle svarene her inne. Utrolig at så mange går i fella. Jeg tror rett og slett at gjennomsnittmennesket har langt dårligere logisk sans enn hva jeg innbiller meg at det har.

 

Og bare for å forsøke å forhindre at flere går i fella: Det man må gjøre for å "bevise" at 3 er det rette tallet er ganske enkelt å sette opp alle mulige resultater:

 

3 sorte -> 1 sort par

1 hvit, 2 sorte -> 1 sort par

2 hvite, 1 sort -> 1 hvit par

3 hvite -> 1 hvit par

 

Trekker man 3 sokker kan utvalget man får bare være 1 av 4 (nevnte). Alle de 4 mulige utvalgene vil gi et par sokker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg tror oppgavene på de TV-programmene sier alt om hvilket publikum som faktisk aktivt ser på slike ting. Det hender at jeg har på slike program som bakgrunnstøy når jeg jobber med PC e.l. Et raskt blikk på skjermen er som regel nok til at man vet svaret, likevell går det ofte evig lang tid før noen svarer riktig. Til og med når programlederen avslører hele greia mange ganger er det ingen som svarer riktig.

Ikke slik det fungerer. Mange ringer inn, noen har det rette svaret. Så ut av de som svarer riktig trekker de 1 person, som de ringer tilbake. Og den personen skal da avgi svaret.

Så sjangsen for å vinne er liten.

Lenke til kommentar
Jeg tror oppgavene på de TV-programmene sier alt om hvilket publikum som faktisk aktivt ser på slike ting. Det hender at jeg har på slike program som bakgrunnstøy når jeg jobber med PC e.l. Et raskt blikk på skjermen er som regel nok til at man vet svaret, likevell går det ofte evig lang tid før noen svarer riktig. Til og med når programlederen avslører hele greia mange ganger er det ingen som svarer riktig.

Ikke slik det fungerer. Mange ringer inn, noen har det rette svaret. Så ut av de som svarer riktig trekker de 1 person, som de ringer tilbake. Og den personen skal da avgi svaret.

Så sjangsen for å vinne er liten.

Nei, det er ikke slik det funker på Mess-TV og lignende. Du tenker på de überteite spørrekonkuranseprogrammene. Mess-TV, Sonen og hva de nå enn heter alle sammen (både TVN, Viasat 4, TV2 og sikkert flere har disse teite programmene midt på natta.) Der er det førstemann som sender inn riktig svar på sms-chatten vinner. Man ser alle svarene scroller oppover skjermen.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke slik det funker på Mess-TV og lignende. Du tenker på de überteite spørrekonkuranseprogrammene. Mess-TV, Sonen og hva de nå enn heter alle sammen (både TVN, Viasat 4, TV2 og sikkert flere har disse teite programmene midt på natta.) Der er det førstemann som sender inn riktig svar på sms-chatten vinner. Man ser alle svarene scroller oppover skjermen.

Åja, du tenker på den ja.

De har jo flere forskjellige konkurranser. Jeg tenker på den der man må ringe inn.

Lenke til kommentar
Jeg tror oppgavene på de TV-programmene sier alt om hvilket publikum som faktisk aktivt ser på slike ting. Det hender at jeg har på slike program som bakgrunnstøy når jeg jobber med PC e.l. Et raskt blikk på skjermen er som regel nok til at man vet svaret, likevell går det ofte evig lang tid før noen svarer riktig. Til og med når programlederen avslører hele greia mange ganger er det ingen som svarer riktig.

Ikke slik det fungerer. Mange ringer inn, noen har det rette svaret. Så ut av de som svarer riktig trekker de 1 person, som de ringer tilbake. Og den personen skal da avgi svaret.

Så sjangsen for å vinne er liten.

Nei, det er ikke slik det funker på Mess-TV og lignende. Du tenker på de überteite spørrekonkuranseprogrammene. Mess-TV, Sonen og hva de nå enn heter alle sammen (både TVN, Viasat 4, TV2 og sikkert flere har disse teite programmene midt på natta.) Der er det førstemann som sender inn riktig svar på sms-chatten vinner. Man ser alle svarene scroller oppover skjermen.

 

Mess er bare juks og bedrag. Jeg har send inn melding 1 gang til konkurranse til dem. Programlederne hadde feil svar og jeg sendte dem derfor en mail som gjorde dem oppmerksom på dette etter at jeg hadde sendt inn svaret mitt på sms. Jeg gikk og la meg da jeg var rimelig full. Da jeg sto opp dagen etter så viste det seg at jeg hadde fått melding fra gjengen i Mess som gratulerte meg og at jeg måtte sende svarmelding med navn og adresse. Jeg gjorde dette og har frem til dags dato ikke sett noe som helst til noen premie, har tatt kontakt med dem på mail og fikk snakke med en eller annen sjefsdude som sa at han skulle ordne opp i det. Har enda ikke sett noe til premien min. Det er nå gått mange måneder så jeg lurer på om jeg skal sende enda en mail bare for å vise at jeg ikke gir meg eller om jeg bare skal drite i det. Jeg har lært at dette bare er juks og bedrag, noe jeg hadde trodd lenge - så jeg deltar ikke på flere slike konkurranser i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...