Gå til innhold

Erfaringer med fargelaserskrivere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en stor OKI-fargelaser og den egner seg ikke til foto hverken i PS- eller PCL-skriverspråk med tilhørende ICC-fargeprofiler.

 

Har sett en del HP-fargelasere som fremproduserer bilder på en mye bedre måte, men for mitt bruk er ikke HP noe tema. Den er rett og slett for treg (langsom i oppstart) til mitt kontorbruk.

Lenke til kommentar
Har sett en del HP-fargelasere som fremproduserer bilder på en mye bedre måte, men for mitt bruk er ikke HP noe tema. Den er rett og slett for treg (langsom i oppstart) til mitt kontorbruk.

8128733[/snapback]

Ok, har faktisk kikket lit på en HP laserskriver.

 

Mener du at utskriftskvaliteten til HP er "god nok" og at det bare er oppstarten som hindrer deg i å bruke en laserskriver?

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med fargelaserskrivere til foto og andre illustrasjoner?

Jeg har brukt det litt, hadde bl.a. fotografi på utsiden av sangheftet til bryllupet for to og et halvt år siden. Det fungerer fint det, selv om det definitivt ikke kan matche gode fotoskrivere og kjemi. Hvis det fortrinnsvis er til illustrasjonsformål, går det bra.
Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til det som bl.a. Pingla sier her.. Jeg har en OKI C3100 fargelaser som jeg bruker MYE. Men når det gjelder rene fotoutskrifter er den ubrukelig sammenlignet med selv ultrabillige blekkskrivere.

 

Misforstå meg rett; har du et blandingsdokument med tekst og bilder så blir resultatet absolutt slik at du ser hva bildene forestiller med god margin, men det er altså langt igjen til en fotoutskrift på en blekkskriver, vel og merke hvis du forer blekkskriveren med fotopapir.

 

Fotoutskrifter fra en fargelaser kan kanskje sammenlignes med utskriften til en blekkskriver hvis du skriver ut på vanlig papir på nest-beste kvalitetsinnstilling?

 

(Jeg har en Canon IP5000 som OKI-laseren blir sammenlignet med)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Laser er pt ikke i nærheten av blekk, jeg har testet flere 100.000 kroners skrivere (jobb) hvor ingen er i nærheten av å gi den samme kvaliteten som en blekkskriver til 300 kr.

På standard kopipapir så... Og med tanke på at de fleste bruker det også i blekkskrivere, er dét et vesentlig poeng.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...