Gå til innhold

Trenger hjelp til mitt Point of view 6800LE! :)


Anbefalte innlegg

Hallo :)

 

jeg har lest innpå mange sider innpå forumet her og sjekket om geforce 6800LE!

og ser at det kan være utroligt "enkelt" til og klokke det opp!

har ett program som heter for "powerstrip" hvis noen har hørt om det, som jeg kan klokke opp minne og gpu på skjermkortet!

og hvor kraftig er ett 6800Le? er det ett originalt 6800 skjermkort skal jeg til og si?

 

men så lurer jeg på, 6800le.....er det på tide til og bytte det ut? (har agp versjon)!

for jeg la nemmelig inn test drive unlimited her om dagen, og den greide ikke 800*600 på medium engang!

fikk grafikkfeil og hakket noe sinnsykt!

 

har 1gb pc 4200 ddr ram, amd athlon socket 939 3000+ cpu, gigabyte k8ns hovedkort, osv!

 

så til dere som har mere peiling enn meg, trur dere det hjelper på med en litt større cpu, ekstra 512mb ram + "nytt skjermkort til maks 1500-1600kr?"

 

kan dere gi meg noen råd?

kanskje det hjelper bare med ett nytt skjermkort?

men kan ikke gå over 1600kr da jeg sliter litt med økonomien!

 

takk for all hjelpen! :love:

 

dere ser skjermkortet på bildet jeg legger ved!, men shuttle maskina har jeg ikke :p...satte skjermkortet i socket 939 systemet isteden!

post-82240-1173604407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fulgte guiden som deepsearch linker til.Fikk åpnet alle pipelines og vs.Klokket det en del etterpå,og fikk over 10500p i 3DMark 03.Nærmere 100% ytelsesøkning... :)

8127235[/snapback]

 

Du bør sjekke at det ikke blir artifacts i spill og lignende. Kan ta livet av kortet også hvis du er uheldig. Risikerer å få svart skjerm og slikt. Burde sikkert skrevet det tidligere, men regner med det står i guiden. Hadde to gainward kort jeg fikk problemer med, men det var antagelig en feil på kondensatorene på kortet. Uansett du har jo ikke så mye å tape på det, 100% økning er jo knall. Jeg fikk aldri åpnet mer enn en ekstra pipeline.

 

Jeg kjøpte meg nylig 8800 gts 320 for 2450kr. I tillegg har jeg opteron 1.65 [email protected] og 2gb ocz ram. Fikk 7747 i 3dm06 uten å klokke gpu. Dette er på 939 plattformen. Så det går an å få brukbar ytelse enda på 939. Hadde vel gjort seg med en dc prosessor og 1 gb ram til hos deg. Så kan du dra på med et skikkelig grafikkort senere. Nb! Viktig med skikkelig psu når du skal klokke.

Endret av Deepsearch
Lenke til kommentar

www.3dguru.com www.guru3d.com en av disse.

 

last ned "rivatuner.exe" så åpner du en og en etter oppskriften

 

dvs fra 8 pixel til 16 pixel pipelines og

3 vertex til 6 vertex pipelines. du kan i tilleg overklokke prosessoren minimalt iallefall, uten volt økning. og bør ha mer ram 512mb ram i allefall evt 2x256 hvis det er plass

Lenke til kommentar
Jeg fulgte guiden som deepsearch linker til.Fikk åpnet alle pipelines og vs.Klokket det en del etterpå,og fikk over 10500p i 3DMark 03.Nærmere 100% ytelsesøkning... :)

8127235[/snapback]

 

Hallo :)

 

har åpnet alle vertex og pixel nå, fikk over 10000 på 3dmark 03 :p...

men får hvite prikker i blant når jeg spiller, ser ut som snøkorn, betyr det at jeg skader kortet eller noe?

skal bytte uansett tenker jeg, for den greier ikke test drive unlimited på medium grafikk innstillinger :(

 

takk for allt svar folks :):cool:

Lenke til kommentar
Du bør kjøre grafikktest for hver pipe eller vs du åpner.Dette for å utelukke problemet du nevner.

 

Er vel over 2 år siden jeg hadde Gainward 680LE kortet.Solgte det til en kamerat,som den dag i dag kjører det med alt åpnet pluss oc.

8128654[/snapback]

 

Hei :)

prøvde det, men kortet er litt ustabilt nå :/...så jeg stilte det tilbake til som det var før jeg gjorde noe! så håper den kommer seg :)

men har ett gammelt radeon 9500pro skjermkort i min eldre amx xp1800+ så jeg tenkte og sette 6800le kortet i den, og kjøpe meg ett PowerColor Radeon X1650XT 256MB hvis det er noen bedre, + en 512mb ekstra minne!

 

trur du det hjelper på noe mye?

 

mvh: Ekren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...