Gå til innhold

Mer OneCare-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist at Linux, OS X osv... brukere alltid skal føre tråder om problemer med Windows ut i en off-topic diskusjon/krangling om hva som er best av Linux/OS X og Windows (skjer andre veien også, men det er mer sjelden fordi Windows brukere ikke gidder å infisere Linux-kategorien med sine synspunkter).

 

Vi diskuterer OneCare-problemet her... ikke hvor mye bedre andre operativsystemer er enn Windows. Vennligst hold diskusjonen on-topic, ellers vil innlegg bli slettet uten ytterligere advarsel eller notis.

Lenke til kommentar
Trist at Linux, OS X osv... brukere alltid skal føre tråder om problemer med Windows ut i en off-topic diskusjon/krangling om hva som er best av Linux/OS X og Windows (skjer andre veien også, men det er mer sjelden fordi Windows brukere ikke gidder å infisere Linux-kategorien med sine synspunkter).

 

Vi diskuterer OneCare-problemet her... ikke hvor mye bedre andre operativsystemer er enn Windows. Vennligst hold diskusjonen on-topic, ellers vil innlegg bli slettet uten ytterligere advarsel eller notis.

8129387[/snapback]

Jaha? Er det offtopic å diskutere hvordan man kan unngå det problemet som er tema i tråden? Isåfall tror jeg du må komme med en detaljert liste over hva som er on-topic. Kanskje du mener dette innlegget også blir så off-topic at det må slettes? Vær-så-god.

 

Bare for å være på den sikre siden, om at denne posten er on-topic, med noe du sikkert synes er god diskusjon og heller liker å lese enn windows vs andre operativsystemer:

one-care suger knallhardt fordi det helt uten videre sletter eposten til folk. De som lagde det hadde virkelig fortjent dette

 

Jeg synes faktisk du bommer fullstendig hvis du mener at noen av de innleggene som har vært tidligere i denne tråden er off-topic. Jeg har iallefall ikke sett ett eneste som ikke handler om one-care, virus eller anti-virus. Har du?

 

Siden virus og anti-virus utelukkende er windows-problemer så er det naturlig at man også kritiserer windows når dette er tema i en tråd.

 

Jeg vet også at "Internet er ikke demokratisk" og du kommer sikkert til å slette dette innlegget, men nå har du iallefall fått høre meningen min om den slags moderator-trusler.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

HavarN: du må da forstår at problemer med OneCare (et program som kun finnes på windows-plattformen) har lite med hvordan linux fungerer. Flott at det er lite virus på linux, men det spiller liten rolle for OneCare. Og jeg forstår godt at også Afseth begynner å bli lei alle som skal dra inn linux med engang man diskuterer noe som ikke fungerer 100% på windows...

 

Eneste måten å få folk til å slutte å spamme med linux-prat er vel å slette poster.. Så dere moderatorer skal få lov til å slette både dette og innlegget over om dere mener det er nødvendig. Mitt synspunkt ang. saken (altså topic; som er antivirusprogrammet OneCare fra Microsoft) har jeg allerede fått ned i et tidligere innlegg...

Lenke til kommentar
Siden virus og anti-virus utelukkende er windows-problemer så er det naturlig at man også kritiserer windows når dette er tema i en tråd.

Skal svare på dette, for en gangs skyld da det ikke fremkommer klart nok i mitt innlegg. Å kritisere Windows, MS og One-Care er helt greit. Jeg har ikke kritisert det på noen som helst måte. Men å samtidig dra Linux inn i diskusjonen blir feil. Linux har ingenting i denne diskusjonen å gjøre.

 

Grunnen til at jeg mener det er off-topic, er fordi flere Linux brukere plutselig begynte å anbefale Linux fremfor Windows, og diskutere hvor mye mer fortreffelig Linux var fremfor Windows, i stedet for å diskutere sakens tema som var at One-Care sletter brukeres e-post. Å bruke Linux fremfor Windows er for mange ikke et alternativ, og hjelper derfor ikke de som evt. har problemer med dette.

 

En annen side av problemet, er at hver gang noen har noe negativt å si om Windows, så gnir Linux-fantastene seg i hendene og skriver innlegg til skrivekrampa tar dem om hvor fantastisk Linux er i forhold. Windows brukere uten noen planer om å gå over til Linux blir faktisk rimelig irriterte over dette. Det er da noe du må forstå. Vennligst la Windows brukere få diskutere Windows/Windows-relaterte problemer uten at trådene nesten hver eneste gang blir angrepet av Linux-tilhengere (dere har deres egen Linux-kategori hvor dere kan skryte så mye dere vil av Linux... la andre få slippe dette).

 

Har man innsigelser mot en moderatoravgjørelse, skal dette tas opp med moderatoren på PM eller ved henvendelse til forumstyret. At man skriver et innlegg om det i den aktuelle tråden viser bare at man ikke har lest retningslinjene godt nok.

 

Videre off-topic vil slettes.

Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av minst mulig software på maskinen min. Dernest av færrest mulig utviklere. Derfor har jeg gått til anskaffelse av OneCare... Og er happy for at jeg slipper enhver kontakt med Norton sine "pakker" av forskjellige slag. Av andre program jeg har testet fikk jeg aldri Sophos til å oppdatere seg uten at jeg var tilkoblet på jobben og AVG spammet eposten min til h....

 

At onecare får dårlig review's tåler jeg, og det er kanskje naivt men jeg lever i den tro at MS vil jobbe hardt for å forbedre det.

 

En annen ting er at det er gått sport i å finne feil i MS programvare, noe som sikkert er bra, da de nærmest har verdensherredømme på software, men det må ikke ta helt av. Alle gjør feil, og MS gjør antageligvis ikke mer feil enn andre (relativt sett) men de får bare mye mer skitt for det...

 

Jeg har iallefall ikke mistet min .pst da min x60s ikke har optisk drev, og docking stasjonen min har forsvunnet i leiligheten... Jeg fikk aldri til å laste det ned så jeg har kjøpt meg et eksemplar. Billig var det og, 30£ tror jeg det var. Det er langt bedre enn hva norton sine pakker som fyller maskinen min med ressurskrevende apps.

 

jaja, de endeløse hw diskusjonene tar nok aldri slutt, men jeg er nå fornøyd med Intel cpu og ms programvare, så får dere andre kose dere med hva nå dere er happy med :)

 

 

Og office 2007 EIER!

Lenke til kommentar
Jeg er tilhenger av minst mulig software på maskinen min. Dernest av færrest mulig utviklere. Derfor har jeg gått til anskaffelse av OneCare... Og er happy for at jeg slipper enhver kontakt med Norton sine "pakker" av forskjellige slag. Av andre program jeg har testet fikk jeg aldri Sophos til å oppdatere seg uten at jeg var tilkoblet på jobben og AVG spammet eposten min til h....

 

At onecare får dårlig review's tåler jeg, og det er kanskje naivt men jeg lever i den tro at MS vil jobbe hardt for å forbedre det.

 

En annen ting er at det er gått sport i å finne feil i MS programvare, noe som sikkert er bra, da de nærmest har verdensherredømme på software, men det må ikke ta helt av. Alle gjør feil, og MS gjør antageligvis ikke mer feil enn andre (relativt sett) men de får bare mye mer skitt for det...

 

Jeg har iallefall ikke mistet min .pst da min x60s ikke har optisk drev, og docking stasjonen min har forsvunnet i leiligheten... Jeg fikk aldri til å laste det ned så jeg har kjøpt meg et eksemplar. Billig var det og, 30£ tror jeg det var. Det er langt bedre enn hva norton sine pakker som fyller maskinen min med ressurskrevende apps.

 

jaja, de endeløse hw diskusjonene tar nok aldri slutt, men jeg er nå fornøyd med Intel cpu og ms programvare, så får dere andre kose dere med hva nå dere er happy med :)

 

 

Og office 2007 EIER!

8130399[/snapback]

 

Problemet i dette tilfelle er ikek at det er en feil i seg selv, det er at det er en dramatisk feil. I mine øyne er å ødelegge data noe av det verste et program kan gjøre, og det er ikke første gang et MS-program har gjort dette, og det gjø at jeg har begyn å få problemer med å stole på MS-programmer som behandler filer.

 

AtW

Lenke til kommentar
ATWindsor Postet i dag, 19:32

Problemet i dette tilfelle er ikek at det er en feil i seg selv, det er at det er en dramatisk feil. I mine øyne er å ødelegge data noe av det verste et program kan gjøre, og det er ikke første gang et MS-program har gjort dette, og det gjø at jeg har begyn å få problemer med å stole på MS-programmer som behandler filer.

 

AtW

Jeg er enig i at dette er en ekstremt grov feil. Husk at Outlook.pst innholder ikke bare mail, men kontaktlisten, og avtalekalederen også. Det gjør det ekstra ille at det faktisk er et annet MS produkt som skades syns jeg.

Man burde selvsagt ha backup av denne filen, men faktum er nok at svært mange ikke har det. Bilder, dokumenter, ol er jo lett tilgjengelig, og greie å ta kopi/backup av for de fleste, men for de litt mindre datakyndige tror jeg ikke det er innlysende hvordan man tar backup av Outlook.pst.

 

Så her er jeg for en gang skyld ening i hetsen. Men jeg mener likevel man generaliserer alt for mye hvis man begynner å blande OS inn i denne debatten. Dette er jo ikke en del av Vista, men et frittstående program, og har dermed lite med utviklingskostnader på Vista å gjøre også.

 

Vedrørende å ikke stole på MS lenger ATW, så er jo det et valg du må ta ut fra erfaringer, behov, og veid opp mot mulige alternativer. Men jeg mener altså at det er en håpløs tenkemåte når man snakker om teknologi. Det er feks fullt mulig å ha forskjellig mening om Norton Ghost vs Norton Internetsecurity selv om det er samme produsent. Man gjør også lurt i å ha forskjellig oppfatning av Mercedes Vito vs Mercedes E-klasse, bare for å ta et ekstremt eksempel.

Lenke til kommentar
Kan ikke 64-bit vista også kjøre gamle 32-bit eller 16-bit exe-filer også?

8128545[/snapback]

Mener å ha lest på dette forum at windows 64bit ikke kan kjøre 16bit programmer. Aner ikke hvorfor. 32bits utgave av windows skal klage 16bits fint..

 

Så sånn sett er kanskje vista64bit bittelitt minde utsatt for virus en tidligere versjoner. Men tror jeg ville anbefalt et virusprogam allikevel.. (kanskje ikke oneCare :p). Nod32 går vel for å duge greit? Har hørt mye varm omtale av programmet iallefall..

 

Flere live.com-produkter har den siste tiden blitt anklagd for å slette brukeres filer. Bilde-programmet dems måtte jo patches litt på, fordi det kunne finne på å slette filer ... (Mulig dette programmet hadde mer tilfelles med vista enn live.com?)

Lenke til kommentar
Jeg er tilhenger av minst mulig software på maskinen min. Dernest av færrest mulig utviklere. Derfor har jeg gått til anskaffelse av OneCare... Og er happy for at jeg slipper enhver kontakt med Norton sine "pakker" av forskjellige slag. Av andre program jeg har testet fikk jeg aldri Sophos til å oppdatere seg uten at jeg var tilkoblet på jobben og AVG spammet eposten min til h....

Argumentet ditt er jo litt humoristisk i denne tråden. For du mener man bør holde seg til færrest (bare én?) leverandør for å unngå trøbbel, men her er det altså de som bruker nettopp 2 Microsoft-produkter i kombinasjon, OneCare og Outlook, som havner i trøbbel.

 

Microsoft er såpass store at det tydeligvis ikke hjelper å følge din tankegang, fordi det er så mange ulike folk og team som jobber med produktene, og ingen har skikkelig oversikt.

 

Og hvorfor skulle man i det hele tatt begrense seg til én leverandør? Fordi MS har hatt for vane å lure kundene sine og tilbakeholde informasjon om APIer o.l., som gjør at de får et konkurransefortrinn i forhold til tredjeparts utviklere? :thumbdown:

Og office 2007 EIER!

8130399[/snapback]

Mer interresant: EIER du Office 2007? :tease:

 

Programmet er veldig dyrt, i likhet med de fleste MS-produkter. Majoriteten av brukerne trenger bare et simpelt tekstbehandlingsprogram og kanskje et regneark, og har overhodet ikke behov for MS Office.

Lenke til kommentar
Mer interresant: EIER du Office 2007?  :tease:

 

Programmet er veldig dyrt, i likhet med de fleste MS-produkter. Majoriteten av brukerne trenger bare et simpelt tekstbehandlingsprogram og kanskje et regneark, og har overhodet ikke behov for MS Office.

8131329[/snapback]

 

Hva blir det neste? Skal du anklage meg for å være dopdealer fordi jeg kjører Ferrari også? Jeg trenger selvsagt kun en gammel Lada for å komme meg fra A til B, det er altså behovet mitt. Jeg behøver ikke å kjøre en Ferrari.

 

Synes bare det er vanvittig teit å anklage folk for sånt over nettet når en faktisk ikke har peiling i det heletatt før man anklager andre for det ene og det andre. Skyldig til det motsatte er bevist? Wake up...

Lenke til kommentar
Hva blir det neste? Skal du anklage meg for å være dopdealer fordi jeg kjører Ferrari også? Jeg trenger selvsagt kun en gammel Lada for å komme meg fra A til B, det er altså behovet mitt. Jeg behøver ikke å kjøre en Ferrari.

Det var en liten tullekommentar fra min side, og ikke ment for å fornærme noen. Egentlig var det et svar til den jeg quotet (ikke DEG!) som dro inn Office 2007 som i seg selv er off-topic, og det hele virket som en ren MS-fanboy post.

 

BTW: Jeg kan veldig ofte gjenkjenne tilfeldige kriminelle blant annet ut i fra bilen de kjører, men også andre faktorer såklart. Det er heller ikke uten grunn at bl.a. norske importøren av Ferrari har vært misfornøyd med det imaget som har blitt assosiert med bilmerket i de siste årene grunnet kriminelle. Men nok offtopic :p

Lenke til kommentar
Mer interresant: EIER du Office 2007?  :tease:

 

Programmet er veldig dyrt, i likhet med de fleste MS-produkter. Majoriteten av brukerne trenger bare et simpelt tekstbehandlingsprogram og kanskje et regneark, og har overhodet ikke behov for MS Office.

8131329[/snapback]

 

Hva blir det neste? Skal du anklage meg for å være dopdealer fordi jeg kjører Ferrari også? Jeg trenger selvsagt kun en gammel Lada for å komme meg fra A til B, det er altså behovet mitt. Jeg behøver ikke å kjøre en Ferrari.

 

Synes bare det er vanvittig teit å anklage folk for sånt over nettet når en faktisk ikke har peiling i det heletatt før man anklager andre for det ene og det andre. Skyldig til det motsatte er bevist? Wake up...

8131457[/snapback]

 

Skjønner at komentarene her ikke er helt seriøse så jeg fortsetter. Hva om alle vi her inne aldri brukte pc mere. Hadde sikkert overlevd det også og tenk på hvor mye man sparer da! :)

 

ps, det er litt poeng her også.

Lenke til kommentar
-->Jeg lurer på hva denne karen da tenker, 5500 fattigere uten mail og bilder. Hmm, la meg tippe; «MS vil jobbe hardt for å forbedre det» - men dessverre, Ballmer er for opptatt med «monkey dance» sin:-D

Steve Ballmer er jo king of comedy da: http://youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk&mode=related&search=

 

Ikke rart Windows er verdt prisen sin, ikke bare er Notepad inkludert men også Reversi :!:

Lenke til kommentar

Hvis et lite firma leverer et produkt til kunder med masse feil, tror jeg ikke det firmaet lever så lenge.

 

Folk godtar helt vilt at nye programmer er fulle av feil, og kaller det "barnesykdommer". Et produkt som blir solgt for masse penger skal da for f*** meg virke ordentlig. Det er klart, ingen er perfekte og det kan oppstå noen feil, men et så stort firma som Microsoft burde jo få Vista til å fungere særlig da de har brukt så mye ressurser på nettopp at det skal fungere.

 

Kunder burde stille strengere krav og være litt mer kritiske til det de kjøper. Så må kanskje Microsoft dille litt mindre med layouten og fokusere litt mer på å få det til å virke, og være stabilt.

 

Jeg kjører XP på min pc og er fornøyd med det, men kommer antageligvis til å prøve ut Linux eller noe annet ettehvert fordi jeg er nyskjerrig. :p

 

Frostie

Lenke til kommentar
Frostie Postet i dag, 22:27

Folk godtar helt vilt at nye programmer er fulle av feil, og kaller det "barnesykdommer". Et produkt som blir solgt for masse penger skal da for f*** meg virke ordentlig. Det er klart, ingen er perfekte og det kan oppstå noen feil, men et så stort firma som Microsoft burde jo få Vista til å fungere særlig da de har brukt så mye ressurser på nettopp at det skal fungere.

 

Kunder burde stille strengere krav og være litt mer kritiske til det de kjøper.

Kan godt være ening i det. Men jeg syns ærlig talt ikke dette med feil og barnesykdommer er så spesielt for MS. Alle mine spill har jeg oppdatert med fixer siden jeg kjøpte dem, jeg har oppgradert software i telefonen min, jeg oppdaterer programvare i GPS'en min for at den skal virke skikkelig, til og med biler oppdaterer man firmware for å rette opp feil og barnesykdommer.

 

Det alle disse tingene mine har til felles er at de er teknologiprodukter, og som jeg har kjøpt da de var helt nye på markedet. Så det jeg er mest ening med deg i, er at kunder burde være litt mer kritisk til hva de kjøper. Hvis man vil være sikker på å slippe problemer kjøper man ikke noe så følsomt, kompelisert og kompabillitetsavhengig som Vista med en gang det kommer ut. Særlig ikke når man vet at det kommer en fixpakke om noen mnd. Man VET med andre ord at det ikke er feilfritt i dag.

 

Vel, nå gjelder jo egentlig ikke denne tråden Vista, men bare som svar til ditt innlegg om Vista.

Denne feilen i programmet "OneCare" er jeg helt ening i at er for dårlig.

 

Men er det noen som kjenner noe mer til omstendighetene rundt denne feilen?

Det er jo en hel haug med brukere som ikke har mistet pst. filen sin, så kunne vært interessant å vite hva som egentlig skjer ;)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er tilhenger av minst mulig software på maskinen min. Dernest av færrest mulig utviklere. Derfor har jeg gått til anskaffelse av OneCare... Og er happy for at jeg slipper enhver kontakt med Norton sine "pakker" av forskjellige slag. Av andre program jeg har testet fikk jeg aldri Sophos til å oppdatere seg uten at jeg var tilkoblet på jobben og AVG spammet eposten min til h....

Argumentet ditt er jo litt humoristisk i denne tråden. For du mener man bør holde seg til færrest (bare én?) leverandør for å unngå trøbbel, men her er det altså de som bruker nettopp 2 Microsoft-produkter i kombinasjon, OneCare og Outlook, som havner i trøbbel.

 

Microsoft er såpass store at det tydeligvis ikke hjelper å følge din tankegang, fordi det er så mange ulike folk og team som jobber med produktene, og ingen har skikkelig oversikt.

 

Og hvorfor skulle man i det hele tatt begrense seg til én leverandør? Fordi MS har hatt for vane å lure kundene sine og tilbakeholde informasjon om APIer o.l., som gjør at de får et konkurransefortrinn i forhold til tredjeparts utviklere? :thumbdown:

Og office 2007 EIER!

8130399[/snapback]

Mer interresant: EIER du Office 2007? :tease:

 

Programmet er veldig dyrt, i likhet med de fleste MS-produkter. Majoriteten av brukerne trenger bare et simpelt tekstbehandlingsprogram og kanskje et regneark, og har overhodet ikke behov for MS Office.

8131329[/snapback]

 

Dette er jo rimelig off top, men jeg eier både Vista Bus, office 07 og onecare. Jobben gjør det iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...