Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ihvertfall til å sende inn en klage til bredbandsservice, har prøvd alt her og hastigheten er rett og slett elendig. Får ikke i nærheten av det jeg betaler for.

 

Inn hastigheten er grei nok,men får ikke hastigheter som dere andre her.

Ut hastigheten derimot er helt tragisk, hadde mye bedre ut hastighet når jeg hadde 10/10mbit linje.

 

Har prøvd alt og er 100% sikker på at det ikke er mitt utstyr her. Var bra med 10mbit , så oppgradering til 100mbit,så ble alt dårlig.

 

Ringer man bbse, så sier de alltid, ingen ting feil her, du må sende oss test resultater.

Endret av miracl
Lenke til kommentar
endelig så har jeg klart å få bra speeds når det gjelder DOWNLOAD... får 8mb/s til 11mb/s fra uio sin ftp...

 

men upload speeds sucks!! får 1.2mb/s maks

må undersøke hvor feilen ligger nå...... poffff poffff

8837194[/snapback]

 

Sånn for ordens skyld.. Det er meget viktig å være nøye på b og B.

Stooor forskjell. Dvs 8 ganger forskjell.

:-)

Lenke til kommentar
endelig så har jeg klart å få bra speeds når det gjelder DOWNLOAD... får 8mb/s til 11mb/s fra uio sin ftp...

 

men upload speeds sucks!! får 1.2mb/s maks

må undersøke hvor feilen ligger nå...... poffff poffff

8837194[/snapback]

IT-Avisens speedometer gir meg noe over 50 Mbit/sek, som skulle tilsi noe slikt som 6 MB/s upload. Så enten kan det være noe der du uploader til som er flaskehalsen, eller så har du dritt deg ut lokalt med f.eks. feil satt QoS-settings i routern eller lignende?

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

DIR 655 skal takle en 150-300mb viss ikke jeg tar feil ved enkel nedlasting ifølge tester.

 

Ta å slå av spi, parental control, wireless, qos... og kjør kablet,...

med andre ord la signalet gå 'rett igjennom' rutern så raskt som mulig.

Endret av kense
Lenke til kommentar
xorcist : du har d-link 655 også right? noen instillinger du har gjort i routeren eller?

 

 

mvh

ahm

8813366[/snapback]

 

Sorry for sent svar, men har vært litt opptatt de siste dagene. Ja, jeg har DIR-655 og jeg har ikke gjort noen spesielle innstillinger. Kjører kablet nettverk med gigabit nettverkskort. Jeg har for øvrig _ikke_ oppdatert firmware på routeren enda, så den kjører v1.02.

Lenke til kommentar
Sorry for sent svar, men har vært litt opptatt de siste dagene. Ja, jeg har DIR-655 og jeg har ikke gjort noen spesielle innstillinger. Kjører kablet nettverk med gigabit nettverkskort. Jeg har for øvrig _ikke_ oppdatert firmware på routeren enda, så den kjører v1.02.

8843272[/snapback]

Aha... Da har vi problemet. QoS-funksjonen ligger og holder igjen, siden den er på som standard. Skru den av, eller angi ut-båndbredde manuelt. Ikke la den måle selv i hvert fall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om det er verdt det for deg blir vanskelig å svare på. Personlig opplever jeg det som stabilt. Hvis hastigheten ikke er på topp så er det som regel i den andre enden det butter..

 

Har du råd til å bruke 9500,- på internet i året så er det ingen grunn til å vente for å si det sånn. Personlig tenkte jeg at det er for ille å kunne få 100mbit og ikke bestille det. Det blir litt som å dra på Steakhouse og kjøpe en salat :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...