VisualStudio Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei! Finnes det et enkelt å forstå program som lager pdf filer? Jeg skal ikke ha det, men min farfar, så et litt brukervennlig ett hadde vært fint (: Takk for svar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=727513 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei! Finnes det et enkelt å forstå program som lager pdf filer? Jeg skal ikke ha det, men min farfar, så et litt brukervennlig ett hadde vært fint (: Takk for svar 8116746[/snapback] OpenOffice er gratis, enkelt å bruke, og kan lagre som PDF. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Doro PDF Writer. Da kan du bruke absolutt hva du vil til å skrive dokumentet med (Word, Notisblokk, Wordpad, internett, OpenOffice, Works, osv). Når du skal lagre det som PDF er det bare til å skrive ut og velge PDF-"printeren" som printer. Endret 9. mars 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Eller så har du PDF 955 bruker den selv, og er godt fornøyd med den. Brukes på samme måte som Doro PDF Writer. Sempron Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Eller så har du PDF 955 bruker den selv, og er godt fornøyd med den. Brukes på samme måte som Doro PDF Writer. Sempron 8117286[/snapback] Jeg skal ikke skrive det ut. Jeg lastet ned Adobe Acrobat professional 8 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg skal ikke skrive det ut.Poenget er at mange gratisprogram som gjer dette legg seg som ein skrivar, men ein lagrer likevel ei fil. Du kan dermed lage PDF-filer frå alle program som har mogelegheit for utskrift, frå Word til Opera til Notisblokk. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Doro PDF Writer PDF 955 I stedet for disse respektivt freeware- og adware- programmene vil jeg heller anbefale PDFCreator som er open source under GPL. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg skal ikke skrive det ut.Poenget er at mange gratisprogram som gjer dette legg seg som ein skrivar, men ein lagrer likevel ei fil. Du kan dermed lage PDF-filer frå alle program som har mogelegheit for utskrift, frå Word til Opera til Notisblokk. 8119694[/snapback] å Så jeg bare lagrer i word feks: test.pdf da? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg skal ikke skrive det ut.Poenget er at mange gratisprogram som gjer dette legg seg som ein skrivar, men ein lagrer likevel ei fil. Du kan dermed lage PDF-filer frå alle program som har mogelegheit for utskrift, frå Word til Opera til Notisblokk. 8119694[/snapback] å Så jeg bare lagrer i word feks: test.pdf da? 8119837[/snapback] Nei. Når du trykker 'skriv ut' (og PDF-greien står som skriver) så får du opp en boks fra programmet som ber deg velge hvor du skal lagre filen/hva den skal hete (screenshot av PDFCreator). Programmet lurer på en måte Windows til å tro at den er en printer, mens den egentlig bare er noe som tar imot utskriften og lagrer den som en PDF-fil. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg skal ikke skrive det ut.Poenget er at mange gratisprogram som gjer dette legg seg som ein skrivar, men ein lagrer likevel ei fil. Du kan dermed lage PDF-filer frå alle program som har mogelegheit for utskrift, frå Word til Opera til Notisblokk. 8119694[/snapback] å Så jeg bare lagrer i word feks: test.pdf da? 8119837[/snapback] Nei. Når du trykker 'skriv ut' (og PDF-greien står som skriver) så får du opp en boks fra programmet som ber deg velge hvor du skal lagre filen/hva den skal hete (screenshot av PDFCreator). Programmet lurer på en måte Windows til å tro at den er en printer, mens den egentlig bare er noe som tar imot utskriften og lagrer den som en PDF-fil. 8119961[/snapback] Åja, da er jeg med Takk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Er Abode noko glad for den slags programmer når dei sel Adobe Acrobat til mange tusen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Så lenge adboe acrobat fremdeles gjør jobben bedre og med flere muligheter ? ja PDF er en åpen standard, det må Adobe gjøre for å få spredning av standarden Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Om det er ein åpen standard, kvifor finnes det ikkje programmer som lagrer direkte som PDF? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 OpenOffice og Corel DRAW! gjør det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Om det er ein åpen standard, kvifor finnes det ikkje programmer som lagrer direkte som PDF? 8121712[/snapback] Det finnes en god del programmer som enten leser, skriver og/eller redigerer PDF-filer.Sannheten er nok at MS Office omgir oss og fremstår som den nesten eneste kontorpakken. Nesten uansett hvilken PC du kommer til er MS Office satt opp som skriverprogrammet. Hvor mange andre skriveprogrammer enn MS Office bruker du egentlig? Og siden MS Office ikke har PDF-støtte, kan det virke som at det er veldig lite programvare som støtter PDF, siden man sjeldent kommer borti mange andre kontorprogrammer. Dessuten er vel PDF-støtte noe for viderekomne, selv om det helt klart ville vært bedre enn denne Word-trenden der alle filer jeg får fra venner er i .doc-format. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 PDF er eit veldig greit format å bruke til å lagre dokumenter som ein ikkje har tenkt å redigere i seinare tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå