Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor studerer du jus?


Roberto

Hvor studerer du jus?  

121 stemmer

  1. 1. Hvor studerer du jus?

    • Universitetet i Oslo.
      36
    • Universitetet i Bergen.
      39
    • Universitetet i Tromsø.
      12
    • Privatistordning.
      24
    • Ved et universitet i utlandet.
      11


Anbefalte innlegg

Oppretter herved - etter ønske - en liten avstemning. Etter at dette forumet for juridiske spørsmål ble opprettet, virker det som at vi er god del jusstudenter på forumet! Fint om dere også kan skrive litt mer informasjon som hvilken avdeling og hvor lenge dere har studert, samt hva dere ønsker å benytte utdannelsen til. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her manglet det et alternativ for "hobbyjurister" ser jeg ;)

 

Jeg har studert forretningsjuss en gang på 90 tallet (Høyskolestudie). Bortsett fra det har jeg kun studert juss på hobbybasis i vel 10-12 år, noe som igjen har ført til velfyllte hyller hva gjelder juridisk faglitteratur. Til konas store begeistring selvsagt :w00t:

 

Har vært min egen prosessfullmektig i en sak og selvprosederende for retten også. En sak jeg vant så det sang etter. Så jeg har jo praksis også :D

 

Kom forøvrig inn på 1 avd. gjennom folkeuniversitetet i finnmark. Studiene begynner nå i midten av mars. Men grunnet et tidligere misligholdt lån hos lånekassa (regner med det er årsaken) fikk jeg avslag på søknaden min hos dem og måtte derfor pent takke nei til studieplassen. Heldigvis har jeg annen utdannelse også så det er ikke verdens undergang. Verden trenger jo noen "dyktige" hobbyjurister også :hmm: (I think)

Lenke til kommentar

Iudex: Du kan jo melde deg opp til privatisteksamen bare. Siden du har lest på fritiden i 10- 12 år burde du kunne noen saker og ting. Dessuten er det gratis å bli med på forelesingene på universitetene, men dette er ofte morgen ettermiddag da.

Lenke til kommentar
Iudex: Du kan jo melde deg opp til privatisteksamen bare. Siden du har lest på fritiden i 10- 12 år burde du kunne noen saker og ting. Dessuten er det gratis å bli med på forelesingene på universitetene, men dette er ofte morgen ettermiddag da.

8109073[/snapback]

 

Takk for tipset KVTL. Hva gjelder forelesninger på universitetet så blir vel neppe pendling Alta- Tromsø aktuelt sånn umiddelbart vil jeg tro, men sånn bortsett fra det så høres jo privatisteksamen ut som noe å tenke på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Privatisteksamen koster av en eller annen grunn penger.

8122794[/snapback]

 

Det koster penger av den enkle grunn at universitetene ikke får dekket kostandene med å arrangere eksamen for kandidater uten studierett. I og med at de ikke er tatt opp så kan de ikke rapporteres inn som studenter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...