Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da vant Vålerenga 2-0 i treningskampen mot Raufoss. Derek og Storbæk scorte og Ronny Johnsen spilte midtbane. Mer enn det veit jeg ikke.

 

Neste torsdag skal vi til Estland og møte selveste Flora Tallinn i UEFA-cupkvalifiseringen. Håper virkelig UEFA-cupen blir det stedet Vålerenga utmerker seg i år.

 

Andrè Muri går på lån til Odd ut sesongen. Ved sesongslutt kan han velge hvilket av lagene han vil fortsette på. Dvs. det laget som ikke rykker ned. Dette gir plass til de unge; Jørgen Horn og Arnar Førsund.

Lenke til kommentar

Siden det virker som jeg er den eneste Vålerenga-fansen her på forumet som enda ikke har tatt ferie må jeg dobbeltposte.

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
- Vi tar en tidlig ledelse, og får (tidenes billigste) straffe. Laget spiller rett og slett grusomt fantastisk drittfotball. Sabino Plaku viste vilje, og mener vi bør signere han. God teknikk, grei avslutning og rask som faen. Dan Thomassen viste at vi ihverfall ikke har noe stopperproblem. Men Vålerenga suger særdeles hardt, og vi kommer til å få grisebank av Flora. Men det var et par fine tendenser. Storbæk har "røffa" seg litt og tar i litt mer i dueller. Fortsatt veik, men ikke så veldig som før. Roberts er tydelig spillesugen. Thomas Holm hadde en god avslutning (det er ikke hverdags). Og en del spillere viste vilje. Jørgen Jalland var så dårlig at jeg sa ifra til han personlig...

 

Med unntak av de første 20 minuttene var det småtamt ennå, virker det som.

- Da spilte vi med høyt tempo og god bevegelse. Så senker vi tempoet og pådrar oss unødig mange brudd i mot. I andre omgang kontrollerer vi greit, men klarer ikke «drepe» kampen slik vi bør, sier Petter Myhre til Dagsavisen.

 

Et skritt fram i alle fall, basert på dette. Men ikke langt nok.

 

Dette var kampreferat fra vpn.no.

 

Petter Myhre sier også at den unge albaneren Sabino Plaku som prøvespilte for Enga mot Raufoss ikke er den type spiss han leter etter. Han vil ha en som kan hoppe rett inn på laget og score mål fra dag 1, ikke en som kanskje etter års utvikling vil bli en veldig god spiller.

 

Petter Myhre skal til Østerrike for å se på brasilianske Leonardo da Silva. Han har scoret 14 mål på 28 kamper og skal visstnok i følge kilder være samme spillertype som Daniel Nannskog. Og det gjør ikke no :)

 

Vålerenga leier nå en keeper, 19-årige Frode Larsen. Han vil da bli 3. keeper bak Arason og Bolthof, men sier selv at han håper å være en positiv overraskelse utver høsten. Det håper vi også.

Lenke til kommentar
Kom tilbake fra ferie i dag;) Men det ble ingen tur til Tallin:(

9083876[/snapback]

 

Det er tre ledige billetter da. Så du får tak i om du ønsker det. Uansett deilig at du er tilbake. Jeg har prata med meg selv i dennea tråden de siste dagene :p

9083893[/snapback]

 

Har ikke så mye penger, og så må jeg på jobb på fredagen:( Men jeg er veldig usikker på hvordan laget er nå. Jeg håper de har forbedra seg, de kan værtfall ikke bli dårligere.... Men jeg tør ikke å spå noe resultat, bare vi ikke slipper inn mål der borte kan vi gå videre... Eller hva tenker du?

 

Tror jeg håper på det laget....

Arni

Allan-Dan-Kjetil-Jarl

Sebastian-Christian-Ronny-Freddy

Rune-Glenn(Daniel)

Lenke til kommentar
Kom tilbake fra ferie i dag;) Men det ble ingen tur til Tallin:(

9083876[/snapback]

 

Det er tre ledige billetter da. Så du får tak i om du ønsker det. Uansett deilig at du er tilbake. Jeg har prata med meg selv i dennea tråden de siste dagene :p

9083893[/snapback]

 

Har ikke så mye penger, og så må jeg på jobb på fredagen:( Men jeg er veldig usikker på hvordan laget er nå. Jeg håper de har forbedra seg, de kan værtfall ikke bli dårligere.... Men jeg tør ikke å spå noe resultat, bare vi ikke slipper inn mål der borte kan vi gå videre... Eller hva tenker du?

 

Tror jeg håper på det laget....

Arni

Allan-Dan-Kjetil-Jarl

Sebastian-Christian-Ronny-Freddy

Rune-Glenn(Daniel)

9085613[/snapback]

 

Er du på fornavn med alle gutta? :tease:

Lenke til kommentar
Kom tilbake fra ferie i dag;) Men det ble ingen tur til Tallin:(

9083876[/snapback]

 

Det er tre ledige billetter da. Så du får tak i om du ønsker det. Uansett deilig at du er tilbake. Jeg har prata med meg selv i dennea tråden de siste dagene :p

9083893[/snapback]

 

Har ikke så mye penger, og så må jeg på jobb på fredagen:( Men jeg er veldig usikker på hvordan laget er nå. Jeg håper de har forbedra seg, de kan værtfall ikke bli dårligere.... Men jeg tør ikke å spå noe resultat, bare vi ikke slipper inn mål der borte kan vi gå videre... Eller hva tenker du?

 

Tror jeg håper på det laget....

Arni

Allan-Dan-Kjetil-Jarl

Sebastian-Christian-Ronny-Freddy

Rune-Glenn(Daniel)

9085613[/snapback]

 

Er du på fornavn med alle gutta? :tease:

9085623[/snapback]

 

JA:D :thumbup: Kanskje er det som skal til for at de skal vinne? :ph34r:

Du_koedder_ikke_ustraffa_med_Vaalerenga.mp3

Endret av -meg-
Lenke til kommentar
JA:D :thumbup:  Kanskje er det som skal til for at de skal vinne? :ph34r:

9085639[/snapback]

 

Får håpe det. Uansett, laguttaket ditt så rimelig greit ut og tipper det er sånn Myhre kommer til å starte med. Eneste er at jeg trur Daniel starter på topp. Han går ut etter 60 min. og først da kommer Glenn inn. Kristian bytter også med Sebastian, men får bare spille det siste kvarteret.

 

Vålerenga spiller 0-0 i Estland og vinner 2-1 hjemme.

 

Prøvde å være på fornavn jeg også. Da vinner vi nok. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror at Petter starter med det samme ca, men at Daniel og Kristian starter istedenfor Glenn og Sebastian.... Men håper han leser her å starter med min startoppstilling haha... Ellers skal jeg prøve å komme meg ned på en trening mens det er ferie:D

Lenke til kommentar
Jeg tror at Petter starter med det samme ca, men at Daniel og Kristian starter istedenfor Glenn og Sebastian.... Men håper han leser her å starter med min startoppstilling haha... Ellers skal jeg prøve å komme meg ned på en trening mens det er ferie:D

9085697[/snapback]

 

Kristian er god (han er fra mitt eget nabolag :p) men ennå ikke moden nok for UEFA-cupkvalifisering. Sebastian har nok mer å hjelpe til med der.

Lenke til kommentar

Sorry dobbel men tenkte jeg skulle oppdatere status før kampen i morra:

 

Flora Tallin - VIF på aftenposten.no

 

http://www.vif-fotball.no/article1230865.ece

 

Freddy, Brix og Horn hjemme i Oslo. Daniel og Wæhler usikre.

 

http://www.vif-fotball.no/article1231064.ece

 

Fra Dagsavisen linken;

http://www.dagsavisen.no/sport/article302951.ece

Keeper: Arason

 

Forsvar (fra venstre): Jepsen, Wæhler, Thomassen, Storbæk

 

Midtbane (fra venstre): Berre, Grindheim, Johnsen, Mathisen

 

Spiss: Lange og Sørensen

 

Kom igjen ENGA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...