Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Postbanken og vestbredden er samme langside har jeg forstått ja. Aafk kan vel knapt nok kalles et fotballag, og medgangssupporter (som de fleste andre ålesundere er) gidder jeg ikke være. Bare tidsspørsmål før de rykker ned igjen. Duger jo ikke til å støvsuge garderobene engang.

 

Føler meg litt svikersk nå. Men det får bare være.

8903952[/snapback]

 

Eneste gangene det er lov til å bytte hvilken klubb du heier på er når du flytter til et nytt sted (for alltid). Men om jeg flytter ut av Oslo, noe jeg aldri kommer til å gjøre, så vil jeg likevel ike slutte å heie på Vålerenga.

8904709[/snapback]

 

Har aldri heiet på noen som helst, for å være helt ærlig.

8904996[/snapback]

 

Da er det på tide! Vi tar deg gjerne inn i varmen. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wæhler storspilte i går han.

Men hjelper ikke når spissene ikke tørr å avslutte.

Hva tenker Daniel på der på slutten når han ikke har noen mellom seg å målet... Hvorfor skyter han ikke?

 

Jaja var ikke en stor kamp, men syns vi var bedre enn Lyn.

Virket som om lyn var mere opptatt av å holde på statistikken enn å vinne

Lenke til kommentar

Kampen i går sugde selv om det til tider var pent forsvarsspill, særlig av Johnsen og Wæhler. Til og med Henning Berg skrøt av midtstopperne våre etter kampen. Brix spilte også veldig bra noe som er morsomt. Han så litt nervøs ut i 1. omgang, men utover i 2. ble han mer selvsikker og tørte å utfordre. F.eks. ene skiltaklingen hans, hvor han fikk ballen i beina når hen taklet. Han kom seg raskt opp igjen og starta et angrep.

 

Hovedproblemet er som kjent, angrepsspillet. Alle fra keeper til offensiv midtabnae jobber som bare faen, angrepet til tider også, men den siste viljen i angrepet mangler. Etter et langt og fint angrep hvor Enga endelig kommer til avslutning ser det ikke ut som de har lyst til å score lenger. De sentrer vekk, til siden, eller roter bort ballen i to-tre forsvarsspillere. Kanskje en gang i blandt tørte noen å skyte, men det var som regel en lompe som gikk til keeper eller et skikkelig ryggsekkskudd som treffer storskjermen.

 

Tifoen i går var genial. Svære banner over Vestbredden og Cola-svingen. Var det Norgesrekord da? Genilat var det i hvertfall :D

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det er det største i Norge. Det største banneret (colasvingen) veide flere hundre kilo. 5-600 antar jeg. Banneret på vestbredden var fysisk større (80x14m), men hadde mindre maling så det var ikke så tungt. Etter kampen gikk vi en gjeng rundt og plukket opp flagg fra hafslund-tribunene. Det ble en 20-30 bunter på 10+ flagg i hver. Heldigvis slapp vi å plukke opp mosaikk-arkene og colabegerene :D

Lenke til kommentar
Ganske sikker på at det er det største i Norge. Det største banneret (colasvingen) veide flere hundre kilo. 5-600 antar jeg. Banneret på vestbredden var fysisk større (80x14m), men hadde mindre maling så det var ikke så tungt. Etter kampen gikk vi en gjeng rundt og plukket opp flagg fra hafslund-tribunene. Det ble en 20-30 bunter på 10+ flagg i hver. Heldigvis slapp vi å plukke opp mosaikk-arkene og colabegerene :D

8911059[/snapback]

 

Jeg stod rett ved siden av banneret i Cola-svingen. Stod med noen røde plastikkflagg. Har enda ikke sett noen bilder av tifoene. Er det noe sted de er lagt ut?

Lenke til kommentar
Det ble lagt ut noen bilder på www.klanen.no litt etter midnatt i går. Av en merkelig grunn kommer jeg ikke inn dit akkurat nå.

8911245[/snapback]

 

Jeg kommer heller ikke inn på Klanen.no. Kommer heller ikke inn på VPN, men kommer inn på vif-fotball.no. Der er det en svær artikkel og et intervju med Brix. Morsomt at han fikk spille. Husker for tre år tilbake når han stod på grusbanen rett utafor her jeg bor, og triksa. Han drev med egentrening time etter time hver dag. :)

Lenke til kommentar
Lillebroren min på 12 år har vært to år i kanariøynene og spilt med vålerenga, trening.

 

Nå har han begynt på vålerenga gutter13 :)

Er så stolt, hehe.

Han har tidligere spilt på Soon IF, som er det lokale laget her i Soon.

8912527[/snapback]

 

Det var bare noen få utvalgte spillere som fikk trene med Enga, ikke sant?

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer.

Det var utplukking i November, og jeg holdte på å bli tatt ut på 1. laget til Enga G92.

Men på 1. laget har dem kun sone og krets- spillere.

 

Var også på fotballskolen på Vallhall sommeren 2005, den var utrolig bra.

Fikk mye skryt av Enga spillerene som trente meg, som eks Izhiaki( Eller hva han het), Rekdal og Berre. Iversen og Bolthof trente meg de andre gangene.

Lenke til kommentar

Bra tifo, men det mangler det lille ekstra for å avgjøre en kamp og å score et mål... Ta sjansen å skyt, det er da du scorer når keeper ikke ser utgangen..... Elelrs syns jeg vestbredden er slapp, står der selv og prøver så godt jeg kan...

Lenke til kommentar
Det som er slapt er at Vålerenga har scort klart færrest mål i tippeligaen. Elendige åtte stk... Synes synd på supporterne som ikke kan gjøre annet enn å stå og fortvile på tribunen :nei:

 

Holder meg til Stabæk jeg :w00t:

8916363[/snapback]

 

Selv om vi fortviler så svikter vi aldri.

 

Vi står sammen, og kjemper, og vinner til slutt!

 

Legger til en liten link til tifoen mot liin. Som forøvrig er tidenes mest omfattende tifo i Norge. *Stolt*

 

Tifo mot Lyn

Lenke til kommentar

Førstemann til mølla prinsippet burde det vært på vestbredden.. Tror at bredden ville blitt myye bedre da.... Men jeg prøver så godt jeg kan, står selv på felt g på bredden...

 

Og etter å ha stått i svingen på åråsen så syns jeg man ser ti ganger bedre fra langsiden enn i en sving så vil ikke flytte meg nå:p

Endret av -meg-
Lenke til kommentar

Faen også! :realmad: Tape 1-0 for Aalesund. Sånne kamper skal vi vinne. Så jævla typisk.

Vi var de første til å slå Lillestrøm på Åråsen i år, og selvsagt måtte vi også bli de første til å tape for Aalesund på Color Line.

Er bare å konstatere at vi har et enormt problem offensivt. Dette går ikke lenger. Når vi ikke engang greier å score mål på laget som har sluppet inn desidert flest så langt, så må noe gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...