Gå til innhold

The Churchill you didn't know

Anbefalte innlegg

I disse 1984-tider med massiv hjernevasking, kan det vaere greit og samle tanken litt rundt det enkle faktum at "de gode gutta" er like mye raevhul som dem "slemme gutta" som tapte krigen.

Churchill sitater

Eksempelvis:

Quote:

I will not pretend that, if I had to choose between communism and nazism, I would choose communism.

Speaking in the House of Commons, autumn 1937

og:

Quote:

I do not admit... that a great wrong has been done to the Red Indians of America, or the black people of Australia... by the fact that a stronger race, a higher grade race... has come in and taken its place.

Churchill to Palestine Royal Commission, 1937

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

<!-- BBCode u2 Start --><A class="postbody" HREF="http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,3604,849122,00.html" TARGET="_blank">Churchill sitater</A><!-- BBCode u2 End -->

Eksempelvis:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

I will not pretend that, if I had to choose between communism and nazism, I would choose communism.

Speaking in the House of Commons, autumn 1937 </BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Hva ville du valgt, siden dette var ett horribelt sitat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...