Gå til innhold

IrritumStarbreeze og påstandene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
merkelig å åpne en tråd med så lite informasjon.... anyway, hva skal han dokumentere?

8061492[/snapback]

 

Det ble påstått at Bibelen krever at kvinner som kler seg i 2 forskjellige plagg skal brennes. Jeg ba IrritumStarbreeze dokumentere dette. Jeg venter enda og håper moderator lar meg få svar på dette uten å gripe inn.

Lenke til kommentar

Er på jobb, men kan ikke du ta deg tid til å bevise kristendommen istede for å ha bevis for at den er usann? Motbevis har vi fullt av, det eneste vi ikke kan motbevise er Gud. Bevis heller at kristendommen er sann, DA oppnår du respekt hos meg.

 

Jeg tenker det står i mosebok et sted hvor kvinner skal brennes om de går i feil antrekk.

Endret av IrritumStarbreeze
Lenke til kommentar

Altså, som jeg sa i den andre tråden (som ble låst pga konflikt med retningslinjene), så er jeg ikke troende. Jeg har heller ikke noe imot hverken kristne eller muslimer eller hva det måtte være. For min del kan du tro på Troll Pikkulfsen IrritumStarbreeze.

 

Jesse, at du fortsatt tenker noe over dette er egentlig ganske pussig. Jeg mener, det er jo åpenbart at han ikke kan bevise at det står at to plagg betyr at kvinnen skal drepes. Hvorfor starte en helt egen tråd om dette, skjønner jeg heller ikke.

 

Nei, jeg er mer forbannet på de som bruker troen sin som unnskyldning for å starte krig. Den gylne regel finner man igjen i de fleste troer. Den er elementær, og lett. Det er ingen som vil ha en krig startet mot seg, derfor skal man heller ikke starte en krig mot andre.

 

Det er tydelig at IrritumStarbreeze gjør dette for å provosere, ikke fordi han lurer på noe. Han forventer ikke at alle kristne skal gi opp troen, og går over til å tro på noe annet. Virker også for meg som om han har hørt ting av en kompis som har hørt av en annen kar som har lest bibelen for 17 år siden, og ikke har noen håndfaste bevis for at det er slik som han sier.

 

Det er mange smutthull i bibelen, som typer som IrritumStarbreeze elsker å bruke. Kun for å provosere, kun fordi det gir han noe.

 

Han kommer heller ikke til å ta imot saklige argumenter. Han er mist like sta.

Lenke til kommentar
Altså, som jeg sa i den andre tråden (som ble låst pga konflikt med retningslinjene), så er jeg ikke troende. Jeg har heller ikke noe imot hverken kristne eller muslimer eller hva det måtte være. For min del kan du tro på Troll Pikkulfsen IrritumStarbreeze.

 

Jesse, at du fortsatt tenker noe over dette er egentlig ganske pussig. Jeg mener, det er jo åpenbart at han ikke kan bevise at det står at to plagg betyr at kvinnen skal drepes. Hvorfor starte en helt egen tråd om dette, skjønner jeg heller ikke.

 

Nei, jeg er mer forbannet på de som bruker troen sin som unnskyldning for å starte krig. Den gylne regel finner man igjen i de fleste troer. Den er elementær, og lett. Det er ingen som vil ha en krig startet mot seg, derfor skal man heller ikke starte en krig mot andre.

 

Det er tydelig at IrritumStarbreeze gjør dette for å provosere, ikke fordi han lurer på noe. Han forventer ikke at alle kristne skal gi opp troen, og går over til å tro på noe annet. Virker også for meg som om han har hørt ting av en kompis som har hørt av en annen kar som har lest bibelen for 17 år siden, og ikke har noen håndfaste bevis for at det er slik som han sier.

 

Det er mange smutthull i bibelen, som typer som IrritumStarbreeze elsker å bruke. Kun for å provosere, kun fordi det gir han noe.

 

Han kommer heller ikke til å ta imot saklige argumenter. Han er mist like sta.

8062107[/snapback]

 

Den andre tråden ble stengt av moderator. Derfor gjentar jeg her.

 

Nå er det slik at jeg kanskje blander meg i for mange tråder. På den måten glemmer ofte jeg å sjekke hva folk sverer på mine innlegg. Det beklager jeg. Men jeg prøver å bevise mine påstander så sant jeg husker hvor jeg leste disse tingene. Jeg har studert skriften i årevis, og det er ikke alltid en husker hvor en har lest noe selv om en vet at det ER lest.

 

IrritumStarbreeze kommer med horrible påstander. Det kan ikke forbli uimotsagt.

Lenke til kommentar
Du har virkelig skjønt meg, Mixy. Men det gir meg ikke bare noe. Det er lærerikt, og desto mer kristne eller andre religiøse åpner kjeften, desto mer kan jeg bruke imot dem. Men de skjønner det bare ikke - de er trangsynte, overbeviste, lost in faith.

8062132[/snapback]

 

Du beviser bare at du er en usaklig og uhederlig person som ikke har til hensikt å tilføre debatten annet enn kvalme. Du har jo helt tydelig ikke tenkt å bevise dine påstander.

Lenke til kommentar
Bevis kristendommen da, din gjøk, istede for å rakke ned på meg hele tiden.

8062409[/snapback]

 

Flaming hjelper ALDRI.

 

Så spør jeg. Hvorfor skal han bevise dette? Det er du som kommer med påstander for at det ikke stemmer, han ber om bevis... Og så kaller du han en gjøk. Patetisk.

 

Såvidt jeg kan se så har ikke jesse rakket ned på deg. Han føler seg truffet, da du kommer med usaklige påstander, mot hans tro, uten bevis. Han har grunn til å bli irritert.

Lenke til kommentar
Bevis kristendommen da, din gjøk, istede for å rakke ned på meg hele tiden.

8062409[/snapback]

 

Flaming hjelper ALDRI.

 

Så spør jeg. Hvorfor skal han bevise dette? Det er du som kommer med påstander for at det ikke stemmer, han ber om bevis... Og så kaller du han en gjøk. Patetisk.

 

Såvidt jeg kan se så har ikke jesse rakket ned på deg. Han føler seg truffet, da du kommer med usaklige påstander, mot hans tro, uten bevis. Han har grunn til å bli irritert.

8062481[/snapback]

 

Takk. Du beskriver det helt korrekt.

Lenke til kommentar
Bevis kristendommen da, din gjøk, istede for å rakke ned på meg hele tiden.

 

Jeg gjentar: Som du selv sa, man husker ikke helt hvor det er lest, men man vet at det ER lest. Det står i mosebok et sted det du er ute etter ang det horrible kvinnesynet religioner har.

8062409[/snapback]

 

Påstanden din om brenning av kvinner er såpass grov at du får enten beklage eller bevise.

Lenke til kommentar

QUOTE(jesse @ 02/03-2007 : 15:09)

Ta heller å dokumenter dine påstander om at Bibelen sier at kvinner i 2 plagg skal brennes.

 

 

 

 

 

I tillegg til et platt provokasjonsforsøk, sauser han sammen ulike biter fra Bibelen. Det med 2 plagg er sikkert en misforståelse av 3. Mosebok (Leviticus) 19:19:

 

 

QUOTE

Keep my statutes: do not breed any of your domestic animals with others of a different species; do not sow a field of yours with two different kinds of seed; and do not put on a garment woven with two different kinds of thread.

 

 

Det er altså snakk om plagg bestående av 2 ulike materialer. (Materialene er laget av ulike tråder, om du vil.)

 

Men det er mye annet i 3. Mosebok:

 

 

QUOTE

19:26 "Do not eat meat with the blood still in it. "

19:27 "Do not clip your hair at the temples, nor trim the edges of your beard."

 

 

 

Der forsvinner den lett stekte biffen, og turen til frisøren blir kanskje heller ikke som opprinnelig planlagt.

Endret av IrritumStarbreeze
Lenke til kommentar

Jesse, du har ennå tilgode å "bevise" én eneste av dine egne påstander. Fei for egen dør, mister.

Jeg foreslår at du leser litt mer nøye. Jeg har svart på det meste. Noe spesielt du tenker på?

8061932[/snapback]

 

- Gud eksisterer

- Det er mer ondskap i verden nå enn tidligere

- Evolusjonsteorien er ikke bevist

 

Du kan jo begynne med disse.

Lenke til kommentar
Det med 2 plagg er sikkert en misforståelse av 3. Mosebok (Leviticus) 19:19:

 

 

QUOTE

Keep my statutes: do not breed any of your domestic animals with others of a different species; do not sow a field of yours with two different kinds of seed; and do not put on a garment woven with two different kinds of thread.

 

 

Det er altså snakk om plagg bestående av 2 ulike materialer. (Materialene er laget av ulike tråder, om du vil.)

8067485[/snapback]

Men er det dødstraff for det?

 

Såvidt jeg kan se så er det ikke dødstraff for det, i motsettning til for mange andre ting(Som å ikke respektere sin mor og far, synes sin brors kone er heit, eller bli voldtatt uten å skrike om hjelp, om jeg ikke tar feil).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...