Gå til innhold

Musikk: Hard Dance: Dj roxx - Weekend has come(remix)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei, fet vokalist men vær så snill! Gjør mer ut av melodien! Mye ble faktisk ganske cheesy i hvertfall i forhold til den andre mixen. Hører ut som du bruker vengeance essential club sounds..stemmer d?

 

Hvordan i all verden får u tak i vokalen?

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Hehe er jo sånn hard dance skal være da :p skal være litt ''cheesy'' som du kaller det :p

 

Den vokalen fikk jeg fra vip-zone hvor de kjører en remix contest på den sangen ;)

 

Resten av stemmene er det bare å bruke fantasien på :) klipp fra sanger osv, prøv å få tak i acapella til sanger så bare klipper du det ut fra de :)

Slik alle gjør det og det er tydeligvis fult lovlig =P

 

Jupp benytter meg av vengeance club essentials :) Mye bra der :D

Lenke til kommentar

vel er litt uenig det du sier om at hard dance skal være litt cheesy, hard dance er jo som oftest innenfor kategorien comercial trance. Og hele poenget er jo ikke å være cheesy, med harmonier og akkorder som lett klistrer seg til en hjerne. Slik at til og med de som ikke hører på trance liker det. Eksempel er Basshunter-boten anna, det er jo ikke cheesy i den forstand.

 

Mener jeg:p

 

Musikk er hva du gjør det til.

Lenke til kommentar

botten anna er bare dårlig da =P

Sant den klistrer seg til hjernen, men det er nok mer på grunn av vokalen og slikt enn selve tonen :p

Serr det er så elendig lagd sang at til å med jeg kunne lagd det...

 

Musikk jeg har lyst til å lage like bra som er rob mayth feks, der har du talent!! Ingen over ingen ved siden av!! (innenfor commercial trance da)

Lenke til kommentar
botten anna er bare dårlig da =P

Sant den klistrer seg til hjernen, men det er nok mer på grunn av vokalen og slikt enn selve tonen :p

Serr det er så elendig lagd sang at til å med jeg kunne lagd det...

 

Musikk jeg har lyst til å lage like bra som er rob mayth feks, der har du talent!! Ingen over ingen ved siden av!! (innenfor commercial trance da)

8065305[/snapback]

 

tydeligvis ikke...da hadde du lagd en annen melodi, jeg sier ikke at du er dårlig på noen måte, du er mye mye bedre enn meg. Men jeg synes bare du skulle lagd en annen melodi med litt.

Lenke til kommentar

Oki du skal få rett i at selve leaden sikkert kunne vært bedre =)

Er jo ikke noe sånn klassisk som man får på hodet akkurat :) men allikavel skal aldri noensinne lage likt som basshunter sitt =P

 

Men det ekke melodien du mener egentlig? Det er leaden du mener ikkesant? Selve tonen?

Lenke til kommentar

Jeg likte det jeg hørte, faktisk noe av det beste "hjemmemekka" jeg har hørt :D

 

Men, skal jeg pirke på no:

-> Overgangene var litt tynne, dra litt mer ut av dem

-> Sangen i en helhet virka litt tom, putt i litt mer elementer

-> Tempo kan også godt puttes opp noen hakk, hvertfall på synthen

 

Håper å høre mer av deg! :)

 

Edit: Hadde du fått til en bass alà bassen som kjennetegner mixene til The Real Booty Babes, hadde sangen vært fullkommen :love:

 

Hvis ikke du har no/finner no av TRBB, send meg en PM :innocent:

Endret av Fev4ng
Lenke til kommentar

Flere elementer blir det nok litt vanskelig å få inn =P er helt utrolig mye der allerede lissom, det at det allikavel høres litt tomt ut osv er for at jeg rett å slett suger på å mastre og slikt :p

 

Får nok til the real boot babes bass ja :) kanskje jeg skal lage en sang med sånn bass neste gang :D

 

takker for komentarer :)

Lenke til kommentar
botten anna er bare dårlig da =P

Sant den klistrer seg til hjernen, men det er nok mer på grunn av vokalen og slikt enn selve tonen :p

Serr det er så elendig lagd sang at til å med jeg kunne lagd det...

 

Musikk jeg har lyst til å lage like bra som er rob mayth feks, der har du talent!! Ingen over ingen ved siden av!! (innenfor commercial trance da)

8065305[/snapback]

 

botten anna er dårlig men ikke kom her og si du ikke synger etter den når den går på dansegulvet? vet jeg gjør det etter en del shots med god deilig jelzin (vodka). hehehe

Lenke til kommentar

Absolutt ikke no tvil om det dilly man =p Synger meg hes til den når den kommer =) (Og alkohol hjelper også :D)

Sangen i seg selv er jo fet nok den :)

Men nektard syns jeg skulle lage lik tone type som det er i botten anna, men det var ikke jeg enig i for det syns jeg blir ett skritt i feil retning i forhold til hva jeg har lyst til å lage :)

Syns ikke tonen i den er noe fet i hele tatt :p

 

Ingen som kan si ærlig at de har gått å nynna på tonen? det er vel mer ''jeg kjenner en bot'' det går i? :p

Lenke til kommentar
Absolutt ikke no tvil om det dilly man =p Synger meg hes til den når den kommer =) (Og alkohol hjelper også :D)

Sangen i seg selv er jo fet nok den :)

Men nektard syns jeg skulle lage lik tone type som det er i botten anna, men det var ikke jeg enig i for det syns jeg blir ett skritt i feil retning i forhold til hva jeg har lyst til å lage :)

Syns ikke tonen i den er noe fet i hele tatt :p

 

Ingen som kan si ærlig at de har gått å nynna på tonen? det er vel mer ''jeg kjenner en bot'' det går i? :p

8079023[/snapback]

 

nei, jeg synes ikke du skulle lage lik tone type som Basser'n...Det var et eksempel!! Det inlegget hadde ikke noe om din musikk, heller synet ditt på hard dance! Og vel, jeg synes faktisk melodien i botten anna er bedre en den gay stemmen.

 

Btw: hvor gammel er u petterbaa?

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Boten Anna, dårlig? Tror ikke mine egne øyne... :ohmy:

 

Bare hør min ultra-phete z0mgz0r-hardstyle in ur face rmx:

 

 

petterbaa: Fet sang, men er enig med Nektard om at du bør gjøre mer ut av lead-melodien, den ble fort kjedelig.

 

Stå på, øving gjør mester! :thumbup:

 

Btw: hvor gammel er u petterbaa?
Det står i proffen hans. Han er 88-model, dvs han blir 19 i år. ;) Endret av Ferr
Lenke til kommentar

yeah skal seff bli bedre på leads :)

Men er utrolig vanskelig å få til no skikkelig fett lissom.... men men er jo bare i min 4månede med fl studio så har god tid på meg =)

 

skal høre på sangen din nå ferr :D hardstyle er kult :D

 

EDIT:

haha du som har spilt inn stemmen der eller? :p Prøv å gjør det enda mer hardstyle enn det å, få no hardere kick enn det, skru opp tempo til 150bpm(eller no) å hardere claps :p nesten på grensen til commercial trance jo :p

Endret av petterbaa
Lenke til kommentar
haha du som har spilt inn stemmen der eller? :p Prøv å gjør det enda mer hardstyle enn det å, få no hardere kick enn det, skru opp tempo til 150bpm(eller no) å hardere claps :p nesten på grensen til commercial trance jo :p

8085487[/snapback]

Klar over det, samples er mangelvare for tiden. :( Men det var ikke meningen at låten skulle bli et prosjekt, var bare noe piss jeg snekra sammen på gøy.

 

Og nei, "co-co-co-cocaine motherfucker" er tatt fra DJ Duro - Cocaine MF. ;)

Lenke til kommentar

Er medlem på euroadrenaline jeg Fev4ng :)

 

Og Ferr sjekk ut Vengeance clubsound 1 & 2 mange bra hard kicks der ;)

 

Men som rakib sier om du vil prøve å gjøre sangen enda mer din prøv å lag din helt egen kick :D

 

Feks, ta en kick eq bassen på den noe sykt og skru ned på de øvre frekvensene, putt en snar og clap der å bruk paramtic eq til du får ett passe bra slap, å på toppen av det hele kan du feks prøve å ta en bass som du spiller av baklengs :) er bare fantasien som setter en stopper på hva du kan få lagd ut av det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...