Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Hvis du trur jeg skal finne deg kilder på nette bare fordi du er for lat, så tar du feil. Målet med mine innlegg er ikke å motbevise deg, men å "advare" de som lurer på det samme. Jeg har bodd i syden i mange år og hatt de samme føflekkene hele tiden, men med en gang jeg begynte å ta sol regelmessig fikk jeg veldig mange. Men nå må jeg lese om innvandringspolitikk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du trur jeg skal finne deg kilder på nette bare fordi du er for lat, så tar du feil. Målet med mine innlegg er ikke å motbevise deg, men å "advare" de som lurer på det samme. Jeg har bodd i syden i mange år og hatt de samme føflekkene hele tiden, men med en gang jeg begynte å ta sol regelmessig fikk jeg veldig mange. Men nå må jeg lese om innvandringspolitikk :p

 

ok, skjønner.

 

Er bare sånn at ikke jeg har merket noe forskjell på antall føflekker etter at jeg begynte å ta sol, er sikkert forskjellig fra person til person :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Man får fortere føflekker i solarium fordi strålingen er sterkere enn på for eksempel stranden. Så i forhold til eksponeringstid så går det raskere med solarium.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vet nå ikke helt. Det kan være logisk å tenke at konsentrert UV-stråling som i solarium gjør det lettere for kroppen å danne føflekker uansett.

Lenke til kommentar

Dette har det sikkert blitt spurt om før, men jeg er ikke i humør til å lese gjennom 21 sider akkurat nå.

 

Spørsmålet går som følger:

Hvordan ungår man å få sånn hvit flekk på rumpa når man tar sol? Jeg har fått sånn hvitflekk der rumpa ligger ned mot plastikken. Jeg tar sol uten særlig lufting, vifta på minimum, så jeg blir litt svett, kan det han noe med saken å gjøre? Ligger forsovidt nedi med skulderbladene og albuene også, men der har jeg ikke fått noe hvit flekk enda, i alle fall ikke så tydelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fatter ikke at dere tør å ligge i den kreftsengen for å bli brunere.

 

Bruk spraytan på boks for pokker, det blir billigere samtidig som du unngår farlig UV stråler. Jeg blir også MYE brunere med spraytan ettersom jeg ikke har anlegg (pigmenter) for å bli så veldig brun av sol. Jeg kjøper spraytan på Spraytanshop.no og ser naturlig brun ut.

Lenke til kommentar
Er det noen måter å unngå å få føflekker når man soler seg? Ønsker IKKE disse rakkerne...

Mitt beste tips er å bruke lang tid på å få farge og gradvis trappe opp solmengden per gang. Solskader er såvidt jeg har forstått noe som akselerer utviklingen av føflekkene, derfor burde man unngå å bli solbrent så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...