Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hai.

 

Kjører for øyeblikket et 2x rogue team i 2v2 (for gøy) og lurer på om noen har noen synspunkter på hvordan vi bør specce. Gjorde noen kamper på fredag, og klarte å karre oss opp på rundt 1850 rating som sword combat. Vi vurderer å kjøre shadowspec + AR/hemo, eventuelt begge shadowstep. Hva tycks?

Lenke til kommentar

@PcT: Prøvde nettopp restokin/warrior mot druid/hunter. Nå regner jeg med at jeg spilte det litt feil, for jeg følte meg mer gimped enn som vanlig restospec. Ingen feralcharge gjør at motstanderens druid kan holde sin CC-chain oppe lenger, og det er vanskeliger for meg å spise traps. Warrioren klarer ikke drepe druiden alene, tidligere har killen alltid kommet etter at jeg har vært med og pressa.

 

Jeg føler at jeg ikke får utnyttet buildet, da jeg føler jeg "må" ut i bearform hele tida. Prøver jeg meg på en CC-chain eller wrath/DPS spam slenger hunteren viper sting på meg, og jeg har valget mellom å tape myyye mana, eller bare gi opp og hoppe tilbake til bearform.

 

Moonkin+feralstaff og autoattack kommer til å bli utrolig neste patch, dersom PvP-staffen går ned til 2.0 speed, og vil gjøre det mye lettere, men nå får jeg ikke særlig ut av moonkinformen, da den koster en god del mana, og det ikke finnes noen feralstaffer med lav speed for øyeblikket.

 

Hva gjør dere mot druid/hunter som restokin?

 

 

 

@ Dual rogue: Minst EN må være Shadowstep, ellers er det for lett å bli kita. Rogue nr. 2 anbefaler jeg å enten være shadowstep, mutilate, eller AR/Prep som sagt.

 

Mutilate kan være moro å spille med, da bursten kan bli rimelig stor dersom dere klarer å time inn kidney shot/CB riktig. Da må rogue nr.1 gå først for at ingen skal kunne åpne på dere.

 

Ellers er 2xShS mest "safe", da begge har prep, god stealth og antikite.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Druid/Hunter blir egentlig veldig lett.

 

Vi går alltid for at jeg presser druiden i starten, for å stoppe cc chain, mens min druid dreper pettet (root det, dot opp og spam wrath så døt ekstremt fort)

 

Når pettet er nede switcher vi rimelig mye, jeg burster druid når barkskin/natures grasp er nede (er det en dårlig 2k rated druid så dør han), med hjelp fra min druid (Cyclone om jeg kommer i cyclone osv, eller f eks ns+cyclone når druiden er på under 20%, dermed før warrior et hardt execute på han som mest sannsynlig dreper druiden)

 

Ikke bry deg for mye med mana'n din, med restokin har du mer en nok manaregen til å outheale en hunter selv om du er tom (3 lifeblooms + rejuv holder ticksa opper er mer enn nok for å stoppe en hunter), husk at dps/wrath spammen din er en bonus til speccen, man speccer ned der for manaregen ikke for dps.

 

Når pet er nede fokuserer min druid på å spise traps og cce så mye som mulig. (Om de får meg i en cc chain bare passer han på at ingen nye pets kommer)

 

Med battleshout og vengeful salvation i resto gear får du en god ca 185 mana per proc, noe som er rimelig bra. Bytter du til staff blir det vel en 400 elln.

 

Men druid/hunter er litt vanskeligere som restokin/warr en som full resto/warr, men vet man hvordan så går det rimelig greit.

Lenke til kommentar

Har bytta ut Priesten (Shivaara) min (som ble lei av 2v2) med en Druid (Carrot) nå, og aldri hatt det så morsomt som SL/SL. (Ja, faktisk.) Har nå 1511 rating, noe som forhåpentligvis kommer til å stige når druiden min tåler mer enn 2 angrep.

 

Spilte oss litt ned i rating i dag, noe på grunn av gear (mest druiden), men andre ganger på grunn av cirka null sjanse til å få ned motstanderen.

 

En av comboene som vi ikke fikk ned, og til slutt måtte gi tapt for (pga. at jeg gikk tom for shards) var Druid/Rogue. Jeg kita roguen stort sett hele kampen, mens peten min gikk på druid (Voidwalker for anledningen, siden roguen slo hardt når han først kom innpå.) for å hindre ham i å drikke. De fant til slutt ut at de skulle drepe peten min, så de gjorde det såpass mange ganger at jeg gikk tom for shards. Druiden min gikk rundt og abolisha, cyclona og rootsa etter beste evne.

 

Prøvde ta ned druid et par ganger (pga. at rogue er håpløst å brenne ned som 2 casters.) men det gikk bare ikke. Noen som har noe tips? Er det gear issue? Er det noe vi gjør feil? Han var så og si tom for mana, men fikk healet seg hele tiden uansett. Roguen gjorde kun ved noen få anledninger noe trussel i det hele tatt, siden han var CoExa/roota/cyclona hele tiden. Fikk drukket en del begge to, samme fikk motstander-druiden som shadowmeld-drakk ganske ofte.

 

Bortsett fra denne ene comboen, følte vi at vi hadde sjanse på det meste annet når druiden lever litt lengre. Er det vår nemesis? Tips, anyone?

 

Red.: Ble litt lang tekst dette her. :roll:

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Nemesisen deres er vel priest + rogue, kan jeg tenke meg. Det kan høres ut som om det hovedsakelig er en gear issue, noe som høres litt rart ut allerede på 1500 rating. Du skal ikke trenge å bruke voidwalker mot slike teams, og er avhengig av devour magic skal dere ha noe håp om å outlaste de før rogue får andre sett med cooldowns oppe og rekker å brenne ned enten deg eller locken. Som warlock bør druiden aldri vær så og si tom for mana. Hold DoTs oppe og tving frem shapeshift/mana drain.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Dersom motstanderens team er Restokin, eller mp5 gemma restodruid, så vil han kunne holde lifebloom oppe hele tida uten å drikke, selv etter all manaen hans er draina. De fleste druids har også en lei tendens til å stikke av og drikke.

 

Man kan gjerne tvinge druiden fram igjen ved å DPSe partneren hans, eller følge etter han og holde han i combat med rank 1 FF (bruk gjerne denne mot druid/rogue, spesielt night elf druids)/ rank 1 moonfire.

 

Dere kan gjøre grei skade ved å "baite" CloS. Kjør inn en entangling roots eller CoEx tidlig, se roguen CloSe, og dot han helt opp etter de 5 sekundene. Druiden kan hjelpe til med moonfire/insect swarm, eller til og med wrath dersom dere har manaovertaket, og druiden din kan drikke mye. Feral charge er fin for å holde en cloaka rogue på avstand.

 

De gangene roguen ikke cloaker, så fearer dere han, mens dere spammer skade. Shadowstep-rogues er slitsomme, fordi de er vanskeligere å kite, og har Cheat Death i tillegg til CloS hvert minutt, noe som gjør dem vanskelig å drepe uten MS.

 

Kommer druiden til unnsetning så er det fear/manadrain på han. Går han bearform, dotter dere han opp, eventuelt fear for å legge direkte press på han (ekstra skade), eller cyclone dersom roguen er på vei til å dø.

 

Dersom druiden nesten er helt OOM og bruker all den resterende manaen til å refreshe lifebloom kan du roote og han, og starte med cast-time nukespells. En annen variant er å cyclone rogue/druid dersom en av dem har stacket flere lifebloom, for å la de løpe ut uten å heale.

 

Det er uansett snakk om lange games dersom begge partene kan basics. Håper et par av rådene hjalp, selv om det er lettere sagt enn gjort, og kanskje litt for overfladisk.

 

 

OBS: Det viktigste er jo at dere drainer druiden, det jeg skrev her er ting dere kan gjøre når det begynner å nærme seg en kill, dere har mye mana og vil legge press på druiden så han ikke kan heale.

 

PS1: Er roguen noe annet enn Shadowstep skal dere ha en rimelig stor fordel.

PS2: Har sett gearet til druiden din, og ja, det gjør jo alt mye mer slitsomt når healeren har så lite healing/resilience/manaregen/spelldamage. Restokin er forresten ganske warlock-vennlig, så det kan dere eksperimentere med senere.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Hei, migga tilbake til Darksorrow nuh og teama opp med to Irl rogues, Metaform og Zakhariaz. Min egen char heter Nzio.

 

Vi starta med ett team som lå på 1400 rating og etter 8 win 3 loss lå vi på 1500. De fleste kampene var easy win, men det var noen som var helt jævlige.

 

Resto shaman, warrior, retpala

Warrioren og retpalan chunka ned hpen min som bare det, enorm burst og cc. Roguene mine fikk ned shamanen, men tapte etterpå mot warrioren og retpalan. Hvordan kontrer vi dette teamet?

 

Resto shaman, holy pala, warrior

Møtte ett team som spilte denne komboen veldig bra, og ett team som spilte den veldig dårlig. Første teamet, som var det enkle, gikk roguene all out på holy palan før han bubbla, så chaincyclona jeg warrioren mens de nuka restoshamanen. Det tvang palaen til å heale restoshamanen, så han kom ut av bubble med 60% liv. Chaincyclona shamanen og holypalaen gikk ned. Resten var cake.

 

Det andre teamet var helt forjævlig, shamanen deres var utrolig flink med earthshocks, så det å få av en cyclone var vanskelig, holypalaen deres hadde og masse armor så roguene greide ikke få han ned. Jeg holdt for det meste warrioren deres i roots og cyclone, men når det ble for vanskelig var helvette løs. Med JoJ, HoJ, og masse annet random stuns hadde jeg ikke sjans mot warrioren og healerne som nuka løs.

 

Det siste tapet var fordi roguene ikke fikk joina arena.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg og teamet mitt bør spille for å være mer effektive? Jeg har spilt resto i 3 dager nå så tips er velkommne :p

Lenke til kommentar
Bytt ut med en resto shaman, kjører det selv.

2 plate dps med windfury og bloodlust er farlig, mye farligere enn en ussel resto druid kan få til.

 

Du er virkelig i slaget i dag KK. Du leste tilfeldigvis ikke posten over, fra Torinogut?

 

Hei sveis!

 

Vi er fire kamerater som tenker på å lage 3v3 arena team, noen bra setups der ute for oss?

 

Retripala

Holypala/restodruid

Warrior

Mage

 

Holy palaen og restodruiden er på samme konto.

 

Det er klassene de har til rådighet, og det er det de har å velge mellom.

 

Både restoshaman og restodruid er begge greie healere i teamet, uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...