Gå til innhold

I-Mates ultimate serie - Detaljer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg er en av dem som sikler over i-mates nye ultimate serie som er på vei. Ikke så veldig mye informasjon har blitt gitt ut enda, men Amobil hadde en liten artikkel.

Kan gledelig legge ut spesifikasjonsark av de ulike modellene.. 9150 er min for å si det sånn :p

post-29220-1172503620_thumb.jpg

post-29220-1172503626_thumb.jpg

post-29220-1172503633_thumb.jpg

post-29220-1172503639_thumb.jpg

post-29220-1172503645_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må nok innrømme at det heller mot en slik en... men hvilken, det gjenstår å se :)

Liker jo kamskjell fordi det beskytter skjermen, men samtidig så er jo 11 mm tykkelse noe å gå for...

Endret av bufodill
Skrevet

At de blir dyre er det vel liten tvil om. Spørsmålet blir vel mer når de kommer, om de kommer til Norge, og når de kommer med norsk versjon. Tidligere har i-mates modeller hengt litt etter så man har måttet laste ned norsk språkpakke senere...

Skrevet
Vel, man kan vel bare si at HTC er savnet i den leiren :wee:

8039422[/snapback]

Vel, jeg kan være enig i at noen av de nye htc-telefonene virkelig har blitt lekre saker. Men det gjelder slettes ikke alle :) (eks. mteor og s310).

Utseendet på disse kunne vel kanskje vært bedre, men jeg må innrømme at det ikke er det jeg setter høyest på lista på en smarttelefon med pocket pc... Spørs om jeg kommer til å bli en av disse som har en telefon til hverdags, og en til fest, hvis jeg bare kan få råd til en.

Ser at de skal komme til Norge, kanskje allerede i april... Så da burde jeg vel starte å spare?

Gjest Slettet+32asd4f
Skrevet

8150 står nå i min ønskeliste :)

• 3 uker senere...
Skrevet
Noen som kan anta pris?

Vil tippe rundt fem og oppover jeg, eller er jeg helt på bærtur?

8167745[/snapback]

Det blir jo bare spekulasjoner, men mine antagelser er at det i alle fall ikke blir under 5... Med de specsa heller jeg nok heller mot 7 enn 5... I følge pris på htc tytn i dag. Spørs når de når markedet da.

Skrevet

Hei! Jeg jobber med i-mate support for Norge. Vanligvis "henger" jeg i PDA forumet her. i-mate Ultimate serien ble presentert 12 februar på 3GSM messa der jeg var og la umiddelbart ut informasjon på vår lokale web-side www.i-mate.no.

i-mate Ultimate 5150 skal være klar juni, men egen erfaring med leverandører og produsenter av PDAer og Smartphones er at alle tidspunkter må tas med en klype salt. Før Ultimate serien og i tillegg vil det komme "noen" flere - f.eks i-mate PDAL og i-mate JAQ4. i-mate SPL, PDAL og JAQ+JAQ3 (ikke importert til Norge de 2 sistnevnte) skal få Windows Mobile 6 oppgradering gratis. JAQ4 er den første med WM6.

Priser, vel - vi ser at de fleste leverandører tilbyr et bredere spekter av produkter, også lavere priser. Men Ultimate vil nok bli i øvre sjikt. HTC lå på rundt 7500-8000kr og hvis man sier 5000kr og oppover er vel det ikke helt på viddene. Da er det jo snakk om en god slump penger uansett.

i-mate Ultimate 9150, klapptelefonen - på sikt kommer jo Microsoft med operativsystemet med kodenavn Photon. Med det skal PDAer og Smartphones "smelte" i sammen. Så, Smartphones med touch skjerm blir det flere av.

Selv har jeg tilgang til alle merker - ikke bare i-mate sine. HTC og PDAer/Smartphones generelt kan se bra ut på bilder og generelt. Men det viktige er opplevelsen, hva de enkelte tilbyr. Personlig syntes jeg det av og til kan bli sluppet "nok en i rekken" av tlf, i annen innpakning. HTC TyTN og MTeoR er ok, S620+S310+S710 (HTC VOX) tilfører lite nytt. HTC Advantage X7500 aka Athena har det meste (ikke WM6?!), men faller utenfor på min def. av PDA da den er stor i dimensjon og vekt. Av og til syntes jeg designerne forsøker å lage en dippedutt som skal ha alt, og da blir det hverken fugl el fisk. Så langt virker Ultimate og de andre planlagte produktene til i-mate å treffe målgruppen bra.

Når det gjelder HTC sin kontrakt med i-mate kan jeg kommentere den kort ved at i-mate ikke var fornøyd med HTC på mange plan. Man kan bare gå til HP og lese "rykter" om deres planer om å droppe HTC.

Besøk vår web-side, ring oss eller send en mail. Vår jobb er å gi dere som lurer på noe best mulig informasjon og hjelp! :-)

8150 og 9150 var lekre! Spennende at de legger alle modellene rundt samme plattform, og lar bruker velge form.

8184853[/snapback]

Skrevet

To ting:

Fett at de skal komme med gratis oppdatering til WM6. Way to go!

Ellers lurer jeg på om juni gjelder for alle i ultimate-serien eller kun 5150? Også kan jo du som jobber for i-mate legge litt press på de at de ikke skal prise seg mye høyere i Norge enn andre steder :)

I forhold til prisene til konkurrentene ville jeg påstå at rundt 6500 kroner uten abo er grei pris for disse.

Skrevet

Jeg tror, på måten det har blitt fremstilt, at i-mate Ultimate 5150 kommer først..og så de andre. Jeg skal forhøre meg nærmere. Men det er også andre årsaker til at jeg tror dette, f.eks at i-mate har "flere" tlf de jobber med.

I-mate må selvsagt forsøke å skille seg ut fra andre leverandører på markedet. Aggressiv prising er et av disse, men jeg tror nok ganske sterkt at Ultimate serien vil bli de dyreste tlf fra de.

Lavere priser vil vi helt sikkert se, les "flere" ovenfor ;-) og tro meg, jeg forsøker å få i-mate til å gjøre mest mulig og best mulig jobb her i norden for kundene - og det vil jeg fortsette med.

To ting:

Fett at de skal komme med gratis oppdatering til WM6. Way to go!

Ellers lurer jeg på om juni gjelder for alle i ultimate-serien eller kun 5150? Også kan jo du som jobber for i-mate legge litt press på de at de ikke skal prise seg mye høyere i Norge enn andre steder :)

I forhold til prisene til konkurrentene ville jeg påstå at rundt 6500 kroner uten abo er grei pris for disse.

8198100[/snapback]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...