Gå til innhold

Firefox taper terreng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,26/02-2007 : 14:59]
Sjønner ikke at det finnes folk der ute som faktisk bruker IE.

8029447[/snapback]

?

 

Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF

8029489[/snapback]

 

 

En meget god grunn: Adblock

 

mvh

 

jl

Endret av jl
Lenke til kommentar
Extensions alene er grunnen til at jeg bruker FF... FF uten extensions suger drit, men satt opp til mitt eget behov rocker den. Opera er mer "plug n play"

Jo mindre extensions, jo bedre. :)

 

Det er faktisk bedre å fikse på noen av kommandoene i about:config, enn å installere en hel dilldall av extensions. FireFox fungerer utmerket uten extensions, men nå spørs det også hva ditt behov er. :)

Lenke til kommentar
Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF

8029489[/snapback]

Da har du ikke prøvd å lage en nettside vha css før.. Makan til inkompatibel møkkaleser... Og siden de har 80% av markedet, må man bruke mange timer på å teste og feilsøke hvorfor ting ikke fungerer i IE (men som fungerer nøyaktig som forventet i Safari/Firefox/Opera). IE7 har litt bedre css-støtte, men de ligger fortsatt 5-6 år etter i utvikling på dette punktet. Får bare håpe neste oppdatering av IE kommer litt raskere enn ie7 gjorde. (at et seriøst nettleser-selskap ikke klarer å oppdatere en nettleser oftere enn hvert 6 år, er mer en nok til at jeg blir skremt vekk fra å bruke det. Internett gjennomgår stadig endringer, og nye teknologier og metoder dukker opp. Derfor er det viktig at nettlesere kan oppdateres og fornyes.)
Lenke til kommentar

Raptor: Alle versjoner av IE er helt håpløse når det gjelder å følge nettstandarder. Problemet er tydeligst når det gjelder CSS (Cascading Style Sheet - mao stilark), men IE har også problemer med en rekke andre språk og teknikker.

 

Forsøk å ta Acid2-testen med litt forskjellige nettlesere, så ser du lett hvilken som er best når det gjelder å følge de standarder som er fastsatt.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Raptor: Alle versjoner av IE er helt håpløse når det gjelder å følge nettstandarder. Problemet er tydeligst når det gjelder CSS (Cascading Style Sheet - mao stilark), men IE har også problemer med en rekke andre språk og teknikker.

 

Forsøk å ta Acid2-testen med litt forskjellige nettlesere, så ser du lett hvilken som er best når det gjelder å følge de standarder som er fastsatt.

8031351[/snapback]

Jepp, det er grunn nok til å prinsipielt velge bort IE, uansett hvor god eller dårlig den måtte være.

Lenke til kommentar
Sjønner ikke at det finnes folk der ute som faktisk bruker IE.

8029447[/snapback]

?

 

Ser ingen grunner til å bytte ut IE7 med FF

8029489[/snapback]

 

 

Jeg ser mange. For eksempel at de ikke støtter standarder, som gjør det MYE vanskeligere å lage gode websider.

 

Først må en følge standardene slik at siden ser lik ut i FF, Opera, etc.

Så må en bruke diverse hacks for at siden skal se så lik som mulig ut i IE. Dette er en tidkrevende jobb, og en ekstrakostnad.

 

Så vidt jeg har hørt så har de ikke fikset de feilene i IE 7, noe jeg synes den burde.

Lenke til kommentar

Jeg liker godt Firefox, men siste versjoner har ikke imponert meg stort. På dette er Opera bedre i mine øyne. Jeg tror litt av sammenhengen med firefox nedgang utentvil er i sammenheng med at Apple vokser om dagen. Og i den forbindelse bruker Apple "samme taktikk" som Microsoft gjorde.

 

Tenk: Hvordan setter man default browser i OS X? Jo nemlig vi instillinger i Safari.... Det er veldig mange brukere som ikke hverken kan eller bryr seg om "bortgjemte" instillinger. Og valget er dermed naturlig for dem. "den som er der fra før".

Lenke til kommentar
FX er utvilsomt en bra nettleser, bevares. Men ikke noe poeng for meg å laste ned FX for så å installere drøssevis med addons for å gjøre den som Opera :)

8031800[/snapback]

 

Forutsetter at du er fornøyd med alle de tonnevis med tingene som er innebygget i Opera da.

 

Jeg kaller det bloat ware. Du kaller det vel vakkert og flott.

 

Men vi har forskjellige behov og ønsker, så sånt kan ikke diskuteres egentlig.

Smaken er som baken - delt i to.

 

Selv bruker jeg Firefox med All-in-one sidebare (ja som er noe som er innebygget i Opera) slik at jeg slipper ekstra vinduer for Downloads, Bookmarks, History, Add-ons, Themes.

Jeg har også AdBlock Plus, LiveHTTPHeader (brukes under utvikling av nettsider, kan lettere se hva som foregår bakom kulissene).

 

firefoxaddons.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...