Gå til innhold

1920*1200 i Vista


Anbefalte innlegg

Får ikke satt oppløsningen i vista til mer 1600*1200. Har lastet ned de siste driverene til grafikkortet(ATI x800xt). Har prøvd både med ati sin programvare og vista sin. Har også lastet ned drivere til skjermen min uten at det hjalp.

 

Når jeg installere driveren til skjermkortet, så får jeg en feilmelding midtveis om at det er en feil i arkivet, men innstallasjonen forsetter og alt virker til å være i orden. Har prøvd å laste ned på nytt både fra ATI og andre plasser, men det skjer det samme hver gang.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke en begrensning i skjermen da?

Det skal ganske spesiell elektroinikk til å kjøre en CRT skjerm i oppløsninger høyere en 1600x1200

Hva slags skjerm har du?

8028201[/snapback]

Som sagt over det går fint i XP. Jeg har en 24" Sony skjerm, 1920*1200 er faktisk ikke maks engang. Med et skikkelig skjermkort så klarer den faktisk hele 2304*1440, men da er ikke bildet så bra. 1920*1200 er den oppløsningen som gir best bildet.

 

 

Har ein Dell 2405fpw og geforce 8800gtx og 1920x1200 går heilt flott.

Hadde også eit ati kort når vista var i beta stadiet, da funka det med max 1600x1200 av meg også. Kan være ati som bugger litt for deg.

8028257[/snapback]

Det er det jeg også har mistenkt, men jeg har lest om folk som ikke får høgere enn 1600*1200 med Nvidia kort også.

Rare greier dette her.

Lenke til kommentar

Har lest den der, så ja jeg har hvert inne på tanken, viss det stemmer så blir det ikke vista på meg ihvertfall. Men håper og trur at det er ATI som ikke har klart å sy sammen en skikkelig driver ennå. Tenke jeg skulle ringe Microsoft i morgen å høre om dem har noen smart å komme med.

Lenke til kommentar

Nå huske eg litt bedre kva som skjedde med mitt ati kort (x850xt pe og x1900xtx) trur eg testa vista på begge 2.

 

Eg fikk 1920x1080 oppløysing som maks, men skjermen er jo 1920x1200 så bildet blei mildt sagt fucka, så det fungerte best å ha den på 1600x1200 og la skjermen strekke det ut. Testa ikkje dette i så mange timene før eg blei lei, og dualboota inni XP igjen.

 

Søkte litt om det nå, og fant denne tråden... du kan jo prøve det....

 

http://www.vista64.net/forums/showthread.php?p=83073

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men trur ikke jeg kommer til å prøve det, da å kjøre på 59hz er mildt sagt forferdelig på en CRT skjerm.

 

Har snakket med Microsoft i dag, og dem kunne ikke hjelpe meg med noe, dem bare dyttet ansvaret over på ATI.

Han jeg snakket med hadde 1920*1200 på sin hjemmepc uten noen problemer.

 

Uff, frustrerende....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har selv x800-kort fra ati, og default drivere fra vista klarte ikke maks oppløsning som skjermen taklet.

 

etter å ha besøkt windows update var maks oppløsning med vista-drivere 1900x1080.

etter å ha lastet ned nyeste drivere fra ati/amd var oppløsning 1900x1200.

 

jeg sitter på vista ultimate 32bit, om det skulle ha noe å si (kanskje 64bits-drivere mangler?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...