Gå til innhold

Tiltalt for å laste opp filmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Desverre. Å se film med venner regnes som offentlig framvisning, og er ulovlig.

8023787[/snapback]

Dette er ikke korrekt, iallefall ikke for Norge. Jeg snakket med Kripos på TG06, og de brukte det at du ser film med noen nære venner (så lenge du ikke tar betalt mer enn at leie-/kjøpekostnadene deles) som et eksempel på noe som ikke er en offentlig fremvisning.

8023977[/snapback]

 

Om de som kommer på besøk sier: " Ok leier du film holder vi godteri!" Da har jo vedkommende som har leid filmen bedrevet framleie mot betaling i godteri. Altså ulovelig. Her burde man ha tatt i bruk den nye loven som Bush administrasjon har kommet med (Patriot act) Altså åpne for at man anmelder naboen om en har forselig grunn til misstanke. :thumbup: Husker jeg lo av tilstanden som rådet i filmen Demelition Man. Er vi der om 30-40 år?

Lenke til kommentar
Sjansen for å bli tatt er vel rimelig liten når man deler filer via trackere?

8027677[/snapback]

Veldig lite ja.

8028515[/snapback]

 

Det er grunnen til at jeg stilte mitt spørsmål, som igjen blir stilt:

HVA BRUKTE MANNEN TIL Å DELE DISSE FILMENE?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ja det er mest sannsynlig at han brukte et DC++ lignende program, men hadde vært fint å vite om det var noe annet
Lenke til kommentar

Det er vel irrelevant hva han brukte. Saken er jo at produsenten har funnet en ulovlig kopi på nettet. Denne hadde et vannmerke som beviste at det var den kopien søsteren hans hadde fått til screening. Mannen har tilstått at det er han som har gjort filmene tigjengelige for nedlasting og ikke søsteren.

Lenke til kommentar
Det er vel irrelevant hva han brukte. Saken er jo at produsenten har funnet en ulovlig kopi på nettet. Denne hadde et vannmerke som beviste at det var den kopien søsteren hans hadde fått til screening. Mannen har tilstått at det er han som har gjort filmene tigjengelige for nedlasting og ikke søsteren.

8030332[/snapback]

Korrekt. Det er ikke det å bli sporet opp gjennom datakabelen en skal være redd for, det er det å legge ut materiell som kan spores opp dirkete eller indirekte. På en måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...