Gå til innhold

Bevis for at Gud finnes


Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ
må bare få si en ting:

religion er for svake mennesker som ikke har noe annet å støtte seg til!! :ph34r:

8066713[/snapback]

 

 

Sorry lille venn. Keiser Konstantin var den første kristne keiser, langtfra svak. Olav den Hellige var heller ingen veiking. Historien er full i modige kristne galninger. Vi har også kjettere stakkar, som ble brent på bålene fordi de hevdet paven tolket Bibelen feil. Var dette svake mennesker?

8066853[/snapback]

 

Jeg håper VIRKELIG ikke at du prøver å kalle kjettere som sto på sine prinsipper til de ble brent bålet for svake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vold i selvforsvar er faktisk ondskap i seg selv. En påfører den andre part smerte. Selvfølgelig er det ikke forsvarerens feil, det er en voldelig verden som er skyld i dette.

8066838[/snapback]

 

Fundamentalistisk kristen og naturalistisk determinist??

 

Min definisjon på ondskap er annerledes enn din (etter mye tenking har jeg kommet frem til at begrepet er fullstendig ubrukelig), hvem har rett? Hvorfor?

Lenke til kommentar

Ondskap er krig. vold, svindel, kriminalitet, seksuell umoral, hovmod, arroganse, egoisme, etc. Og alt dette finnes det mer av i deg enn noen gang tidligere.

8065145[/snapback]

Er kriminalitet ondskap uansett? Hva er seksuell umoral? Hvorfor er hovmod, arroganse og egoisme ondskap?

8067664[/snapback]

 

Mener du kriminalitet IKKE er ondskap? Jeg mener det er.

 

Seksuell umoral er seksuelle handlinger som Bibelen fordømmer. Sex utenfor ekteskapet, homosex etc.

 

Hovmod er ondskap. En gjør seg bedre enn andre. Det samme gjelder arroganse og egoisme.

Lenke til kommentar
Jeg er tydeligvis reinkarnasjonen av ondskapen selv! Herlig!

 

Angående kriminalitet, så mener du tydeligvis at om å tilbe gud var kriminelt  så ville du bedrevet ondskap.

8069204[/snapback]

 

Om du er ond aner jeg ikke.

 

Om det å tilbe gud var å regne som en kriminell handling, så levde vi så fall under et totalitært styre. Du ser vel forskjellen på å slå ned en gammel dame og på mennesker som går på kne ved siden av nattpotten om kvelden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Ondskap er krig. vold, svindel, kriminalitet, seksuell umoral, hovmod, arroganse, egoisme, etc. Og alt dette finnes det mer av i deg enn noen gang tidligere.

8065145[/snapback]

Er kriminalitet ondskap uansett? Hva er seksuell umoral? Hvorfor er hovmod, arroganse og egoisme ondskap?

8067664[/snapback]

 

Mener du kriminalitet IKKE er ondskap? Jeg mener det er.

 

Seksuell umoral er seksuelle handlinger som Bibelen fordømmer. Sex utenfor ekteskapet, homosex etc.

 

Hovmod er ondskap. En gjør seg bedre enn andre. Det samme gjelder arroganse og egoisme.

8069147[/snapback]

 

Du skremmer meg... Det er mer nærliggende å tro at du er ond.

 

Du mener altså at 80% av Norge er ond? (har sex utenom ekteskap)

 

Du lever nok et JÆVLa kjedelig liv.

Lenke til kommentar
må bare få si en ting:

religion er for svake mennesker som ikke har noe annet å støtte seg til!! :ph34r:

8066713[/snapback]

 

Jeg antar at innlegget ditt ikke er ironisk. Hvis det er så beklager jeg.

 

Her har man et prakteksempel på ignoranse. Kjenner du alle personlig som støtter seg til religion? Er du eller har du vært religiøs selv? Vet du hvordan alle mennesker som er religiøse tenker? Det finnest sikkert mange svake mennesker som støtter seg til religion. Men å si at det gjelder for alle er så tåpelig som det kan få blitt.

Lenke til kommentar
Mener du kriminalitet IKKE er ondskap? Jeg mener det er.

8069147[/snapback]

Å drepe noen er kriminelt.

Hvis man f.eks blir angrepet av en mann med øks og dreper han før du blir drept - det er kriminalitet, men er det ondskap? Ifølge deg er det det (kriminalitet = ondskap).

 

Hvis du uheldigvis kjører på noen sånn at de dør (fordi fotgjengeren var drita full og ravet i veien) så er du kriminell - men er det ondskap? Du sier jommen meg mye rart, jesse :roll:

Lenke til kommentar

Ondskap er krig. vold, svindel, kriminalitet, seksuell umoral, hovmod, arroganse, egoisme, etc. Og alt dette finnes det mer av i deg enn noen gang tidligere.

8065145[/snapback]

Er kriminalitet ondskap uansett? Hva er seksuell umoral? Hvorfor er hovmod, arroganse og egoisme ondskap?

8067664[/snapback]

 

Mener du kriminalitet IKKE er ondskap? Jeg mener det er.

 

Seksuell umoral er seksuelle handlinger som Bibelen fordømmer. Sex utenfor ekteskapet, homosex etc.

 

Hovmod er ondskap. En gjør seg bedre enn andre. Det samme gjelder arroganse og egoisme.

8069147[/snapback]

 

Du skremmer meg... Det er mer nærliggende å tro at du er ond.

 

Du mener altså at 80% av Norge er ond? (har sex utenom ekteskap)

 

Du lever nok et JÆVLa kjedelig liv.

8069495[/snapback]

 

De omtalte er ond pr bibelsk definisjon. Ikke ondskapsfulle.

Lenke til kommentar
Å drepe noen er kriminelt.

Hvis man f.eks blir angrepet av en mann med øks og dreper han før du blir drept - det er kriminalitet, men er det ondskap? Ifølge deg er det det (kriminalitet = ondskap).

8070054[/snapback]

Tror ikke at det du beskriver er kriminelt. Ihvertfall så lenge det ikke blir begått justismord. Men er uansett enig med poenget ditt. Man kan være kjempekriminell, men alikevel ikke være ond. Med mindre jeg husker feil, så sa Gud ifølge bibelen at man ikke skulle dømme andre, for det skulle Gud gjøre på dommens dag. Blir det da rett at man definerer hva som er ondt ut ifra hvordan samfunnet dømmer deg på bakgrunn av dine handlinger? Hvis man begynner slik, så er man begynt å være selektiv, og velge hvilket budskap man selv vil ha ut ifra bibelen. Da blir det vel feil å legge til grunn hele b ibelen som rettesnor for alle andre, når en selv ikke følger den, blir det ikke?

Lenke til kommentar
Mener du kriminalitet IKKE er ondskap? Jeg mener det er.

8069147[/snapback]

Å drepe noen er kriminelt.

Hvis man f.eks blir angrepet av en mann med øks og dreper han før du blir drept - det er kriminalitet, men er det ondskap? Ifølge deg er det det (kriminalitet = ondskap).

 

Hvis du uheldigvis kjører på noen sånn at de dør (fordi fotgjengeren var drita full og ravet i veien) så er du kriminell - men er det ondskap? Du sier jommen meg mye rart, jesse :roll:

8070054[/snapback]

 

Et uoverlagt drap er IKKE ondskap.

Lenke til kommentar
Mener du kriminalitet IKKE er ondskap? Jeg mener det er.

8069147[/snapback]

Å drepe noen er kriminelt.

Hvis man f.eks blir angrepet av en mann med øks og dreper han før du blir drept - det er kriminalitet, men er det ondskap? Ifølge deg er det det (kriminalitet = ondskap).

 

Hvis du uheldigvis kjører på noen sånn at de dør (fordi fotgjengeren var drita full og ravet i veien) så er du kriminell - men er det ondskap? Du sier jommen meg mye rart, jesse :roll:

8070054[/snapback]

 

Alt kan males svart og hvit.

Men hvilket nivå vi maler svart og hvit er viktig.

De religiøse har en tendens til å male det i de mest overfladiske nivåene.

eks.

Hva er ondskap? Bibelen sier at ondskap er noen bryter guds "regler". dvs. Hvis en "hun" ble tvunget til prostitusjon, det er ondskap. (Uansett om det er tvang eller ei)

 

Igjen må jeg minner på at fornuften spiller den viktigste rollen akkurat om hvilket nivå vi male en sak hvit eller svart!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Mener du kriminalitet IKKE er ondskap? Jeg mener det er.

8069147[/snapback]

Å drepe noen er kriminelt.

Hvis man f.eks blir angrepet av en mann med øks og dreper han før du blir drept - det er kriminalitet, men er det ondskap? Ifølge deg er det det (kriminalitet = ondskap).

 

Hvis du uheldigvis kjører på noen sånn at de dør (fordi fotgjengeren var drita full og ravet i veien) så er du kriminell - men er det ondskap? Du sier jommen meg mye rart, jesse :roll:

8070054[/snapback]

 

Alt kan males svart og hvit.

Men hvilket nivå vi maler svart og hvit er viktig.

De religiøse har en tendens til å male det i de mest overfladiske nivåene.

eks.

Hva er ondskap? Bibelen sier at ondskap er noen bryter guds "regler". dvs. Hvis en "hun" ble tvunget til prostitusjon, det er ondskap. (Uansett om det er tvang eller ei)

 

Igjen må jeg minner på at fornuften spiller den viktigste rollen akkurat om hvilket nivå vi male en sak hvit eller svart!

8070141[/snapback]

 

Klart det skal brukes fornuft

Lenke til kommentar
Klart det skal brukes fornuft

Noe som de ekstreme religiøse faith headene ikke klare å bruke... :nei:

8070203[/snapback]

Det får de ekstreme svare for selv.

8070212[/snapback]

Da blir det justismord?

Dømt på forhånd, før fornuften slår til?

8070226[/snapback]

 

Det tror jeg ikke, men nå er det for sent på kvelden til å bli dyp. Jeg har tatt et glass med altervin.

Lenke til kommentar
Disse filmene beviser kristendommen og knuser og latterliggjør evolusjonsteorien - og det med fakta!!

Den setningen lo jeg godt av.

 

Inegn kan få meg til å tro på noen religion før gud selv står foran meg og håndhilser.

8083522[/snapback]

 

Helt ærlig tror jeg ikke du lo i det hele tatt. Du sitter alene ved en pc og sturer og finner ikke på en dritt å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...