Gå til innhold

Bevis for at Gud finnes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kristendommen er som en hvilken som helst annen religion, man kan tro på det eller ikke. Det viktigste tror jeg er at vi har noe å tro på, enten det er hinduismen, kristendommen eller budhismen. om en eller annen idiot tror han har funnet bevis på at kristendommen er en bløff så er det latterlig. Om kristendommen er "ekte" eller ikke har ikke så mye betydning lenger tror jeg. Det viktigste som sakt er at vi har noe å tro på, selv om andre kansje mener noe annet.

Lenke til kommentar
Det viktigste som sakt er at vi har noe å tro på, selv om andre kansje mener noe annet.

8018413[/snapback]

Hva mener du med "noe å tro på"? Hvis du mener religion, så tar du feil, for det finnes mange folk som klarer seg utmerket uten religion. Hvis du mener mer abstrakte ting som håp osv., så er jeg enig, men dette kan du få uten religion.

Lenke til kommentar
Det viktigste som sakt er at vi har noe å tro på, selv om andre kansje mener noe annet.

8018413[/snapback]

Hva mener du med "noe å tro på"? Hvis du mener religion, så tar du feil, for det finnes mange folk som klarer seg utmerket uten religion. Hvis du mener mer abstrakte ting som håp osv., så er jeg enig, men dette kan du få uten religion.

8018435[/snapback]

Tenker ikke nødvendigvis på religion, men mer på det gudommelige bak det. Det å tro på noe som er "magisk" og/eller større enn oss har vel altid vært noe som mennesker søker etter ;)

Lenke til kommentar

Uansett, nå har jeg sett filmen om Bibelen og dinosaurene, og jeg kan trygt si at det var kun babbel. Idioten av en foreleser prøver å motbevise evolusjon ved hjelp av argumenter som taler FOR evolusjon, bilbelsitater og dårlige vitser.

 

RED: Oida, filmen om jordens alder er, om mulig, enda dummere. Tingen på scenen minner jo mer om et tøffeldyr enn et menneske.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Det viktigste som sakt er at vi har noe å tro på, selv om andre kansje mener noe annet.

8018413[/snapback]

Hva mener du med "noe å tro på"? Hvis du mener religion, så tar du feil, for det finnes mange folk som klarer seg utmerket uten religion. Hvis du mener mer abstrakte ting som håp osv., så er jeg enig, men dette kan du få uten religion.

8018435[/snapback]

Tenker ikke nødvendigvis på religion, men mer på det gudommelige bak det. Det å tro på noe som er "magisk" og/eller større enn oss har vel altid vært noe som mennesker søker etter ;)

8018444[/snapback]

Vi er en del av universet. Universet er større enn enhver person i det. Er ikke det nok?

Lenke til kommentar
Vi er en del av det. Selvfølgelig er vi i kontakt med universet!

8018695[/snapback]

Ja, men det er fortsatt ikke det samme.

Ja, vi vet at vi er en del av universet. Men det er ikke noe guddommelig over det. Det er "magisk" på mange måter, men for mange er ikke dette nok. Universet er ikke noe man kan tilbe, be til eller ha den type kontakt med:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...