Gå til innhold

Omtale av Final Fantasy XII (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei nei, vi er gamer.no! Vi skal ikke følge alle andre nettsteder, selvom de har mye bedre kvalifiserte folk enn oss. Vi er gamer, ja vi er gamere, sier i seg selv hva vi gjør! Vi er gamere, og vi skal være det heeeelt motsatte av alle andre nettsteder som skriver omtaler av spill!! Derfor vil vi virke som om vi har peiling, men det har vi ikke :dontgetit:

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar
Nei nei, vi er gamer.no! Vi skal ikke følge alle andre nettsteder

Ja, du har rett, vi har ingen intensjoner om å "følge andre nettsteder" :-)

 

Vi er gamere, og vi skal være det heeeelt motsatte av alle andre nettsteder som skriver omtaler av spill!!

Hvordan blir 7 av 10 det motsatte av 9 av 10 eller 10 av 10?

 

Er så typisk gamer.no dette, en gjeng med Wii fanboys! Å gi dette spillet 7/10 er en skandale

Nå som vår anmelder har levert en velbegrunnet anmeldelse av Final Fantasy XII, er du hjertelig velkommen til å bruke litt av din tid på å fortelle hvorfor du verdsetter dette spillet enda litt høyere. God argumentasjon er mye mer verdifullt for leserne, enn en usaklig påstand om at vi er ute etter å mene det motsatte eller er Wii-fanboys.

 

Enkelte er flinke til å fortelle at vi tar "feil" - uten å gi oss mer forklaring enn at vi avviker fra gjennomsnittet. Det blir litt feil å diskutere med noen som ikke viser tegn til at de har spilt spillet selv engang.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt to forskjellige terningkast, ergo, Crackdown er bedre enn FF 12. Det er jo derfor gamer.no har det geniale systemet sitt, right?

 

Når 90% av alle innleggene her sier hvor ueninge de er med terningkastet så burde det ringe en bjelle hos gutta boys her, men ikke gamer nei. For dem så er det bare bra! Fordi da er gamer.no unike.

 

Gleder meg til VF5 omtalen, det blir sikkert kanon bra! :!:

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det å runde det, hvis man gjør alt og tar det med ro?

 

Jeg kom til siste boss etter ca. 60 timer, men da hadde jeg gjort så og si ingen sidequests.

 

Du kan regner med i hvertfall 150 timer med alle sidequests tror jeg.

 

 

Personlig synes jeg også FF12 er et stort steg i riktig retning etter FFX.

 

Men det er noe med final fantasy. Alle har forskjellige meninger om hvilke spill de liker best. Trolig har det en del å si om en kan identifisere seg med karakterende eller ikke.

 

Jeg er også en av dem som like FF8 bedre enn FF7, som sikkert gjør meg til skyteskive fra mange her :p

 

Synes egentlig anmeldelsen er veldig god, selv om jeg personlig mener spillet fortjener høyere score.

8013305[/snapback]

 

Ah. det var godt å høre. Da skal jeg GARANTERT kjøpe det :) Og btw så likte jeg FF8 mye bedre enn 7ern jeg og.

Lenke til kommentar
Det er fortsatt to forskjellige terningkast, ergo, Crackdown er bedre enn FF 12. Det er jo derfor gamer.no har det geniale systemet sitt, right?

 

Når 90% av alle innleggene her sier hvor ueninge de er med terningkastet så burde det ringe en bjelle hos gutta boys her, men ikke gamer nei. For dem så er det bare bra! Fordi da er gamer.no unike.

 

Gleder meg til VF5 omtalen, det blir sikkert kanon bra!  :!:

8015046[/snapback]

 

Det virker som om du er svært skuffet over at favorittserien din fikk en, i dine øyne, dårlig karakter.

 

For det første skal det sies at det er ikke slik at alle på huset tenker med et felles hode, og det er derfor naturlig at vi oppfatter ulike spill på ulik måte. Som du sikkert har sett i omtalen er Øystein av en annen oppfatning enn Kent William angående FF XII, og jeg er personlig også uenig i syveren.

 

Hvis du ønsker at vi skal foreta en "måleravlesning" på Gamerankings.com og skrive en omtale deretter har du så til de grader misforstått hva det å bedrive spillkritikk er.

 

Som sagt, jeg er også uenig med Kent William, men han leverer en hel del knakende gode argumenter for sitt syn. Som gammel FF-nostalgiker får jeg kanskje en helt annen opplevelse av spillet enn han, men det betyr ikke at han "tar feil".

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

EmmJay, ta å ro ned egga dine nå. Jeg er faktisk ikke en FF-fan, har aldri vært det, men tom. jeg veit at det spillet ikke fortjener en 7/10, selvom hvor gode arugmenter Kent har.

 

Jeg syntes dere burde legge dere mer inn i spilla dere gir en omtale om, vi kan ta f.eks Tekken5 omtalen deres. Den var jo helt på jordet! Øystein Furevik(har ikke noe imot han) mente at tempoet til tekken5 var lavere enn VF og Doa, som er helt feil. Han mente også at:

 

Spelet er også forferdeleg ubalansert. Ein som aldri har spelt eit spel i sitt liv kan banke opp erfarne spelarar berre ved å velje rett karakter.

 

Skal ikke lage dette til en diskusjon om den omtalen, gjort er gjort, det samme med denne omtalen. Syntes heller dere skal virkelig sette dere inn i spillet, også skrive en omtale. Istedet for å bare spille spillet i noen dager også tro at dere veit alt.

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar

Runna importe versjonen for noen måneder siden. Har i tillegg spilt gjennom de fleste sidequestene.

 

Kan si at jeg har fått valuta for pengene etter jeg rundet 100 timer.

 

Foresten må jeg gi litt ros til gamer.no. Flott at dere lar flere personer komme med deres syn i omtalen. Dette tror jeg er viktig at dere gjør på store titler som FFXII.

Endret av Aetas
Lenke til kommentar
Skal ikke lage dette til en diskusjon om den omtalen, gjort er gjort, det samme med denne omtalen. Syntes heller dere skal virkelig sette dere inn i spillet, også skrive en omtale. Istedet for å bare spille spillet i noen dager også tro at dere veit alt.

8015397[/snapback]

Hva angår Øysteins anmeldelse av Tekken 5, så er nok den skrevet med en noe annen innfallsvinkel til sjangeren - som for øvrig er en av de mest hardcore sjangre som eksisterer - enn den vinkelen man får til spillet når man kommer fra slåssespillmiljøet, slik jeg mener å huske at du gjør.

 

Det er imidlertid ganske drøyt av deg å påstå at vi "bare spiller spillet noen dager og tror vi vet alt". Vi tar spill veldig, veldig på alvor, og er naturligvis svært opptatt av å dømme hver tittel på sine egne premisser.

 

Som TST sier blir det litt rotløst å kritisere saken for å være for streng når du selv ikke har spilt spillet, i hvert fall opplever jeg det slik. :)

Lenke til kommentar

Men hvorfor blir det gitt karakter ut ifra hva som mangler heletiden? Når man anmelder et spill skal man se på spillet som helhet, right? Hvis en eller to ting ikke er på topp mens alt annet er bra, skal jo egentlig ikke det lille som er dårlig trekke ned så mye på karakteren?

 

Dere gav spillet FF 12, 7 "godt"

 

7 - "Godt"

Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er et spill som mange vil ha glede av. Disse spillene er morsomme å spille fra ende til annen, og vil for mange lett være verdt pengene. Disse spillene har ikke vesentlige problemer, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.

 

Mangler det lille ekstra? Hva er det FF mangler da? og hvis det hadde "det lille ekstra" som dere mener den burde ha, ville den da fått karakter 8? Jeg forstår ikke helt hva dere trekker spillet ned på. Fordi hvis det hadde hatt det lille ekstra, skulle ikke det da vært karakter 9 eller 10?

 

Har ikke lyst å angripe gamer.no, men håper dere kan hjelpe meg å forstå hvordan dere vurderer spillene. Har sett på siden deres, "Slik vurderer Gamer.no spill informasjonsside" Syntes dere burde skrive en mer utfyllende skriv om hvordan dere vuderer spillene. 4-5 linjer per karakter blir litt for lite, syntes jeg.

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar

Nå får folk lese anmeldelsen ordentlig, og ikke bare gå til siste siden for terningkast. Jeg syns det er bra at Gamer.no opererer med terningkast, men jeg er ikke så dum og ukritisk at jeg tar alt som god fisk.

 

En andmeldelse er subjektiv mening, selv om skribenten er god og prøver å se det fra flere synspunker eller har skrevet masse, så vil han 100% ikke greie å skrive ned min mening uten å ha snakket med meg :p Og hvis du ser at samme person i flere titler ikke har samme formening som deg får du lese andmeldelse av en annen person.

 

Heldigvis er det som regel pluss/minus 2 på andmeldelsens terningkast og min erfaring til spillet, og hvis andmelderen hade gitt spillet 4/10 så er det jo fortsatt "riktig". Han kan si at spllet tar for lang tid og spille gjennom, og den er veldig repetativ, mens historien er kjedelig, og man får hele tiden følelsen av at man ikke er fri og må følge historien osv :p

 

Til slutt oppfordrer jeg alle til å aldri stole helt på en kilde , selv leksikon kan ta feil, og da kan iallefall en nettside som formidler en skribents mening om et spill være "feil".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...