Gå til innhold

Richard Dawkins og fakta. Evolusjon


Anbefalte innlegg

Når noe utvikler seg betyr det at noe ikke er helt perfekt/at de rett og slett ikke er helt ferdige.

Har ikke du spurt om det?

 

Nei, det betyr det ikke. Det er ingenting som er "ferdig". Alt utvikler seg ikke mot et visst mål, og når alt når det så er det "ferdig". Ting er i konstant forandring.

 

Da må det jo være noe som ikke er fullt så perfekt. Sålangt som jeg kan se er de hestene "perfekte". Altså, de levde, og de klarte å leve.

8050081[/snapback]

Det har ikke noe med saken å gjøre. At de fungerte og kunne leve betyr ikke at de var det ypperste og uforanderlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når noe utvikler seg betyr det at noe ikke er helt perfekt/at de rett og slett ikke er helt ferdige. Da må det jo være noe som ikke er fullt så perfekt. Sålangt som jeg kan se er de hestene "perfekte". Altså, de levde, og de klarte å leve.

8050081[/snapback]

Selv mennesket i dag er ikke ferdig og perfekte.

Kroppen vår er tilpasset et liv med lite mat og derfor så hamstrer kroppen når det blir tilgang på mye mat slik at den har og tære på i dårlige tider, noe som aldri kommer i den vestlige verden.

Regner med at om det kommer en genetisk mutsjon som gjør at mennesket ikke tar til seg næring på samme måte som i dag vil dette bli en tilpasning til et liv med overflod av mat, og denne mutasjonen vil videreføres til de neste generasjoner som vil ha en bedre evne til å overleve en urban livsstil.

Lenke til kommentar
Det er "bare" en teori, men teorien om tyngekraften er også bare en teori i vitenskapelige termer.

8020820[/snapback]

 

... og evolusjonen er sansynligvis bedre vitenskapelig underbygget enn gravitasjonsteorien, men jesse, hvem vil vel ta tyngekraften for god fisk...

 

"Things fall not because they are acted upon by some gravitational force, but because a higher intelligence, 'God' if you will, is pushing them down," said Gabriel Burdett, who holds degrees in education, applied Scripture, and physics from Oral Roberts University."

http://www.theonion.com/content/node/39512

 

:!: The Onion er fantastisk

Endret av etjazz
Lenke til kommentar
Når noe utvikler seg betyr det at noe ikke er helt perfekt/at de rett og slett ikke er helt ferdige.

Har ikke du spurt om det?

 

Nei, det betyr det ikke. Det er ingenting som er "ferdig". Alt utvikler seg ikke mot et visst mål, og når alt når det så er det "ferdig". Ting er i konstant forandring.

 

Da må det jo være noe som ikke er fullt så perfekt. Sålangt som jeg kan se er de hestene "perfekte". Altså, de levde, og de klarte å leve.

8050081[/snapback]

Det har ikke noe med saken å gjøre. At de fungerte og kunne leve betyr ikke at de var det ypperste og uforanderlig.

8050563[/snapback]

 

I samme kontekst så kan vi egentlig si:

 

Vi utvikler oss til den dagen vi slutter å vokse.

Derfra går det *utelukkende* nedover -- selv om vi lærer mer og blir fysisk og psykisk sterkere fra det punktet og framover.

Sekundet alle genetiske formler er på plass:

Hår på brystet, visdomstenner -- så er vi så fullkommen som vi blir i dag.

 

Vi kan bare håpe at våre barn blir bedre enn oss...

Men det er igjen avhengig av at vi finner partnere med egenskaper vi ønsker å se hos andre...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har ikke greie på hva den eller den har sagt, men støtter meg på det som ser mest riktig ut for meg og det er IKKE biblen, for å si det sånn. En ting jeg virkelig skulle ønske var at de som tror på gud faktisk kunne komme opp med noe annet enn rå kritikk av det andre har funnet ut. De KAN faktisk ikke bevise en dritt av det som står i bibelen, tvert i mot tror jeg at det faktisk ER sånn som Richard Dawkins sier, at du trenger ikke bevis for å tro, du trenger bare indoktrinering som barn!

Selv er jeg så heldig at jeg ikke var utsatt for press i noen retning av mine foreldre, (jeg vet faktisk ikke til dags dato hva de tror på!!). De lot MEG bestemme hva jeg skulle tro på ved å lære meg opp til å tenke selv, noe alt for mange barn i dag desverre ikke får lov til, men blir tutet ørene fulle av ditt eller datt uten å få bestemme selv! Jeg har selv barn på 13, 9 og 3 år og det har ikke en eneste gang falt meg inn å prakke det JEG tror på på dem! De vet hva JEG tror på men det står dem helt fritt til å tro på hva de vil. DET er det desverre mange barn som aldri får oppleve det. Å fortelle et barn om tro og synd og sine egne vrangforestillinger skulle vi holde oss for gode til egentlig..

 

Men jeg savner fremdeles BEVIS fra den religiøse delen av folket, ikke bare dum og flåsete "bevis" i form av flåsete "sånn må det være" sitater! Og forsøk på å latterliggjøre vitenskapen fordi de ikke vet alt, som om NOEN gjør det? Og henvisninger til TYSKE hjemme sider, for liksom å være sikker på at dette ikke kan leses av de fleste, som ikke kan tysk!

Lenke til kommentar

I bibelen står det at Gud skapte alle dyr og planter på jorden, sammen med jorden og universet. Bibelen er Gud's ord og den sier òg at for Gud er det umulig å lyve. Altså må det som står i bibelen være sant, og den nevner så vidt meg bekjent ingenting om evulusjon ...

 

Dette betyr (for oss som tror/vet) at evulusjon bare er noe man har kommet opp med som en enkel utvei fra å måtte tro på Gud's ord og gjerninger.

 

:)

 

:)

Endret av PlumBum_Pb_Bly
Lenke til kommentar
Altså må det som står i bibelen være sant, og den nevner så vidt meg bekjent ingenting om evulusjon ...

 

Dette betyr (for oss som tror/vet) at evulusjon bare er noe man har kommet opp med som en enkel utvei fra å måtte tro på Gud's ord og gjerninger.

 

 

 

Mathias

9283978[/snapback]

 

Noe som heter : Med religiøse og fanatikere går det ikke ann å diskutere og du er en sånn en!

 

Evulusjons teorien er ikke en fastspikret greie slik du og mange med det ser ut til å tro, det er en ting som hele tiden bygger videre på hva vi VET! En enkel utvei? Du har tydeligvis ikke lest et plukk av noe evulusjons teori med sånne uttalelser og hvorfor skulle du det? Hold deg heller til det lille du kan og kom med rør og tull om ting du åpenbart ikke vet den første tingen om. Hvem har sagt alt dette til deg da? Mamman og pappan din, under hjerne vask oppveskten din eller enn eller annen pastor? Åpne sinnet ditt og slipp inn litt mer enn bare religiøst tull før du uttaler deg, det tror jeg er best.

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Altså må det som står i bibelen være sant, og den nevner så vidt meg bekjent ingenting om evulusjon ...

 

Dette betyr (for oss som tror/vet) at evulusjon bare er noe man har kommet opp med som en enkel utvei fra å måtte tro på Gud's ord og gjerninger.

 

 

 

Mathias

9283978[/snapback]

 

Noe som heter : Med religiøse og fanatikere går det ikke ann å diskutere og du er en sånn en!

 

Evulusjons teorien er ikke en fastspikret greie slik du og mange med det ser ut til å tro, det er en ting som hele tiden bygger videre på hva vi VET! En enkel utvei? Du har tydeligvis ikke lest et plukk av noe evulusjons teori med sånne uttalelser og hvorfor skulle du det? Hold deg heller til det lille du kan og kom med rør og tull om ting du åpenbart ikke vet den første tingen om. Hvem har sagt alt dette til deg da? Mamman og pappan din, under hjerne vask oppveskten din eller enn eller annen pastor? Åpne sinnet ditt og slipp inn litt mer enn bare religiøst tull før du uttaler deg, det tror jeg er best.

9284041[/snapback]

 

Jeg synes at det er du som bør åpne deg litt, og akseptere at det er ting man ikke kan forklare med vitenskap, som bibelen har logiske forklaringer på (og har hatt i 6000 år) Det finnes ikke bevis for evolution teorien, men Gud kan man bevise ved for eksempel å se på alle miraklene som skjer. Man kommer langt med et åpent sinn! :thumbup:

Lenke til kommentar
[år) Det finnes ikke bevis for evolution teorien, men Gud kan man bevise ved for eksempel å se på alle miraklene som skjer. Man kommer langt med et åpent sinn

 

Finnes ikke bevis på evulosjons teorien? Jøss, hvor kommer du ifra da? Og hvor har du vært hen de siste årene? Har du LEST noe om det i det hele tatt eller har du bare lest om at det skulle være en sånn teori? Er noe som heter gravitasjons teori også og hvis du vil være med opp på toppen av Oslo plaza skal jeg vise deg hvordan den virker... Du er virkelig skikkelig trangsynt du? Som jeg sa, les noe annet enn biblen til avveksling!

 

Bevis med alle mirakler som skjer? Hvor hen da? Ta av deg eventyr brillene dine du og prøv å finne tilbake til den virkelige verden... du KAN få hjelp vet du :D

 

 

og akseptere at det er ting man ikke kan forklare med vitenskap, som bibelen har logiske forklaringer

 

Gleder meg til å høre hva det skulle være. Fyr løs er du snill, jeg har åpnet mitt sinn så vær ikke sjenert, bare spytt det ut!

 

 

:no:

Endret av strayder
Lenke til kommentar

Det eneste det du refererer til er bevis på er nettopp evolusjon.

Du trenger sårt å lære deg litt mer fakta, spesielt om hvordan bevisføring skal foregå.

 

Åja, hva er det en ikke kan forklare med vitenskap?

Km med konkrete eksempler.

 

Deretter kan du gjøre følgende:

 

Henvis til ett eneste mirakel hvis opprinnelse er ugjendrivelig supernaturlig.

Kom med ett eneste holdbart bevis for en supernaturlig eksistens.

 

Klarer du det skal jeg selge alt jeg har for å ungå den ubehagelige kamel og nåløye situasjonen og konvertere på flekken.

 

Er ikke det å ha et åpent sinn så vet ikke jeg.

 

Om du derimot ikke klarer å komme med det jeg spør om så er det nok heller du som bør ta av deg skylappene ;)

Lenke til kommentar
Blir jeg nødt til å gjenta spørsmålet som du så fint ignorerer; hva tilsier at vi er skapt av en gud?

8009011[/snapback]

 

Bibelen sier at vi er skapt av en gud. Bibelens ekthet kan dokumenteres. Evolusjonen kan ikke dokumenteres. Enkelt. Men bortsett fra disse argumentene, så synes jeg at skapningene i seg selv er så fantastiske og kompliserte at det virker nait å tro at vi ble til av oss selv.

8009043[/snapback]

 

Hva er det med bibelen du mener som er ekte?

 

at den er skrevet?

 

at bibelen (boken) er like ekte som harry potter (som også er en bok) ?

 

at innholdet er 100% riktig?

(om den er det, så betyr det at egyptisk mytelogi også er 100% riktig)

 

at alle fortolkningene er 100% riktig?

 

at moses skrev mosebøkene selv?

 

at han fikk tavlen slengt i fra en sky?

 

at forfatterene har eksistert?

 

hva er foresten profetenes/forfatterenes etternavn?

 

hvilke profet/ forfatter lyver? (finnes mange stridende forklaringer om samme hendelse)

 

Seriøst, når du sier Bibelens ekthet kan dokumenteres så aner jeg rett og slett ikke hva du mener...

kan du forklare hva du mener?

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Jeg synes at det er du som bør åpne deg litt, og akseptere at det er ting man ikke kan forklare med vitenskap, som bibelen har logiske forklaringer på (og har hatt i 6000 år) Det finnes ikke bevis for evolution teorien, men Gud kan man bevise ved for eksempel å se på alle miraklene som skjer. Man kommer langt med et åpent sinn! :thumbup:

9284200[/snapback]

 

Trur du skal være litt forsiktig med å bruke slike ord. Er det noen som er kjent for ikke å være åpne er det religiøse.

 

Dessuten er det noen som er kjent for å akseptere at man ikke veit alt så er det vitenskapen. (det er også derfor de har en jobb å gå til)

 

Bibelen har INGEN logiske forklaringer i det heletatt. Den har faktisk ikke forklaringer engang, bare ubegrunnede påstander.

 

Bevis for evolusjon finner vi i bøtter å spann, men det hjelper lite nå du lukker øynene og ikke vil se. (Er det det du mener med å være åpen ?)

 

Greier ikke helt å bestemme meg om innlegget er basert på uredelighet eller bare uvitenhet. Det siste er lett å gjøre noe med, men jeg bekker mot den andre som sitter litt dypere.

Lenke til kommentar
I bibelen står det at Gud skapte alle dyr og planter på jorden, sammen med jorden og universet. Bibelen er Gud's ord og den sier òg at for Gud er det umulig å lyve. Altså må det som står i bibelen være sant, og den nevner så vidt meg bekjent ingenting om evulusjon ...

 

Dette betyr (for oss som tror/vet) at evulusjon bare er noe man har kommet opp med som en enkel utvei fra å måtte tro på Gud's ord og gjerninger.

 

:)

 

Mathias

9283978[/snapback]

WOW! Dette er det mest ekstreme eksempel på sirkelargumentasjon jeg noensinne har opplevd!

 

P1: Bibelen er guds ord.

P2: Bibelen (Gud) sier at Gud ikke kan lyve.

K: Bibelen er sann.

 

!

Lenke til kommentar
Bibelen er Gud's ord og den sier òg at for Gud er det umulig å lyve. Altså må det som står i bibelen være sant

"Bibelen må være sann fordi den sier at den er sann."

 

Dette kalles "sirkelargumentasjon".

 

Dette betyr (for oss som tror/vet) at evulusjon bare er noe man har kommet opp med som en enkel utvei fra å måtte tro på Gud's ord og gjerninger.

Det du gjør her er å avfeie fakta uten videre og finne på en konspirasjonsteori for å bortforklare det.

 

Jeg synes at det er du som bør åpne deg litt, og akseptere at det er ting man ikke kan forklare med vitenskap

Hva så? Det betyr ikke at Bibelen har rett.

 

Det finnes ikke bevis for evolution teorien

Dette er direkte feil.

 

http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_evolution

 

Man kommer langt med et åpent sinn! :thumbup:

9284200[/snapback]

Du ber andre ha et åpent sinn når du snakker om ditt syn, men ditt eget sinn er stengt med en diger lås når det gjelder andres synspunkter. Hvor dobbeltmoralske skal religiøse mennesker få være før de innser det selv?

 

Og vær så snill, ikke kom drassende med Kent Hovinds løgner nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...