Gå til innhold

Erfaringer med play.com?


Anbefalte innlegg

Det var visst de spillene jeg kjøpte via playtrade det ikke gikk an å betale i pund, resten gikk. Men for å kunne kjøpe de, blir alt i euro, så kanskje det lønner seg å kjøpe det fra play.com i en ordre (i pund), og det via playtrade i en annen ordre (i euro).

 

 

Men jeg så på spillet Lair til ps3, det lå på 14,99 Pund, når jeg skulle kjøpe det fikk jeg samme melding som du fikk tidligere, og jeg måtte skifte til Euro, da ble det plutselig 41,49 Euro, noe som tilsvarer oppimot 400kr. Dette var Playtrade, går det an å skifte over til Play.com og betale det i pund? eller må jeg ut med dobbelt så mye for samme spillet?! :ohmy: Er det noen som har erfaringer til dette, eller vet alterativer til hva jeg bør gjøre? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvordan man får kontakt med kundeservice? Jeg klarte selvfølgelig å taste inn feil opplysninger, overbevist om de var riktige ja, 3 ganger og følgelig ble kontoen min sperret. Jeg får oppgitt et telefon-nummer, men når jeg ringer dette får jeg til svar at "the service is unavailable", noe som får meg til å tro at jeg har tastet feil nummer. Jeg vet ærlig talt ikke helt hvordan man går fram å ringe til England, så hvis noen kunne påpeke hva jeg gjør feil blir jeg takknemlig.

+44 (0)1534 877595 er nummeret så jeg ringte jo +44 1534 877595 fordi jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med den 0'en.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har erfaring med "playtrade" fra play.com?

 

Hvordan fungerer dette? Er det varer folk har solgt til play.com som de selger videre, eller er det som Ebay der folka sender varen dirkte til meg?

 

Kan playtrade produkter kun sendes til UK?

Endret av KlikkaMongo
Lenke til kommentar

Har ikke personlig erfaring med dette, men etter besrkivelsen er dette personer som selger. Alle kan selge filmer og musikk gjennom playtrade. Det kan også være firmaer som driver med utstrakt salg av brukte (noen ganger otså ubrukt) filmer/musikk. Varen blir sendt dirrekte til deg fra selger og play har ikke noe med forsendelsen å gjøre.

 

mer om playtrade

Lenke til kommentar
Kan playtrade produkter kun sendes til UK?
Can I have PlayTrade orders sent to me overseas?

 

Many PlayTraders are able to dispatch items to European delivery addresses. To see which items can be delivered to addresses outside the UK click on the euro (€) symbol in the Shopping Basket. You will then be able to browse the site for internationally available items.

 

Skal man ha varen sendt noe annet sted enn UK må man altså velge pris i euro. Da vil de fleste Playtradevarene gå en del opp i pris. Dette skyldes naturlig vis at det er dyrere å sende en vare til Norge (eller annet europeisk land) enn internt i UK. Prisene er som regel satt slik at selgeren ikke taper på at kunden ikke er brittisk. Man har da som regel tatt høyde for "porto hvor-som-hels" i denne prisdifferansen.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Bumper denne tråden:

 

Har begynt så smått og bestille fra play.com

Bestilte en et par filmer for ca 10-12 dager siden.

 

Det rare er at en vanlig DVDfilm jeg bestillte 08/11-09 kom i dag mens 2 blueray filmer jeg bestillte den 06/11-09 ikke er kommet. Har dere opplevd at de varierer slik? eller finns det utro tjenere i posten?

Lenke til kommentar
Bumper denne tråden:

 

Har begynt så smått og bestille fra play.com

Bestilte en et par filmer for ca 10-12 dager siden.

 

Det rare er at en vanlig DVDfilm jeg bestillte 08/11-09 kom i dag mens 2 blueray filmer jeg bestillte den 06/11-09 ikke er kommet. Har dere opplevd at de varierer slik? eller finns det utro tjenere i posten?

 

At det varierer med noe over to dager er da vel ikke så rart?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Leveringstid varierer ganske ofte etter det jeg har erfart. Bestilte for en ukes tid siden Jurassic Park 1 og 3, hvor 3'ern kom på lørdag. Eneren har jeg ikke sett noe til ennå.

 

Dersom du ikke mottar en pakke på 21 dager tar du kontakt med Play, og de sender ny i 99% av tilfellene.

 

Jeg har handlet hos Play siden 2004\2005, og har aldri mottatt feil vare som følge av plukkfeil.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med "playtrade" fra play.com?

 

Hvordan fungerer dette? Er det varer folk har solgt til play.com som de selger videre, eller er det som Ebay der folka sender varen dirkte til meg?

 

Kan playtrade produkter kun sendes til UK?

 

Jeg merker meg at dette spørsmålet ble postet i april, og at tråden er fra før krigen. Jeg svarer uansett.

 

Noen Playtrade-ting er muligens begrenset til UK, men Playtrade funker som gull. Jeg har kjøpt en del bøker igjennom Play og Playtrade, det eneste jeg har å utsette på kjøpene er min egen skyld; jeg sjekket ikke hva de ulike tilstandsbeskrivelsene for brukte bøker betyr ("Good (G) is (as an old bookselling joke has it) not very good.").

 

Som nevnt må(?) du betale i Euro.

 

 

Det rare er at en vanlig DVDfilm jeg bestillte 08/11-09 kom i dag mens 2 blueray filmer jeg bestillte den 06/11-09 ikke er kommet. Har dere opplevd at de varierer slik? eller finns det utro tjenere i posten?

 

Postgangen varierer veldig. Du må bare smøre deg med tålmodighet. Enkelte forsendinger har vært i postkassen min i løpet av 3-4 dager, mens noen godt kan sveve rundt i 3-4 uker.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Play sender ikke elektronikk og gadgets til Norge.

Products eligible

DVD, music, games, books, and clothing are eligible. Unfortunately, we cannot delivery electronics, personal computers, gadgets, or mobile outside of the UK

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har det alltid vært i reglene, men hvor strengt det førles opp av de som gjør pakkinga vet jeg ikke. Jeg har i alle fall opplevd å få feilvare fra elektronikkavdelingen (bestilte film, fikk PS2 kontroller), men jeg trodde faktsik at dette var knyttet til addresseringsinformasjonen i brukeren din.

 

I alle fall så skjer dette hvis jeg prøver å kjøpe noe fra gadget-avdelingen

 

Items priced in pounds can only be delivered to UK addresses.

Items priced in euros can only be delivered to European addresses outside the UK.

Electronic items, gadgets and toys can only be delivered to UK addresses.

Electronic items, gadgets and toys valued at £50 or over must be delivered to your credit/debit card billing address, which must be in the UK.

Games items valued at £80 or over must be delivered to your credit/debit card billing address, which must be in the UK.

Mobile content can only be purchased if you have a UK credit/debit card billing address.

 

Sitatet i min forrige post er ikke hentet fra løse lufta, det er sitert i fra play sine info/hjelp-sider. På den andre siden så skal man heller ikke ha mulighet til å velge pund som valuta når det skal sendes utenfor UK. Euro-prisene er litt høyere noe jeg antar er gjort for å dekke opp høyere transportkostnader. Men dette har vært litt fra og til og det er lenge siden man har kunne velge pund og fortsatt få tilsendt til Norge. Til tross for at pund/euro regelen er listet blandt disse over.

 

Dette med pund/euro kan også være knyttet til at Norge ikke er i EU. Kanskje noen har tenkt at det ikke er naturlig for oss å skulle betali pund!?

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan få tilsendt minnekort til Norge fra play.com?

Har hørt litt forskjellige svar på dette...

 

Bruk www.mymemory.co.uk til det. De sender minnekort og slike ting til Gnore. Jeg har kjøpt flere minnekort samt Sennheiser ørepropper derfra.

 

Hva Play klassifiserer som elektronikk og sånt noe virker veldig tilfeldig. Jeg har bestilt diverse tilbehør til Xbox/PS som man i utgangspunktet skulle tro faller under denne "kun til UK"-paraplyen (kamera, fjernkontroll, Scene It!, etc.). Sært.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva skjer om man bestiller noe fram play.com som man ikke får tilsendt? Får du pengene tilbake eller nektes du å kjøpe? Eller kaster du rett og slett bort pengene? De har noen utrolig gode priser på minnekort så det frister å prøve uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...