Gå til innhold

Sony ofrer PS3 til fordel for Blu Ray?


LarryDik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mente selvfølgelig at det vil være en ps4 lenge før det har gått 10år.

 

Det går ikke å sammenligne med ps2. Ps2 var før når sony kunne gjøre hva de ville uten reell konkuranse. I denne generasjonen har sony plenty med konkuranse og en ps3 vil virke håpløst akterutseilt om 10 år. Jeg tror heller ikke at det var med vilje at ps2 var sony´s flaggskip i 7 år, mener å huske et par forsinkelser av ps3 ...

 

Men jeg synes at ps3 virker som en utsøkt blu-ray spiller og jeg gleder meg til DMC 4 og de neste onimusha spillene, men det er jo en stund til. Kjøper ikke et sekund at BR er et must for spill. bloatware har vi nok av på pc ...

Lenke til kommentar
Dette blir kun drømmetenking. Har vært på en del seminar samt snakket med Sony flere ganger.

7985838[/snapback]

Ah, the memories!

 

Kan du ikkje fortelje oss korleis det var når du prata med SONY på pre-e3 konferansen? :)

Drømmetenkning seier du? :)

7986038[/snapback]

Noen folk prater jo med Gud, Jesus og liknende..

 

I Avean sine øyne er jo Sony gud..

 

Så kanskje han snakker med dem på samme måte som andre snakker med Jesus?

 

Jeg har også snakket til spillemaskinene mine mange ganger i livet mitt når alt går imot meg i ett spill, men dessverre(heldigvis?) har de ikke snakket tilbake til meg enda :innocent:

 

On-topic:

Trådstarter har noen fine poenger, men personlig så tviler jeg sterkt på at Sony gambler med gamer-fansen sin sånn helt uten videre. Så dumme er de rett og slett ikke.

 

Derimot tror jeg nok de har overvurdert fansen sin lojalitet til Playstation-varemerket når de kalkulerte inn prisen på PS3. Personlig kjenner jeg kun en person som skal kjøpe PS3 med en gang den kommer, selv om jeg kjenner ett lass med folk som eier PS2. Overaskende nok kjøper mange kjentfolk Wii, eller setter seg på venteliste for å kjøpe den. Mange av disse er personer som løp mann av huse når PS2 kom til Norge.

 

Om min bekjentskapskrets er representativ eller ikke kan nok diskuteres, men playstation-lojaliteten forsvant utrolig mye raskere enn jeg hadde trodd. Merkelig nok ser det ut til at jeg blir en av de få som kjøper PS3 selv om jeg aldri har eid en playstation tidligere. Og mitt eventuelle kjøp har ikke en dritt med spillene å gjøre, så kanskje teorien til trådstarter stemmer for mitt vedkommende :hmm:

Lenke til kommentar
Derimot tror jeg nok de har overvurdert fansen sin lojalitet til Playstation-varemerket når de kalkulerte inn prisen på PS3.

 

Leste noe interesangt på et nettsted i nettopp, de mente at "fans" ikke har den sterke lojaliteten lengre. Dette var hendholdsvis AMD/INTEL det var snakk om, men fan kulturen der er ikke ulik konsoll kulturen vil jeg tro.

 

Konklusjonen var at "fansen" er redusert, og forbrukerene hopper etter ytelse, eller i konsoll verden, spillerglede.

Lenke til kommentar

Selvsagt har man ikke ofret PS3 til fordel for Bluray, her er det snakk om en symbiose.

 

Dersom de er uheldige med formatkrigen kan resultatet bli at PS3 kjører et diskformat som ikke brukes mye ellers, men det vil jo ikke skade spillsalget for PS3. Etterhvert vil jo HD-DVD spillerene bli billige også.

 

Men ingen kan vel kritisere Sony for å satse på formatet de har vært med på å definere, dersom de hadde gjort noe annet burde de lagt ned.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Kjøp ps3 fra usa,  rimelig og bra blu-ray spiller + alle filma billig..

7987876[/snapback]

Prøvd dette i praksis?

 

Nå vet ikke jeg hvor mye den koster i USA, men la oss si 4500NOK. Så tar vi 25% av kjøpssummen og legger til, da er vi oppe i 5600kr, neste ting å gjøre er å regne frakt og tollavgift, ca 3-400kr her.

Neimen, da er man oppe i utgangspunktet da.

Lenke til kommentar
Vel, det er jo bare dersom staten vet at du kjøper den. Og det staten ikke vet, har den ikke vondt av  ;)

7988253[/snapback]

 

Så lenge de ikke finner ut. :whistle:

7988282[/snapback]

Nettopp.

 

Selv ville jeg kjøpt den i Norge, man vet jo aldri hva som skjer med en v1.0 maskin, så jeg skulle jammen hatt muligheten for å få den reparert/returnert lett dersom noe gikk galt. Mye stress å sende ting til USA for å få garanti.

 

Og så er det dette med Bluray soner da.

Lenke til kommentar
Vel, det er jo bare dersom staten vet at du kjøper den. Og det staten ikke vet, har den ikke vondt av  ;)

7988253[/snapback]

 

Så lenge de ikke finner ut. :whistle:

7988282[/snapback]

Nettopp.

 

Selv ville jeg kjøpt den i Norge, man vet jo aldri hva som skjer med en v1.0 maskin, så jeg skulle jammen hatt muligheten for å få den reparert/returnert lett dersom noe gikk galt. Mye stress å sende ting til USA for å få garanti.

 

Og så er det dette med Bluray soner da.

7988321[/snapback]

 

Etter det jeg har hørt har Sony world wide warranty. kun hørt det fra forumet her da :p

Lenke til kommentar
Kjøp ps3 fra usa,  rimelig og bra blu-ray spiller + alle filma billig..

7987876[/snapback]

Prøvd dette i praksis?

 

Nå vet ikke jeg hvor mye den koster i USA, men la oss si 4500NOK. Så tar vi 25% av kjøpssummen og legger til, da er vi oppe i 5600kr, neste ting å gjøre er å regne frakt og tollavgift, ca 3-400kr her.

Neimen, da er man oppe i utgangspunktet da.

7988138[/snapback]

 

Sendern som defekt/Gift/setter lavere pris på pakke osv.. 4200 inkludert frakt.. Og til han duden som nevnte noe om de soneindelingene ''Må du ikke da fortsette å kjøpe alle filmene dine fra USA, pga soneinndeling?''

 

det er det som er hele poenget her.. Du får alle titlene som blir lansert til en billigere penge, 120-140 levert... Og så har du mange som er region free, da kan du sjekke den region lista http://bluray.lindsite.dk/ Så kan du kjøpe europeiske filmer i butikken.

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar
Hva med den VC-1 codecen som tidligere var eksklusiv for HD-DVD? Den fikk Sony på en eller annen måte fatt i fra Microsoft. Den tror jeg ikke gikk billig. Har lurt noen ganger på om den kan ha blitt solgt for et par eksklusive spilltitler...

 

Hvis det er noe i denne lille konspisrasjonsteori, så kan man jo på en måte si at Sony har ofret litt for BR å bekostning av spill-konsollen

7986222[/snapback]

 

VC-1 codecen har aldri vært eksklusiv for HD DVD. Den har vært tilgjengelig for den som ville bruke den. Microsoft gikk fram til høsten 2005 for både Blu-ray og HD DVD, men lente seg deretter over til HD DVD leieren av flere årsaker (nevnt i utallige andre tråder).

 

VC-1 er bygget på en video codec microsoft brukte for internett og digital kino. På ett eller annet tidspunkt for ca 4 år siden så ble den demonstrert for Warner Bros (film studio) som likte den veldig godt. Microsoft var på det tidspunktet ikke inne i noe av disse formatene. Warner ville ha den med som en av video codecene til HD DVD formatet, men Warner er også sterkt inne i Blu-ray. De andre studioene som er/var inne i HD-DVD og stemte fram VC-1 der, var også inne i Blu-ray slik at den ble en codec som måtte støttes av avspillere der også. Den er tilgjengelig for alle studio som ønsker å bruke den, enten til Blu-ray eller HD-DVD. Microsoft skrev tidlig en "conversion tool" for de som ønsket å konvertere HD DVD videostream i VC-1 til Blu-ray videostream. Noe bl.a. Warner benytter seg av. Dette forenkler arbeidet deres da de gir ut både HD DVD og Blu-ray titler kodet med VC-1. Microsoft eier ikke noe filmstudio og gir heller ikke ut filmer, men jobber tett med de som produserer titler både på Blu-ray og HD DVD som bruker VC-1.

 

Blu-ray bruker fortsatt Mpeg2 på mange titler - inkludert noen av sine bedre og nyere produksjoner.

 

Så ingen konspirasjon. Sorry, kjedelig ment sant. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...