Gå til innhold

Sony ofrer PS3 til fordel for Blu Ray?


LarryDik

Anbefalte innlegg

At sony vil ofre gamerfansen for å vinne en formatkrig er nesten latterlig. Her er det faktisk snakk om å slå to fluer i en smekk. Begge deler hjelper hverandre. Jeg ser jo på forumet daglig at det er mange som ikke ser på blue-ray i PS3 som noe posetivt. Men ser man bort fra prisen et lite øyeblikk. (for den vil falle) Er det virkelig dårlig at utviklerene i fremtiden har 25gb med lagringsmuligheter på disken. Jeg er kanskje trangsynt og naiv som faktisk ser på det som en posetiv og fremtidsrettet ting innen spillbransjen. Å at sony tenkte på at plass kunne bli et problem i fremtiden skal vi ikke se bort ifra. Å når de kan påvirke utfallet i den andre krigen, så er det ingen grunner til at de ikke skulle gjøre det.

 

Jeg er sikkert den eneste her utenom hylerene i sonyleiren som synes at dette er en bra markedsføringsplan. Det hjelper begge deler. Selv om det kanskje ikke virker slik nå. På forum skal alltid konsollkriger avgjøres de første månedene. Da konsoller faktisk solger fint lite i forhold til senere i livsyklusen deres.

 

Føler at folk på dette forumet begynner å bli litt for spekulative hva sony angår. De er faktisk ikke værre en andre. men på noen her så får sony hitler til å virke snill. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp ps3 fra usa,  rimelig og bra blu-ray spiller + alle filma billig..

7987876[/snapback]

 

Dette er bare et eksempel på at PS3 blir solgt som en Blu Ray-spiller, og ikke som en spillkonsoll, noe som igjen kanskje underbygger påstanden i det første innlegget.

 

Her inne på konsollforumene har det jo også blitt opprettet tråder hvor det diskuteres hvilke filmer som man bør skaffe seg til sin PS3 Blu Ray-spiller. Etter min mening har ikke dette så mye på et spillkonsollforum å gjøre og fokus blir litt feil når det i bunn og grunn er snakk om en spillmaskin.

 

Men det er ikke noe feil i Sony sin strategi, at PS3 sakte men sikkert vil få større markedsandel gjør at de sannynligvis vil slå to fluer i en smekk på lang sikt. Men akkurat nå promoteres maskinen som en Blu Ray-spiller.

Lenke til kommentar
At sony vil ofre gamerfansen for å vinne en formatkrig er nesten latterlig. Her er det faktisk snakk om å slå to fluer i en smekk. Begge deler hjelper hverandre. Jeg ser jo på forumet daglig at det er mange som ikke ser på blue-ray i PS3 som noe posetivt. Men ser man bort fra prisen et lite øyeblikk. (for den vil falle) Er det virkelig dårlig at utviklerene i fremtiden har 25gb med lagringsmuligheter på disken. Jeg er kanskje trangsynt og naiv som faktisk ser på det som en posetiv og fremtidsrettet ting innen spillbransjen. Å at sony tenkte på at plass kunne bli et problem i fremtiden skal vi ikke se bort ifra. Å når de kan påvirke utfallet i den andre krigen, så er det ingen grunner til at de ikke skulle gjøre det.

7989773[/snapback]

Poenget i påstanden er ikke at det er feil av Sony å bruke en Blu-Ray spiller som format til spill. Om det er noen spillprodusenter som en gang i fremtiden har tid og økonomi nok til å utvikle spill som tar hele 25GB vil tiden vise, og akkurat det kan vise seg å være en smart strategi. Hovedpoenget i påstanden er at Sony bruker PS3 for å pushe ut Blu Ray-formatet med tenke på film, og først fremst ikke med tanke på spill.

 

Litt OT, men:

Føler at folk på dette forumet begynner å bli litt for spekulative hva sony angår. De er faktisk ikke værre en andre. men på noen her så får sony hitler til å virke snill.  :hmm:

7989773[/snapback]

Med tanke på at Bill Gates har blitt fremstillt i Naziuniform, så har Sony fortsatt en lang vei å gå. Jeg føler har skepsisen fra Xboys ikke er rettet mot Sony som selskap, men mot produktet PS3. Den andre veien så er det skepsisen rettet mer mot Microsoft som selskap, og ikke selve Xboxen.

Lenke til kommentar

Hehehe

 

Ja folk er litt vel stygge med Sony for tiden. Lanseringsfasen er had for en hvilken som helst konsoll, og ps3 er ikke et unntak. Xboxen gikk igjennom mye kritikk de også når de kom ut med 360en. Det er helt normalt. Sony får kanskje mere på grunn av at deres konsoll var jo den største forrige gang. Alltid gøy å haselere med vinnerne. Uansett tror jeg det er litt galt å trekke tråden dit hen at Sony offret ps3 til fordel for blue ray. Det er ikke sikkert de regnet med at det kom til å bli en slik dyr maskin når de først planla dette. Planen var jo tross alt at Blue Ray skulle være ferdig og ute lenge før det kom på markedet... jaja... det gjelder jo for så vidt med ps3en også. Selv eier jeg X360, og er svært fornøyd med det, men gruer meg til den dagen jeg må drive å bytte plater igjen.

 

Har sett med skepsis til ps3 sin loade tid i og med at det er mye større plater laseren må lete gjennom, men det begynner å gå over nå. Hører at utviklerne har kommet på noen lure grep til å gjøre loadingen like rask, om ikke raskere enn på 360en. Hver maskin har HDD, som gjør at man kan legge inn litt av spillet på den. Jeg las også at Betheste la ps3 oblivionen på plata x2. Alstå la de all informasjonen 2 ganger på en plate. Da vill altså informasjonen bli funnet fortere. Folk som har testet ps3 versjonen av spillet, sier at det jobber fortere. Blue Ray er nok absolutt en fordel i framtida uansett åssen du ser på det. Problemet med det er jo selvsagt prisen. Det er mye med 6000 for en maskin, når det neste hakket er 3000 for en maskin som ser ut til å være like god omtrendt. Det eneste den mangler er jo HD-DVD eller Blue Ray. Spørsmålet blir om Blue-Ray virkelig er verdt 3k. Det er jo viktig å legge merke til at ps3 avspillingen av Blue Ray visst nok er en av de bedre også, og er ikke noe dårlig løsning til slikt. Jeg har i grunnen ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Problemet med det er jo selvsagt prisen. Det er mye med 6000 for en maskin, når det neste hakket er 3000 for en maskin som ser ut til å være like god omtrendt. Det eneste den mangler er jo HD-DVD eller Blue Ray. Spørsmålet blir om Blue-Ray virkelig er verdt 3k.

7991317[/snapback]

 

Nå er strengt tatt forskjellen mellom PS3 og X360 større enn Blu-ray og 3000 kroner i prisforskjell. Du betaler ikke 3000 for bare Blu-ray-spilleren i PS3.

 

Etter det jeg har forstått etter alle disse månedene med mas og diskusjoner rundt PS3, spiller Blu-ray en sentral rolle i PS3 for annet enn film. Nettopp mengden data fremtidens spill blir å kreve. Spillutviklere har så og si frie tøyler mtp. plass.

Lenke til kommentar
Problemet med det er jo selvsagt prisen. Det er mye med 6000 for en maskin, når det neste hakket er 3000 for en maskin som ser ut til å være like god omtrendt. Det eneste den mangler er jo HD-DVD eller Blue Ray. Spørsmålet blir om Blue-Ray virkelig er verdt 3k.

7991317[/snapback]

 

Nå er strengt tatt forskjellen mellom PS3 og X360 større enn Blu-ray og 3000 kroner i prisforskjell. Du betaler ikke 3000 for bare Blu-ray-spilleren i PS3.

 

Etter det jeg har forstått etter alle disse månedene med mas og diskusjoner rundt PS3, spiller Blu-ray en sentral rolle i PS3 for annet enn film. Nettopp mengden data fremtidens spill blir å kreve. Spillutviklere har så og si frie tøyler mtp. plass.

7991771[/snapback]

 

Det stemmer det ja. Blue-ray spiller en nøkkel rolle. Maskinen er i grunnen bygget rundt teknologien, med cell prosessoren som en form for streaming data mesterverk etter som jeg har skjønt det. Selvsagt er det mere forskjeller, men det er ikke det resten av verden ser. SLik det er nå ser spillene like gode ut på konsollene, og folk lurer på hva som er grunnen til den store prisforskjellen. Da er det selvsagt blue-ray som blir pekt ut. Vanlige folk driter i hva slags prosessorer som er best.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med det du sier. Men det er ikke nytt akkurat, jeg og flere andre her på forumet har sagt flere ganger at det kan virke som Sony ofrer PS3 for å prøve å gjøre Blu-ray som standard.

7993468[/snapback]

 

Jeg tror ikke Sony ofrer PS3 for kun å vinne HD formatkrigen. Med PS3 og mulighetene denne maskinen har på gamefronten i forhold til spill PC'er så tror jeg mange flere utviklere vil satse på PS3 enn på PC som spillplattform. I dag så kan man gi ut bedre spill på en PS3 enn en standard PC rent hardware messig. Dette betyr at jeg tror de som bruker mye mer enn 6000 for en Gamer PC vil fremover satse på en PS3 som gamer plattform. I tillegg så får man muligheten til å surfe på nettet og chatte som man gjør på en PC i dag + muligheten for filmavspilling med Blurayspilleren alt i en boks til en rimelig penge.

 

Summert så tror jeg Sony med PS3 vil vinne HD filmformatkrigen og konsollkrigen ved å slå Microsoft, både på Xbox360 og Gamer PC !

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
Summert så tror jeg Sony med PS3 vil vinne HD filmformatkrigen og konsollkrigen ved å slå Microsoft, både på Xbox360 og Gamer PC !

7993685[/snapback]

 

Jaha. Vinner over PC også ja... ikke verst. Ser for meg den dagen :roll:

 

For det første: Ingen konsoll kommer noen sinne til å vinne over PCn, EVER! Bare så det er sagt. Å si noe annet er bare tull.

 

For det andre: Linux er ikke et alternativ i dets nåværende form, ikke for en vanlig forbruker, altså de fleste vil fortsatt bruke en PC med Windows for å surfe på internett, eller som mediacenter.

 

For det tredje: De færreste vanlige brukere vil noen sinne begynne å installere Linux på sin PS3. De færreste vanlige brukere hadde kommet mye lenger enn installasjonen av Linux på en PS3 ... altså, PCn vinner igjen.

 

For det tredje: Ikke kan PS3 brife med å kunne kjøre PC spill heller, hvertfall ikke som jeg kjenner til.

 

For det fjerde: Herregud da mann! For en påstand!

 

Over til the topic of discussion: Alle vet at SONY selvsagt pusher dette formatet med alle mulige midler. De har jo satset mye penger på det. Men, om de har satt til side konsolldelen for å pushe formatet sitt tror jeg ikke. Men, de satser nok ca. like mye på begge deler.

Lenke til kommentar
Summert så tror jeg Sony med PS3 vil vinne HD filmformatkrigen og konsollkrigen ved å slå Microsoft, både på Xbox360 og Gamer PC !

7993685[/snapback]

 

Jaha. Vinner over PC også ja... ikke verst. Ser for meg den dagen :roll:

 

For det første: Ingen konsoll kommer noen sinne til å vinne over PCn, EVER! Bare så det er sagt. Å si noe annet er bare tull.

 

For det andre: Linux er ikke et alternativ i dets nåværende form, ikke for en vanlig forbruker, altså de fleste vil fortsatt bruke en PC med Windows for å surfe på internett, eller som mediacenter.

 

For det tredje: De færreste vanlige brukere vil noen sinne begynne å installere Linux på sin PS3. De færreste vanlige brukere hadde kommet mye lenger enn installasjonen av Linux på en PS3 ... altså, PCn vinner igjen.

 

For det tredje: Ikke kan PS3 brife med å kunne kjøre PC spill heller, hvertfall ikke som jeg kjenner til.

 

For det fjerde: Herregud da mann! For en påstand!

 

Over til the topic of discussion: Alle vet at SONY selvsagt pusher dette formatet med alle mulige midler. De har jo satset mye penger på det. Men, om de har satt til side konsolldelen for å pushe formatet sitt tror jeg ikke. Men, de satser nok ca. like mye på begge deler.

7993969[/snapback]

 

Trådstarter startet denne tråden med å si at Sony ofrer PS3 for Bluray. Dette mener jeg er feil fordi PS3 med Bluray har potensiale til å levere spill av en kvalitet som overgår det du får av spill til XBOX 360 og spill til PC i dag. For en gamer så er det kvaliteten på spillene og prisen som er avgjørende.

 

Om 1 års tid så vil det ha blitt lansert så mange gode PS3 spilltitler at de som da vurderer en nyinnvestering av spillplattform vil da mest sannsynlig vurdere en PS3 opp mot en ny Gamer PC. En PS3 vil da være rimeligere, gi bedre grafikk på spill (Bluray lagringskapasitet) i tillegg så kan man bruke PS3 til å surfe med, chatte, bruke WEB kamera etc. med trådløs mus og tastatur uten Linux. Gjør dette selv i dag med min PS3 og det var bare å plugge alt i sammen og det funket med en gang, ingen driverinnstalleringer etc. Ekte Plug and Play !

 

På toppen av dette så får man med den neste generasjon HD filmfremviser. Designmessig og i forhold til støynivå så vil denne gå rett inn i de fleste stuer sammen med den nyinnkjøpte HDTV'en :D

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
Om 1 års tid så vil det ha blitt lansert så mange gode PS3 spilltitler at de som da vurderer en nyinnvestering av spillplattform vil da mest sannsynlig vurdere en PS3 opp mot en ny Gamer PC. En PS3 vil da være rimeligere, gi bedre grafikk på spill (Bluray lagringskapasitet)

 

Jeg har 800gb HD plass på pc´n min så blu-ray eller ikke den rokker ikke lagringskapasiteten. Om et år vil det være mange DX10 kort som gruser både ps3 og xbox360. Det er det allerede!

 

Den eneste grunnen til at ps3 og ps2 for den saks skyld støtter linux er for å slippe lettere unna beskattning.

 

Ps3 er en dugende god blu-ray spiller og kommer sikkert til å bli en prima spillplattform, men som pc kommer den for alltid til å stinke. Og da mener jeg ikke litt ulukt sånn matpakke glemt i sekken en uke ulukt. Nei da er det råtne egg og gamle gymsokker i skjønn forening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...