Gå til innhold

prosessor øydelagd ved mangel av ein pinne?


oaasheim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

etter hva jeg har hørt så kan det , det spørs hvilken det er. kansje det kan være skadelig også i noen tilfeller, det jeg ville gjort forklart med bilde hvilken det var evt.

 

evt hvis du har den pinnen så sett den i hullet og sett på cpuen er vel det lureste. hvis du ikke har slik pinne så kan du kansje finne noe passende, låne faren din sin quad core.

Lenke til kommentar

En prosessor er en veldig avensert liten silisiumsbit og tåler veldig lite. For eks å gi en AMD A64 x2 prosessor 2v er gjerne veldig lite populært.. Mangelen av en pinne kan være fatalt for din A64, men allikevel kommer det mye an på hvilken pinne det er. Har selv vært borti det samme. det var en A 64 3000+ s939 som fikk en pinne bøyd under byggingen. Jeg rettet opp igjen pinnen men prosessoren hadde sagt takk for seg (minner i midlertid om at det ikke var jeg som hadde ødelagt den :ermm: ) Så med mindre det er den pinnen som faktisk "mangler" som ikke er der vil jeg tro det er små sjanser for prosessoren din. Beklager, men last opp bilde så kan vi se om det er den eller en annen som mangler. Lykke til!

 

Harald

Lenke til kommentar

Som det blir sagt, en s939-prossessor skal mangle en pinne i det en hjørent for at det ikkje skal være mulig å sette den i feil vei.

 

Om det ikkje er det du lurer på, men at det faktisk er forsvunnet en pinne som skulle være der, så er det bare en måte å finne det ut på, og det er å sette i prosessoren og starte opp PCen. Kanskje den virker uten problemer, kanskje den ikkje starter i det hele tatt. Det kommer helt ann på kva den manglende pinnen gjør.

Lenke til kommentar
En kamerat av meg har brukket 4 pins på sin P4 cpu, og den fungerer enda.

Det er bare å sette den i hovedkortet og teste, funker den ikke så er den ødelagt, funker den så vil den sansynligvis fungere i fremtiden også.

7993084[/snapback]

 

I dette tilfellet er jo snakk om kvalitet

Lenke til kommentar
En kamerat av meg har brukket 4 pins på sin P4 cpu, og den fungerer enda.

Det er bare å sette den i hovedkortet og teste, funker den ikke så er den ødelagt, funker den så vil den sansynligvis fungere i fremtiden også.

7993084[/snapback]

 

I dette tilfellet er jo snakk om kvalitet

7993748[/snapback]

Her er det ikke snakk om kvalitet men om tilfeldigheter. Selv om pinnene er der fysisk er det ikke like sikekrt at alle benyttes. Pinner som ikke er i bruk har ingen betydning. Pinner som benyttes vil gi problemer.

Lenke til kommentar

Naturligvis har det noe å si dersom en pinne som er i bruk knekkes. Hva den pinnen ble brukt til har da også naturlig nok stor påvirkning på om det blir et stort problem eller om det vil fungere uten(stort sett).

 

I følge denne linke har en P4 462 pinner som er i bruk av totalt 478. Da har man 16 stk til overs. Tar man en av de som ikke er i bruk(eg skal ikke påstå at det er noen som IKKE er i bruk) så burde det gå helt fint.

Lenke til kommentar
I følge denne linke har en P4 462 pinner som er i bruk av totalt 478. Da har man 16 stk til overs. Tar man en av de som ikke er i bruk(eg skal ikke påstå at det er noen som IKKE er i bruk) så burde det gå helt fint.

7994296[/snapback]

Men ofte så har ikke GND eller PWR noe å si(om du mister 1 eller 2 vel å merke). Men at det bare var 16 NC synes jeg var litt rart.

 

EDIT: Poenget med posten, var at du kan miste noen av ca 100-200 stk av totalt 478 uten at det trenger å gjøre noe enormt.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...