Gå til innhold

Nabo med hunder!


Anbefalte innlegg

Har fått en ny nabo, han har bygget en hundegår rett utenfor vår veranda. I den har han 2 rottweilere som bjeffer hele dagen. Da mener jeg hele dagen!!

 

Å sitte ute på verandan er nesten ikke til å holde ut, de bråker så JÆVLI !! Hører dem også når vi sitter inne i stuen...

 

Hva bør jeg gjøre her?

 

Finnes det noen "midler" jeg kan bruke??

 

Jeg er redd jeg kommer til å gjøre noe overillt snart, men jeg har desverre bare en luftbørse...

 

Helvetes bikkjer!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det ikke er hundenes skyld at de står der og bjeffer og er understimulert. Det er en utrolig dårlig hundeeier bak det hele her. Man skaffer seg ikke to rottweilere for å la dem stå ute i en hundegård hele dagen! Det er jo brukshunder.

Det vil hvertfall ikke skade å ta en telefon til politiet, de kan sikkert også fortelle deg hvem du skal ringe dersom politiet ikke er de rette å ta kontakt med. Kanskje flere naboer også er plaget? Få skrevet en liste med underskrifter, så har du noe å vise til og at dette er et reelt problem.

Lenke til kommentar
Husk at det ikke er hundenes skyld at de står der og bjeffer og er understimulert. Det er en utrolig dårlig hundeeier bak det hele her. Man skaffer seg ikke to rottweilere for å la dem stå ute i en hundegård hele dagen! Det er jo brukshunder.

Det vil hvertfall ikke skade å ta en telefon til politiet, de kan sikkert også fortelle deg hvem du skal ringe dersom politiet ikke er de rette å ta kontakt med. Kanskje flere naboer også er plaget? Få skrevet en liste med underskrifter, så har du noe å vise til og at dette er et reelt problem.

7972071[/snapback]

 

 

Ja det er flere naboer, vi bor på et boligfelt og det er ikke mer enn et par meter mellom husene:-)

Og er mange som er irriterte, tror det vil eskalere eg mot sommeren..

De går ikke tur med disse hundene eller, de bare sender dem ut i bikkjegården. Der står de og hisser hverandre opp, den ene bjeffer mer enn den andre.

 

Skal lissom ikke mer enn at en flue skal fly forbi før det gneldres..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakk med eiern og be han få kustus på bikkjene ellers må han ty til elektrrisk halsbånd med fjernkontroll :love: og om ikke dette hjelper er det bare å slå seg løs med hagla, det er i hvertfall hva jeg mener... Ikke nok med at slike folk ikke har styr på bikkjene om de går tur med dem, men så skal de faen meg bjeffe hele tia også... veldig irriterende, og etterhvert ender det med at det klikker for både deg og hundene men da kommer eieren med unskyldninger om at hun bare vil hilse på deg eller at de er lekne og at det ligger i dens natur....

 

Må bare si en enkel ting altså disse hundene mener jeg at folk kunne spart seg for, det er greit viss det er folk som greier å holde ordentlig styr på bikkja, og kanskje plukker opp etter seg langs veien da det trengs, men det er jo faen meg ingen som gjør dette, det skulle vært innført sertfikat på bikkjer... var ikke bikkja eller eiren skikka til det skulle bikkja blitt levert tilbake til rettmessige eier/oppdretter... Det er hvertfall mitt syn på denne saken...

Lenke til kommentar
kjøp deg en hagle og kvitt deg med dyrene en gang for alle! :p

8064745[/snapback]

Ja, kjekt å bli anmeldt :thumbup:

8065027[/snapback]

 

Sliter man med dette i lang tid, og sinnet kanskje bygger seg opp til det punktet det koker over, synes man kanskje det er verdt den straffen man får. Man får i hvertfall lukket kjeften på kjøterne for alltid.

Lenke til kommentar

Nja kanskje det er feil å straffe bikkjene, men skal du da settte eiern bak lås og slå mens bikkjene får fare på som bare det... Slik jeg ser det har hunden bare værdt et nyttedyr, helt fram til idag, den har blitt brukt til jakt, og transport... Med andre ord så vil jeg nok kalle en hund for et mindre intelligent pattedyr enn hva vi mennesker er noe som gjør at jeg faktisk ikke ville sett på dette som noen straff for hundene... Altså det hadde til og med kanskje vært det beste for dyrene.. Om eieren ikke bryr seg noe om dem, så ville de hatt det bedre i de evige jaktmarker. For når hunder ikke er formet fra de er valper er det et rent helvete... ingen skal fortelle meg at man kan få en hund på året eller to til å bli snill... antageligvis er slike hunder blitt dullet med fra de var ørsmå, og når de er blitt store har de innsett det at man kanskje må begynne med dressur, men dette har da veldig liten virkning... med andre ord bortkastet tid... jeg ville sagt at i dette tilfelle ville avlivning vært det aller beste.. hadde man f.eks omplassert disse dyra ville man bare skjøvet problemet over på noen andre naboer... tror ikke det ville vært så koselig for Juliess å fått disse fillebikkjene som naboer? Bjeffing dag ut oog dag inn...

Lenke til kommentar

Jeg tror Juliess ville ha tatt hånd om det på en helt annen måte, og ikke LATT sinnet sitt bygge seg så mye opp som det før hun tok kontakt med riktige instanser og fikk hjelp med problemet

Vold løser ikke en dritt.

Snakk med eierne, hvis ikke det fikser det ring dyrevernet og politiet (i den rekkefølgen)

Hundene er understimulert, og det er mer synd i dem enn det er i deg.

-Eplefe

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel nå har jeg snakket med eierene, de satte seg i forsvarposisjon med en gang. De viste om problemet, men var ikke villige til å gjøre så mye med det.

 

Hundene har klart å komme seg ut av "garden" 3 ganger nå, en gang midt på natten da gikk den rundt hos naboen og snuste og gjorde fra seg utenfor garasjen hans, en annen gang sprang den ene etter 2 fjortisser som gikk langs veien her. De hylskreik selfølgelig, eieren var heldigvis ute og fikk tak i bikkja igjen.

Og her om dagen var de begge ute og gikk og snuste hos en nabo som også har hund her..

 

Jeg begynner å bli bekymret for sommeren, vi har en gutt på 7 mnd som kommer til å leke mye ute i sommer. Tenk om de helvetes kjøterne kommer seg ut av garden. Det er jo bare en halvmeter unna plenen vår..

 

Snakket med en annen nabo her nå, han ville gå til politiet med dette. Dette blir antagelig gjort ganske snart.. Men det er da helvetes synd, hva er det egentlig folk tenker med??

Hvem setter opp en garde på 20 kvm på et byggefelt hvor det er 3-5 meter mellom husene?? Og da med 2 rottweilere der inne..

 

De er et ungt par med en liten unge selv, har til dags dato ikke sett de har gått tur med bikkjene, annet enn de turene de har hatt på egen hånd..

 

Takker for mange bra tips.. Hagle har streifet min tanke, fordervet mat, hundefløyte (hvordan reagerer egentlig hunder på det??) granat..

 

Hvis noen flere gode tips så tar jeg imot med stor takk!!

Lenke til kommentar
Hvem setter opp en garde på 20 kvm på et byggefelt hvor det er 3-5 meter mellom husene?? Og da med 2 rottweilere der inne..

8205085[/snapback]

Har de i det hele tatt lov til det? Snakk med kommunene, så kanskje de må fjerne den.

ingen skal fortelle meg at man kan få en hund på året eller to til å bli snill...

8067103[/snapback]

 

Selvfølgelig går det an, men da må man vite hva man driver med og det er det ikke mange som gjør, og dermed blir resultat dårlig.

Endret av trra
Lenke til kommentar
kjøp deg en hagle og kvitt deg med dyrene en gang for alle! :p

8064745[/snapback]

 

skyt heller eieren. syns synd på hundene, men skjønner deg veldig godt....

har selv en scheafer tispe, hun ligger ofte ute i hagen men er helt stille, kun et lite vovs når hun vil inn igjen, håper du får en løsning med den hunde eieren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...