Gå til innhold

Nabo med hunder!


Anbefalte innlegg

Takker for mange bra tips.. Hagle har streifet min tanke, fordervet mat, hundefløyte (hvordan reagerer egentlig hunder på det??) granat..

8205085[/snapback]

Er det mulig. Håper du prøvd å være morsom her, men jeg frykter at dette ikke er tilfelle. Det er skremmende hvor langt menneskeheten kan synke.

 

Ta det på en sivilisert måte, det er slik du kommer lengst uansett. Hadde jeg vært naboen din (ikke at jeg hadde behandlet hundene mine sånn eller oppført meg slik) så hadde jeg antakeligvis gitt den lille ungen din samme behandling tilbake som du ga hundene mine dersom du hadde startet med å gå over streken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Etter det jeg vet skal det vell opprettholdes rod og fred i ett boområdet. Altså jeg hadde klikka helt om jeg hadde hørt voff,voff 24/7

det er uakseptabelt.

 

Her jeg bor går det hunder fritt. Jeg tenkte å skaffe meg en katt men vet ikke hvordan det vill gå med 4-5 hunder løpende rundt huset :p

 

Den eieren som betrakter hundene sine som naboens barn, bør tenkte seg om to ganger!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Ta kontakt med kommuneveterinær og/eller politiet. Du har gitt eier en sjanse til å rydde opp, hvis han ikke tar den skal ikke du ha dårlig samvittighet for å gå videre med saken. Det høres ut som om dette problemet både kan falle inn under brudd på dyrevernbestemmelser og ordensforstyrrelse. Du gjør hundene en tjeneste ved å påklage forholdet.

 

Hvis du vil leke cowboy kan du alltids slenge til bikjene noen kilo mørk sjokolade. Veldig slemt. Veldig slemt.

Lenke til kommentar
Med andre ord så vil  jeg nok kalle en hund for et mindre intelligent pattedyr enn hva vi mennesker er noe som gjør at jeg faktisk ikke ville sett på dette som noen straff for hundene... Altså det hadde til og med kanskje vært det beste for dyrene..

8067103[/snapback]

 

Hvis du mener at et liv med lavere intelligens ikke har noen verdi, burde du kanskje vurdere å spandere en kule på deg selv.

Lenke til kommentar
Med andre ord så vil  jeg nok kalle en hund for et mindre intelligent pattedyr enn hva vi mennesker er noe som gjør at jeg faktisk ikke ville sett på dette som noen straff for hundene... Altså det hadde til og med kanskje vært det beste for dyrene..

8067103[/snapback]

 

Hvis du mener at et liv med lavere intelligens ikke har noen verdi, burde du kanskje vurdere å spandere en kule på deg selv.

8371481[/snapback]

 

Vel, vi dreper jo kuer uten videre bare for å få mat. Er det verre å drepe ei ku for å få mat, enn hund for at den skal slippe å lide?

Lenke til kommentar
Med andre ord så vil  jeg nok kalle en hund for et mindre intelligent pattedyr enn hva vi mennesker er noe som gjør at jeg faktisk ikke ville sett på dette som noen straff for hundene... Altså det hadde til og med kanskje vært det beste for dyrene..

8067103[/snapback]

 

Hvis du mener at et liv med lavere intelligens ikke har noen verdi, burde du kanskje vurdere å spandere en kule på deg selv.

8371481[/snapback]

 

Vel, vi dreper jo kuer uten videre bare for å få mat. Er det verre å drepe ei ku for å få mat, enn hund for at den skal slippe å lide?

8424478[/snapback]

Når begynte hunder å lide bare fordi de bjeffer? Jeg har selv en terrier. Alle med generell viten angående terrier vet at de er noen stabeist. Min bjeffer, å etter 9 år har jeg ikke fått en klage. Skal du begynne å skyte fuglene som kvitrer hele dagen også? Den dagen noen kommer å klager på at hunden min står å bjeffer, skal de få skriftlig klage hver gang deres unger er ute å skriker rundt vannsprederen.

 

Det beste er kanskje å prøve et slikt "bjeffehalsbånd"? Det ville jeg heller anbefalt eieren. Jeg kan selv skrive under på at disse er utrolig effektive. Når hunden har det på kommer det ikke et kny av den, det er iallefall tilfellet her i gården! :)

Lenke til kommentar
Når begynte hunder å lide bare fordi de bjeffer? Jeg har selv en terrier. Alle med generell viten angående terrier vet at de er noen stabeist. Min bjeffer, å etter 9 år har jeg ikke fått en klage. Skal du begynne å skyte fuglene som kvitrer hele dagen også? Den dagen noen kommer å klager på at hunden min står å bjeffer, skal de få skriftlig klage hver gang deres unger er ute å skriker rundt vannsprederen.

 

Det beste er kanskje å prøve et slikt "bjeffehalsbånd"? Det ville jeg heller anbefalt eieren. Jeg kan selv skrive under på at disse er utrolig effektive. Når hunden har det på kommer det ikke et kny av den, det er iallefall tilfellet her i gården! :)

8427669[/snapback]

 

Hvem har sakt at hundene lider fordi de bjeffer? Grunnen til at mange her sier dem lider er vel fordi de latter til å være fryktelig understimulert?

Lenke til kommentar
Den dagen noen kommer å klager på at hunden min står å bjeffer, skal de få skriftlig klage hver gang deres unger er ute å skriker rundt vannsprederen.

Så du sammenligner lekende barn med hunder som står i bånd og bjeffer? Det er vel det som er noe av problemet med at enkelte har hund, de ser på hundene sine som barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...