Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan fjerne autpass-brikken fra vinduet?

fAight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve plastikkbrikken eller den firkanten med dobbeltsidig teip?

Selve autopassbrikken er det bare å vri på så løsner den. Vet ikke hvordan du skal få av den firkanten som står igjen. Men sitrusrens fjerner iallefall limrester

Skrevet

Eg ville prøvd med sitrusrens, det er mykje brukt til å fjerne klistremerker og merker på bilar, både frå karosseri og vindauge.

Kor du får kjøpt det veit eg ikkje.

Skrevet

Greia er at den delen av brikken som er limt på glasset, er fra forrige bileier. Var på Esso og skaffet meg en egen brikke, men denne er av annen type, slik at jeg ikke får festet på den dele som er fra før (må lime rett på glasset)

Men, går det an å ha autopassbrikken i hanskerommet sånn foreløpig?

Skrevet

Ja det går på radiofrekvens.

Det funka nå med brikken i hullet etter CD spilleren.

Tengte mere på at et lukket hanskerom vil begrense radiosignalene kraftig om hanskerommet er laget av metall. (faradaybur)

Skrevet

Berre til å prøve det, er mogleg det ikkje vil bli registrert om du legg det i hanskerommet. Har brikker på jobben som må stå synleg, men det er ikkje værre enn å ta den fram når du skal gjennom bomstasjonen, eventuelt legge den på dashbordet.

Skrevet (endret)

Oki, da er jo egentlig ikke no stort problem fram til jeg får satt bilen inn i garasjen til foreldrene mine og frese litt med hårføneren :p

Takk for tips, alle sammen!

Endret av fAight
Skrevet

er nok det ja, og så kutte som du kuttet leireklumper opp i biter på barneskolen :p, legg nylonen rundt skumbiten under brikka og dra den fort frem og tilbake så vil du kunne sage deg igjennom skumplastbiten mellom brikka og vinduet

Hørtes ut som ett godt forslag :)

• Liker 1
Skrevet

Jepp,bruk det som skjæretråd.har brukt sånt til å fjerne emblem bak på biler,så jeg vil tippe at det funker i ditt tilfelle også.

Skrevet

Har det kommet ny type brikke hvor brikken står rett på glasset og ikke på festebraketten som før? Jeg fikk ny autopassbrikke i sommer, og det var av typen med løst feste. Dette er vel og merke en brikke fra Nordjæren bomring (stavanger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...