Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For all del, installer v3.0 i en egen mappe. Det går an å ha to MM-programmer. Kall mappen med v3.0 "MediaMonkey v3.0" eller noe sånt. Så slipper du å rote bort musikken din.

8055215[/snapback]

Det er vel lurt å sikkerhetskopiere musikken man importerer til MM 3.0 også (før man importerer).

Lenke til kommentar
Det er vel lurt å sikkerhetskopiere musikken man importerer til MM 3.0 også (før man importerer).

8055281[/snapback]

Er den så ustabil? :(

8055300[/snapback]

Det er en alpha-versjon. Dette er noe utviklere bruker for å finne feil o.l.. Det kan godt være du ikke vil risikere noe med dette programmet, men siden det er i alpha-fasen ville jeg gjort dette.

Lenke til kommentar

MediaMonkey v3.0 Alpha 2 lansert!

 

2558 Added different headers to Now Playing in minimized mode

2237 Added total lockdown to Party mode

2878 Added option to burn same disc again

1991 Added query by Track#

1992 Added query by Media

1985 Added query by Album / Album Comments

0715 Added query by Type

2558 Improved integration of the Mini-Monkey with the Now Playing window

2851 Improved grouping by Album Artist in Album Art views

2834 Fixed occasional access violations in Album Art views

2839 Fixed access violations when user adds album art before view has refreshed

2860 Fixed access violation on addition of Album Art via group properties

2856 Fixed Track # should be shown in AA view instead of play order #

2832 Fixed minimizing progress bar can trigger access violation

2829 Fixed <ctrl><a> in some views triggers access violation

2836 Fixed access violation when user double-clicks on minimonkey to restore

2830 Fixed access violation when winamp is used as the player

2847 Fixed player flickers when docked under tracklist and mouse hovers on it

2841 Fixed access violation on resizing player

2867 Fixed minimized status bars not visible in unskinned mode

2874 Fixed Editing rating from within player triggers apparent change in Now Playing list

2558 Fixed tracks don't play on double-click in Mini-Monkey if player is stopped/paused

2866 Fixed 'All' nodes fail to update to reflect scanning progress

2802 Fixed Album Ratings shouldn't appear editable

2872 Fixed Access Violation for scripts calling GetNodeData

2850 Fixed podcasts fail to download if episode title contains > 1 line

2857 Fixed occasional freezes from some podcast downloads

2858 Fixed freeze upon removal of many tracks from the library

2840 Fixed access violation on clearing many Genre fields at once

2837 Fixed database version check fails in some cases

2844 Fixed access violation when multiple selects occur

2842 Fixed 'List index out of bounds' error in virtual tree

2854 Fixed auto-tag from Amazon doubles up track listings

2833 Fixed playlist.m3u should be moved from My Music to App Data directory

2827 Updated to FLAC 1.1.4 libraries

http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?t=15384

Lenke til kommentar
For all del, installer v3.0 i en egen mappe. Det går an å ha to MM-programmer. Kall mappen med v3.0 "MediaMonkey v3.0" eller noe sånt. Så slipper du å rote bort musikken din.

8055215[/snapback]

Ifølge meldinger på MM-forumet FLYTTER 3.0-alfa musikkbiblioteket ditt til en ny plassering Derved virker ikke 2.xx lengre (uten at du rescanner) (Mulig at dette er endret i 3.0 Alpha 2....)

 

Uansett, ikke legg inn 3.0-alfa uten at du har skikkelig backup og er klar over farene med alfa-versjoner!

Lenke til kommentar
Hva snakker du om nå nojac? MediaMonkey har en ny måte å indeksere musikksamlingen på, den bruker SQL Lite istedenfor den gamle metoden. Dette gjør søk bedre og raskere. Flytter ikke på en dritt av musikken din.

8074458[/snapback]

Nei da, MM flytter ikke musikken din. Jeg snakker om MM-biblioteket, erfaringer av denne typen:

 

"I installed to a new directory also... yes.. it didn't import the library but it did have all the files in now playing that I'd left in there before closing the old one.

then I close MM 3.0 and opened MM 2.5.5 and it said it was the first time I'd used it and the database was empty...

my latest backup isn't current but it's not too old so I'm not that fussed..

but where are the database files kept? - how could this have happened?"

 

Mulig at den andre alfaen benytter den gamle databasen annerledes enn den første....

Lenke til kommentar

iMono; Vet du om noen løsning på problemet beskrevet ovenfor, eller?

 

Får liksom ikke testet ut v3.0 før jeg vet at det går i orden.. orker ikke å "åpne mm for første gang" hver gang jeg går tilbake til 2'ern..

 

Dessuten hadde jeg store problemer med å legge til musikk i 3.0 -fikk ikke til! :(

Lenke til kommentar
Får liksom ikke testet ut v3.0 før jeg vet at det går i orden.. orker ikke å "åpne mm for første gang" hver gang jeg går tilbake til 2'ern..

8095504[/snapback]

Slik fungerer det ikke hos meg. Etter at installasjonen av mm3 flyttet mm2-databasen (mediamonkey.mdb), opprettet mm2 en ny, tom database. Og jeg fikk meldingen "åpner for første gang.." Men når jeg rescanner i mm2 bygges denne databasen opp på ny, og jeg kan bruke de to utgavene uavhengig av hverandre. (Kunne sikkert ha kopiert originaldatabasen til gammel plassering også, og sluppet meldingen on "første gang")

 

Jeg kjører nå alfa2 på en backupmaskin, tør foreløpig ikke slippe den løs på hovedmaskinen...

 

Edit: MM2-databasen ligger normalt i \Docoments and settings\bruker\Mine dokumenter\Min Musikk Plasseringen kan endres ved å redigere mediamonkey.ini Denne databasen konverteres IKKE til nytt system i MM3, der databasen heter MM.db og ligger under brukerens Programdata.

 

Ifølge mediamonkey-folkene skal ikke den gamle databasen endres ved installasjon av MM3, men noen har rapportert om navneskifte, andre om flytting. Jeg har ikke sjekket dette nøyere ennå.

 

PS: Her er noen skin til MM3 (Monkey 11 er min favoritt): http://home.scarlet.be/ruben.castelein/MM/Skins3.htm

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...