Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaget at jeg allerede er blitt avhengig av de nye visningsformene (jeg er albumartofil) og det nye Monkey11-skinnet, så jeg la inn MM3 alpha2 i en egen mappe på hovedmaskinen. (Har jo backup av musikken, og er forberedt på feil og dårligere stabilitet....)

 

Men alt gikk fint. Scannet inn all musikken uten problemer. Og jeg opplevde ikke problemet jeg har beskrevet fra alpha1 med å kjøre MM2 etterpå.

 

Dette ser MEGET bra ut!

Lenke til kommentar
Meget bra spiller, fungerer tilogmed med mitt media tastatur :) Savner bedre skins tough

8118151[/snapback]

Ja. Egentlig er iTunes litt kjedelig. Blir vel til at jeg kommer til å sprite den opp med flere funksjoner, bedre reaksjon på enkelt knapper osv.

 

Har også et skin som kanskje skal være med i final-utgaven av MediaMonkey. Det skinnet med oransje spillknapp.

Lenke til kommentar
Savner bedre skins tough

8118151[/snapback]

Skjønner ikke hva dere prater om. Monkey11-skinnet er etter min smak fantastisk. Og hvis du heller ikke har sans for blåfargen på det nye standardskinnet (Royal Blue) finnes det i flere fargevarianter.

 

Uansett synes jeg det blir feil å klage på manglende skins for et program som bare er i alpha-utgave. Mange gode krefter jobber tydeligvis med saken. Og programmet blir SVÆRT bra!

 

(Jeg er enig med deg, iMono: Egentlig er iTunes-utseendet litt kjedelig....)

Lenke til kommentar
Er både på iTunes skinnet ditt og original skinnet til MM3. "Back to previous view" og "play selected track(s) er eks på knapper som er grønne, noe jeg ikke er så veldig glad i.

8122687[/snapback]

Joda, men husk at MediaMonkey-teamet ikke har gitt oss veiledning for resten av skinnet. Med en gang de forteller hvordan vi skifter de ikonene, skal jeg redigere de vekk til Vista-style med en gang.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Jeg kjøre Vista og iPod-synkroniseringen går strålende. Jeg ville dog ventet på en mer stabil beta-release hvis du klarer å vente.

 

Her er et beta-skin til MediaMonkey. Det skal ligne på WMP11. Fortsatt noen visuelle bugs, men det er fra utviklerne sin side. (NB: Inneholder kun miniplayer).

 

Skjermbilde;

wmpfm9.th.png

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Du kan si det er en liten progresjon i mitt skin nå. Har hatt kontakt med en av utviklerne bak design-modulen og vi har sammen arbeidet for å gjøre WMP's skin mulig å skinnes med MediaMonkey.

 

Forhåndsvisning;

mainks6.th.png

 

Dette skinnet har et problem og det er mellomrommet mellom vinduet og avspilleren, i tillegg til informasjonsviseren ikke kan flyttes. Har flyttet på elemente i Photoshop, og da ser det slik ut;

 

main2ke7.th.png

 

Hva synes dere? Skinnet vil gis ut samtidig med releasen av v3 alpha som mest sannsynlig kommer idag. :)

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Mens jeg venter på Alpha3 kan jeg jo kommentere skinnet ditt, Morten:

 

Som kjent finnes der allerede et flott "WMP11"-skin for MM3 kalt Monkey11(M11). Dette har jeg brukt siden det kom ut. Ditt skin ligner naturlig nok ganske mye på dette. Men det er etter min smak mindre vellykket enn M11 på 2 punkter:

 

Bakgrunnen på menylinjen. Du har valgt en grå farge som minner om iTunes, M11 har en svart bakgrunn som passer MYE bedre til skinet.

 

"Pyjamasstripene" er mye mer påfallende hos deg enn i M11 Hvis du kan dempe ned blåfargen i stripene noen hakk, og helst gjøre dem grålige, ville det være et stort framskritt.

 

Plasseringen av spillerens betjeningsknapper er jeg mer usikker på. Din er jo midtplassert (identisk med WMP) mens den i M11 er venstrejustert. Jeg liker godt M11-løsningen, men jeg vil se hvordan din løsning fungerer i praksis (med tekstvinduer etc. ) før jeg konkluderer.

 

Jeg vet jo at du har jobbet mye med mini- og mikroplayere. Spent på hvordan de vil fungere.....

 

(Hva som ligner mest på WMP11 er for meg fullstendig irrelevant. Jeg er ute etter en funksjonell og pen spiller)

 

Ellers er jeg imponert over hva dere får til!

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Mitt skin er foreløpig en kopi av WMP11. Så isåfall kan vi si at begge ligner på WMP11. Jeg har ikke endret noe på theme.mskn (hovedtemaet) annet enn vindukantene. Jeg kommer selvfølgelig til å endre andre ting når jeg er kommet så langt. Foreløpig er dette bare en preview. Hvis du vil vite hvordan det vil se ut, så kan jo du se på WMP11 til XP. ;)

 

Ellers vil jeg si at det blakeloth1 har gjort er svært genialt. Fargebruken er flotte og alt det der. Forskjellen med mitt skin er at det er selvkodet. Monkey11 er etter min mening altfor mye basert på det skinnet som følger med Alpha 2. Det er egentlig bare en utskifting av ressurfilene som .mskn-filen bruker (et bmp/png-bilde). Det er dog svært effektivt og gir raske resultater. Jeg liker dog å ha kontroll over tingene selv.

 

Takk for råd. Det er alltid fint med tilbakemeldinger, selv om de ikke alltid kan være positiv. Angående de tingene som du nevner, så vil jeg si til mitt forsvar at jeg ikke har begynt skikkelig med Theme.mskn ennå. Det er mye som skal byttes ut før det er ferdig.

Lenke til kommentar
Forskjellen med mitt skin er at det er selvkodet. Monkey11 er etter min mening altfor mye basert på det skinnet som følger med Alpha 2.

8235794[/snapback]

Dette er viktig for dere som lager skins. Men for oss brukere er det irrelevant.

 

I valget mellom et selvlaget og et basert på originalskinnet ville jeg i utgangspunktet velge det siste, fordi jeg ville anta at det var mer stabilt. (Jeg skjønner at du trenger mer tid enn blakeloth1....) Lykke til med arbeidet!

Lenke til kommentar

Hmmm... Imponerende raskt levert! Hva synes du selv?

 

Jeg vil gjerne ha den nederste statuslinja svart også - med hvit tekst. (Verktøylinja med ikonene er borte i det nye screenshotet. Men det er vel bare å endre visning....)

 

Hva med "pyjamasstripene" -er de vanskelige å justere? Jeg er fullstendig analfabet når det gjelder skinning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...