Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Visningsmåten får du ved å klikke på denne knappen, øvst til høgre:

post-21406-1183554633_thumb.png

 

Om du ikkje har albumgrafikken, må du laste den ned ein stad. Har ikkje brydd meg mykje om albumgrafikk tidlegare, men ein måte å få tak i den på er iallfall å autotage låtane med Amazon: Merk alle låtane i eit album, og trykk Ctrl + L (eller høgreklikk --> Auto-tag from Amazon). Du finn nok ikkje alle album her, men ganske mange vil du finne.

 

Redigert: Eller du kan berre høgreklikket på namnet til albumet i visninga du spurde etter, og velge Autotag from Amazon.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen spørsmål ang dette programmet:

 

Er det slik at når jeg ripper mine cd'er med mm så brukes lame-encoderen automatisk, eller må jeg oppgradere til gold for at det skal virke? Jeg rippet tidligere med exact audio copy, men byttet til mediamonkey fordi det gikk mye raskere, men nå lurer jeg på om grunnen til det er at den faktisk ikke bruker lame-encoderen - stemmer det?

 

Jeg bruker foreløpig den gamle versjonen av mm, er det trygt å gå over til denne versjonen mener dere?

 

En ting som gjør at jeg fortsatt bruker iTunes til avspilling av sanger er at jeg liker fullscreen-visningen der man kun ser albumer, vil dette komme i nye versjoner av mediamonkey?

Lenke til kommentar

Visningsmåten får du ved å klikke på denne knappen, øvst til høgre:

post-21406-1183554633_thumb.png

 

Om du ikkje har albumgrafikken, må du laste den ned ein stad. Har ikkje brydd meg mykje om albumgrafikk tidlegare, men ein måte å få tak i den på er iallfall å autotage låtane med Amazon: Merk alle låtane i eit album, og trykk Ctrl + L (eller høgreklikk --> Auto-tag from Amazon). Du finn nok ikkje alle album her, men ganske mange vil du finne.

 

Redigert: Eller du kan berre høgreklikket på namnet til albumet i visninga du spurde etter, og velge Autotag from Amazon.

 

9000895[/snapback]

 

Takker. :)

Lenke til kommentar
Er det slik at når jeg ripper mine cd'er med mm så brukes lame-encoderen automatisk, eller må jeg oppgradere til gold for at det skal virke? Jeg rippet tidligere med exact audio copy, men byttet til mediamonkey fordi det gikk mye raskere, men nå lurer jeg på om grunnen til det er at den faktisk ikke bruker lame-encoderen - stemmer det?
Lame vert brukt, men i gratisversjonen av MM virker den berre 30 dager (trur eg det var). Men ettersom Lame er gratis, er det berre å byte ut fila lame-enc.dll i C:\Programfiler\Mediamonkey med ein versjon du laster ned frå t.d. denne sida, so virker den so lenge du vil.
Jeg bruker foreløpig den gamle versjonen av mm, er det trygt å gå over til denne versjonen mener dere?
Det er jo trass alt ein alpha, so du må nok rekne med at det skjer litt feil, som at programmet låser seg eller lukker seg tilsynelatande utan grunn. Noko meir alvorleg har ikkje skjedd med meg, men vil du vere heilt sikker, hald fram med å bruke 2.5.5.
Lenke til kommentar
Er det slik at når jeg ripper mine cd'er med mm så brukes lame-encoderen automatisk, eller må jeg oppgradere til gold for at det skal virke? Jeg rippet tidligere med exact audio copy, men byttet til mediamonkey fordi det gikk mye raskere, men nå lurer jeg på om grunnen til det er at den faktisk ikke bruker lame-encoderen - stemmer det?
Lame vert brukt, men i gratisversjonen av MM virker den berre 30 dager (trur eg det var). Men ettersom Lame er gratis, er det berre å byte ut fila lame-enc.dll i C:\Programfiler\Mediamonkey med ein versjon du laster ned frå t.d. denne sida, so virker den so lenge du vil.
Jeg bruker foreløpig den gamle versjonen av mm, er det trygt å gå over til denne versjonen mener dere?
Det er jo trass alt ein alpha, so du må nok rekne med at det skjer litt feil, som at programmet låser seg eller lukker seg tilsynelatande utan grunn. Noko meir alvorleg har ikkje skjedd med meg, men vil du vere heilt sikker, hald fram med å bruke 2.5.5.

9009631[/snapback]

 

Jeps, tusen takk for svar, det var det jeg ville vite!

 

Siden jeg er i ferd med å brenne hele cd-kolleksjonen nå så bruker jeg den stabile versjonen, regner med å bytte så snart alt er ferdigbrent og jeg har fått tatt back-up av alt.

 

så gjenstår bare det siste spørsmplet mitt om hvorvidt fullskjerm-funksjonen i iTunes vil være en del av mm, eller noe lignende?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lastet ned siste alpha av MM3, og skal prøve å skanne inn et album med m4a-filer. Dette har MM3 holdt på med i over 45 min nå...nederst står det: Analyzing volume 2155 of 2190....disse tallene bare øker....

 

Er det en bug? Bør vel ikke ta så lang tid å scanne inn 10 filer....?

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Har lastet ned siste alpha av MM3, og skal prøve å skanne inn et album med m4a-filer. Dette har MM3 holdt på med i over 45 min nå...nederst står det: Analyzing volume 2155 of 2190....disse tallene bare øker....

9088286[/snapback]

Under Options--> Player --> Volume leveling: Pass på at der ikke er krysset av for Automatic analyze volume of unanalyzed tracks før du skanner inn biblioteket (Dette er en svært tidkrevende prosess)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Litt snodig uansett at de kaller det en alpha versjon når den er offentlig tilgjengelig?

9185659[/snapback]

Tradisjonen er kanskje at man holder Alpha-builder nogenlunde internt i leiren, men slik er det ikke med MediaMonkey. Gjennomsiktig utviklingsfase er det de kaller det for, noe jeg synes er bra.

 

Husk at Alpha sier mer om kvaliteten på builden enn tilgjengeligheten. Alle programvarefirmaer har forskjellig struktur på hvordan de vil ha sin utviklingssyklus. De som tester Alpha-buildene er dermed en frivillig del av "Community"-et til MediaMonkey.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En ting jeg liker veldig godt med grensesnittet til iTunes er muligheten til å vise fullskjerm albumgrafikk. Dette er spesielt hyggelig når man har en lang playlist gående under en fest eller lignende og det ser veldig kult ut når albumgrafikken skifter på den måten som den gjør da. Minner litt om en gammel jukeboks.

 

Er dette noe som vil bli tilgjengelig i nye Mediamonkey?

Lenke til kommentar
En ting jeg liker veldig godt med grensesnittet til iTunes er muligheten til å vise fullskjerm albumgrafikk. Dette er spesielt hyggelig når man har en lang playlist gående under en fest eller lignende og det ser veldig kult ut når albumgrafikken skifter på den måten som den gjør da. Minner litt om en gammel jukeboks.

 

Er dette noe som vil bli tilgjengelig i nye Mediamonkey?

9347372[/snapback]

Mest sannsynlig ikke i 3.0 nei, men skal ikke se bort ifra at 3.1 kommer med noe. Dessuten kan jo dette også lages via skript, og da er det egentlig bare å spørre i MediaMonkey-forumet om det er noen som gidder å lage det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...