Gå til innhold

iPhone killer/iPhone kloning: Meizu M8


Anbefalte innlegg

200721316432447119.jpg

 

Det tok ikke lang tid fra Steve Job presenterte Apple's første telefon til det dukket opp bilder på nettet av en nesten identisk mobil med touchscreen; den kinesiske Meizu M8.

Meizu skal visstnok være Kinas største produsent av Mp3-spillere og finnes representert i norske butikker.

Kvaliteten på produktene skal være konkurransedyktige,

se f.eks Amobils test av selskapets E2.

Dermed finnes det allerede en importør for Meizus produkter,

noe som øker muligheten for at den kommer her til lands.

 

Her er et bilde som sammenlikner størelse og utseende på de 2 modellene:

 

iPhonevsM8-m.jpg

 

 

Så, en sammenligning av spesifikasjoner:

 

meizu-m8-vs-iphone.jpg

 

Det blir i tillegg hevdet at M8 skal ha 3G, radio og at man kan spille inn video i 30fps (frames per second) med en oppløsning på hele 720 x 480..

OS'et skal være WinCE 6.0 meizudesign_vs_iphone.jpg

 

og det følger med TV-ut-kabel.

 

 

Meizu opplyser om at mobilen vil være på markedet i 4. kvartal. Den vil nok være konkuransedyktig på pris, andre detaljer får vi nok høre mer om etterhvert.

 

Noen flere bilder:

200721316432425766.jpg

200721316432495942.jpg

200721316432433223.jpg

 

Mobilen har foreløpig fått navnet miniOne.

 

meizu_m8_backside.jpg

post-116692-1171586005_thumb.jpg

post-116692-1171586025_thumb.jpg

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en interessant kommentar om Meizu på idg.se ang. hva slags kvalitet det kinesiske selskapet har å by på. :)

 

"Jag tror dock iaf. att Meizu kommer släppa en bra telefon, visst de har tagit väldigt mycket av utseendet ifrån iPhone, ingen kan väl säga nej till det. Men det säger inte att de inte kan släppa en bättre telefon för det.

Ser man till bilderna så är väl utbytbart batteri en av de saker man lägger märke till först, det har väl iPhone inte. Att kunna byta batteri ser jag iaf. som nästan en självklarhet på en mobiltelefon.

Vidare skulle jag gissa på att Meizu kommer ha bättre ljudhårdvara än Apple, ser man till iPodsen jämte Meizus M6 så har Meizu i sin ett dedikerat chip ifrån Philips, vilket levererar bättre ljud än Apples dito, även fast de bara kunde ha använt den processor de kör med, som också klarar att bearbeta ljud.

M6an är ju i storlek som Nanon (lite bredare, lite kortare) och utrustad med en 2.4" 320x240px skärm, kan spela upp film etc. Fick också stöd för FLAC och nu senaste Album art genom firmware-uppdateringar. Meizu lyssnar väldigt mycket på sina användare, vilket enligt mig är ett STORT plus.

 

Min poäng: M6:an har också blivit kallad för iPod-rippoff, vilket den kanske till viss del är, men frågar ni mig så är M6:an en riktigt bra spelare, mer funktioner än motsvarande Nano, större skärm, bättre ljud, vilket på en musikspelare ändå är själva poängen :p

Som det ser ut nu så verkar M8:an också gå samma väg.

Dock, tvivlar starkt på att den kommer vara lika härlig att använda som iPhone, är det något Apple kan så är det användargränssnitt.

 

Mina 5 öre detta.

 

Andreas_Skoglund"

Lenke til kommentar
Vidare skulle jag gissa på att Meizu kommer ha bättre ljudhårdvara än Apple, ser man till iPodsen jämte Meizus M6 så har Meizu i sin ett dedikerat chip ifrån Philips, vilket levererar bättre ljud än Apples dito, även fast de bara kunde ha använt den processor de kör med, som också klarar att bearbeta ljud.

M6an är ju i storlek som Nanon (lite bredare, lite kortare) och utrustad med en 2.4" 320x240px skärm, kan spela upp film etc. Fick också stöd för FLAC och nu senaste Album art genom firmware-uppdateringar. Meizu lyssnar väldigt mycket på sina användare, vilket enligt mig är ett STORT plus.

 

Min poäng: M6:an har också blivit kallad för iPod-rippoff, vilket den kanske till viss del är, men frågar ni mig så är M6:an en riktigt bra spelare, mer funktioner än motsvarande Nano, större skärm, bättre ljud, vilket på en musikspelare ändå är själva poängen :p

7956447[/snapback]

 

Kan bekrefte alt ang. M6/nano sammenlikningen. Det er en nydelig mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Sjekket litt på den Meizu-BBS'en hvor disse bildene først ble presentert. Babel fish fra AltaVista gir en noe mangelfull oversettelse, men det er mulig at noen hevder at M8 lanseres i Kina i august, at den har 4 GB minne og koster rundt 3500 yuan/FEC. Det er også fullt mulig at det slett ikke sto noe av dette! :D

På det amerikanske Meizu-forumet skriver en bruker om iPhone-Vs M8 (ang. pris):

 

"And what about the prices? $499 with a fixed 2-year contract and a line rental of at least $30 a month on top? This is the real rip-off!

Meizu are trying to bring out a much better product, with real features, such as video calling and Wi-Fi, at a price which is closer to $450"

 

En annen bruker skriver:

 

"Q: Why does Meizu players cost more than the average Chinese players?

A: Because Meizu uses more expensive, high quality components from Toshiba, Samsung and Phillips.

 

Q: Why does Apple players cost more than Meizu players?

A: Because Apple players use cheaper components, but spend lots on advertising and keep higher profit margins."

 

Det var alt. :xmas:

Lenke til kommentar
Det blir teit å kalle M8'en for rip-off da den vil ha blitt designet rundt et år tilbake i tid. Den var jo mye lekrere enn iPhone også, i tillegg til å være en 3G-mobil :)

7957140[/snapback]

 

Lekrere enn iPhone? how dare you? billig rip-off, Ingenting kan måle seg med apple's geniale produkter!

Lenke til kommentar

Meizu telefonen er desidert lekrere enn iPhone og hvis den inneholder de kvalitets komponentene som er nevnt lenger opp i tråden, tror jeg Apple og iPhone har funnet sin overmann. Finnes jo grenser på hvor lenge du kan surfe på merkenavnet!

Endret av Simen90
Lenke til kommentar
Det blir teit å kalle M8'en for rip-off da den vil ha blitt designet rundt et år tilbake i tid. Den var jo mye lekrere enn iPhone også, i tillegg til å være en 3G-mobil :)

7957140[/snapback]

 

Lekrere enn iPhone? how dare you? billig rip-off, Ingenting kan måle seg med apple's geniale produkter!

7967058[/snapback]

 

Vel...Apple er kanskje det mest oppskrytte som finnes.¨

 

Det er bare en overhypa trend om at de er så mye bedre enn andre. Brukergrensesnittet er heller ikke mye å snakke om..snarere tvert imot inneholder de mye rart...

Lenke til kommentar
Det blir teit å kalle M8'en for rip-off da den vil ha blitt designet rundt et år tilbake i tid. Den var jo mye lekrere enn iPhone også, i tillegg til å være en 3G-mobil :)

7957140[/snapback]

 

Lekrere enn iPhone? how dare you? billig rip-off, Ingenting kan måle seg med apple's geniale produkter!

7967058[/snapback]

 

Vel...Apple er kanskje det mest oppskrytte som finnes.¨

 

Det er bare en overhypa trend om at de er så mye bedre enn andre. Brukergrensesnittet er heller ikke mye å snakke om..snarere tvert imot inneholder de mye rart...

7967149[/snapback]

 

jeg tror det er veldig mange som er uenig med deg på det. Apple er best på design og brukervennlighet. Det er en grunn til at mange er så trofaste til apple. hvis man vil holde seg til stygge og kompliserte produkter så be my guest! Hvis man ikke ser det revolusjonerende ved iPhone, så følger man ikke med i tiden!

Lenke til kommentar

Greit at det er revolusjonerende, men ikke på langt nær så heftig som mange skal ha det til. Feilene er mange og kan nesten veie opp med fordelene! Og nå som teknologien utvikler seg, ser det ut som Apple blir forbigått. Meizu er et godt eksempel på dette, hvor de viser at iPhone kunne vært så mye, mye mer enn det Apple ga ut nylig. Virker som de luker ut de spesifikasjonen som "ikke er nødvendig", men som egentlig begynner å bli essensielt når en skal kjøpe en mobiltelefon til over 5000 kr. Men klarer Apple å markedsføre seg like bra som de har gjort med andre produkter, vil nok ikke suksessen utebli.

Lenke til kommentar

Den kjører Windows Mobile, noe som ekskluderer den fra min ønskeliste. WM er et håpløst operativsystem for en mobiltelefon, og alle som har jobbet med brukervennlighet forstår veldig godt hva jeg mener når jeg sier det.

 

Jeg skulle ønske folk sluttet å insistere på å fokusere på spesifikasjonene og touch-skjermen; iPhone er mye, mye mer enn det. Det handler tross alt om hvordan brukeren skal relatere seg til det man skal gjøre med en device.

Lenke til kommentar

Greit den har kansje fetere specs, men den kjører windows ffs!

 

Har hatt windows mobiler i alle former og versjoner de siste årene og det er alltid noe som ikke fungerer med dem. F.eks. i-mate JasJar'en jeg har nå kobler seg av telefonnettet uten at den viser det, folk kan ikke ringe meg når det står full dekning på skjermen min..

 

Apple lager jo helt geniale ting, som ingen greier å kopiere.. Se på iPod for eksempel? Det finnes ikke en så genial mp3 spiller fra andre produsenter?

 

Dette er jo bare min mening da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...