Gå til innhold

iPhone killer/iPhone kloning: Meizu M8


Anbefalte innlegg

jeg tror det er veldig mange som er uenig med deg på det. Apple er best på design og brukervennlighet. Det er en grunn til at mange er så trofaste til apple.  hvis man vil holde seg til stygge og kompliserte produkter så be my guest! Hvis man ikke ser det revolusjonerende ved iPhone, så følger man ikke med i tiden!

7967336[/snapback]

Jupp..! Jeg er nok enig med deg Tomed :thumbup:

7976048[/snapback]

 

Apple er muligens best på brukervennlighet og _kanskje_ design også, men det er ingenting som egentlig er så "revolusjonerende" med iPhone. Det er blir mer riktig å si at det er en ny kombinasjon av teknologi og funksjoner som har eksistert lenge.

 

Ordet "revolusjon" blir ( dessverre? ) brukt på veldig mange ting i disse dager, men det er egentlig kun et fåtall av dem som faktisk er revolusjonerende.

 

Forøvrig skal det sies at det blir tåpelig å si at alle andre kopierer Apple. Hvis man skal si at noen kopierer i dette tilfellet, så må det bli Apple som har kopiert LG, da med tanke på skjermen og trykkfølsomhet.

 

Langt sitat kortet ned

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Masse nye specs fra den kinesiske Meizu-BBS'en.

Dette er oversatt fra kinesisk til engelsk, så det kan være uklarheter. Her skriver jeg litt av hva som muligens kommer:

 

Frekvenser :

GSM/GPRS/WCDMA/EDGE;850/900/1800/1900/2100MHz +TDGSM/GPRS/WCDMA/EDGE; 850/900/1800/1900/2100MHz +TD

 

Str./Volum: 57×105×11.5mm

Veikt : 176 grams

Skjerm : 3.3" m.720×480 VGA-oppløsning

OS : WIN CE 6.0Windows CE 6.0

Prosessor : Samsung 520MHz CPU

Samtaletid : 240-300 minutter/4-5 timer

Standbytid : 600 timer/25 dager(!)

På markedet juni 2007... hmmm...

 

Batteri: Lithium batterier (1900mAh)

standard configuration:

travel chargers, USB数据线, stereo headphones, the Bluetooth headset, T auditorium. batteries, jackets, User's Manual, Quick start guide and CD software.

(Vet ikke om de mener at det skal følge med blåtann-headset i salgspakka..)

 

Voice recording: 3 timer

Minnekort-støtte: MiniSD (opp til 4GB)

Kamera-specs: 3MP m. LED-blitz, autofokus og digital zoom

Radio: FM stereo (87.5-108MHz,76-90MHz)

video broadcast Innebygd støtte for fullskjerm RealPlayer

Støtter Wi-Fi (802.11b)

 

"office functions : Word Mobile, Excel Mobile, Power Point Mobile browsing and editing documents

PDF file format support browsing

 

card scanning : 名片扫描辨识功能,QuickMark二维条码读取软体,将镜头对准条码厚,通过条码连结、软体的解码,就能自动辨别条码内容,包括网地址、电话、名片等咨询Identification card scanning function QuickMark two-dimensional bar code reading software, the camera at the barcode thick, Through connecting bar code, the decoder software can automatically identify the barcode, including addresses, phone cards and other advice"

 

Får håpe dette ikke bare er en ønskeliste, alt er mulig. :)

 

1.jpg

Lenke til kommentar

Hva kan jeg si? Se keynote'n til Jobs om iPhone. 33 min uti leker han med bilder, og 46 min uti leker han med Google Maps. Begge disse er ting du ikke får til like sømløst som på Meizu sin. Er disse tingene en big deal? Nei. Er det system sellere? Nei. Det er bare enda et lite trinn i å gjøre ting brukervennlig og naturlig, og det kommer til å komme mer etterhvert som bruker denne funksjonen. Det er jo selskaper som lager spill til iPhone allerede, og der kommer det sannsynligvis til å komme ganske fete ting som ikke er blitt gjort før, nettopp pga. denne teknologien. Men om det er noe å rope hurra for, er opp til deg selv. Jeg personlig ser på dette skrittet som det første til noe stort.

Lenke til kommentar
Nå har det dukket opp flere detaljer om Meizu M8/miniOne:

 

Det vil dukke opp to versjoner av Meizu'en, eller fire om du vil.  :!:

Det vil komme en versjon med kamera og en uten.

Hver av disse vil bli solgt med samme internminne-tilbud som på Apple's iPhone - 4GB og 8GB.

 

Foreløpig pris er som følger:

    * M8 u.kameral: 1499 Yen  for 4GB, 2199 Yen for 8GB

    * M8 Standard: 2380 Yen for 4GB, 3080 Yen for 8GB

 

Oversatt til $: $195, $285, $310 og $400 respektivt.

 

Nkr: ca 1226, 1792, 1950 og 2516

 

Dette er altså hva den vil koste i Kina, antar jeg.

Hva Meizu-produkter koster i USA og Norge sammenlignet med Kina har jeg ingen oversikt over.

 

OM man velger å kjøpre miniOne uten kamera skal det være mulig å kjøpe kameradelen separat senere.

Ganske unikt!

 

Her er noen nye bilder av displayet:

 

4fe860c667.jpg

 

823451130d.jpg

8060810[/snapback]

 

HAHA! Er ikke dette rip-off, så heter jeg kalle klovn. Telefonboken, menyen, designet, og minnet er helt likt! Menyen er satt opp nøyaktig det samme, sett bortfra at de har "re-designet" ikonene, og at det er windows mobile. Dere som ikke ser at dette er god gammeldags kinesisk kopiering, så er dere veldig veldig naive, og ikke minst blinde.

 

Kina= kopiland nr.1.. Hvor mange kopier av både mobiler og mp3-spillere må dere se før dere blir overbevist? Eller er det kanskje pga. det er Apple det er snakk om, og da kjære landsmenn, da kan vi ikke si at iPhone designet er kopiert. Jeg vet at det er mange "Apple hatere" der ute, men det er dere som er dum når dere ikke klarer å se likheten. Ta en tur innom Youtube og se videoene av iPhone, forså å se på denne telefonen. Klarer dere ikke sitte sammen 1+1, så vet ikke jeg hva som har skjedd med folk.

Lenke til kommentar

Man kan ikke kalle det en kopi/klon, når den er tilsynelatende bedre på mange måter,

Heller ikke å kalle det god gammeldags kinesisk kopi, fordi det er gjerne produkter som er dårligere og simplere på mange måter,

 

Nei dette er God moderne kinesisk kopiering, der de faktisk forbedrer produktet de hermer etter :thumbup:

 

Må innrømme at jeg har håpet på denne rakker'n. hvis man kan importere den billig og få byttet til norsk språkdrakt, pga at det er wm6,

Lenke til kommentar
Power-Z; Operativsystemet er visst Windows CE6.0. Hva forskjellen på dette og WM er skal jeg ikke uttale meg om, men det er nok en viss forskjell.

8150732[/snapback]

 

Windows mobile kjører oppå windows ce... ikke at jeg husker hvilken versjon av ce

Edit: Og ergo tenker jeg denne er ment å kjøre WM 6

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Dårlige nyheter. VIRKELIG dårlige nyheter.

Meizu M8 skal selges i USA og Europa, uten kamera..

(og uten telefon)

 

Dette i følge engadget:

 

"Meizu’s M8 or miniOne is a no-show at CeBIT in Hanover, Germany, but one of Meizu’s people revealed something quite curious about the supposed iPhone rival. Apparently, due to a couple of persistent Engadget bloggers, Meizu CEO Jack Wong and Mr. Young Su, Cho, a Meizu designer, let slip that MiniOne will soon be released for European and North American consumers. But here is the suprising bit: the M8 will not have calling capabilities and will simply be a video and audio player. It won’t even have a camera (undoubtedly steering as far away as possible from an Apple lawsuit). It will play at 30fps on a 720 x 480 resolution screen. The M8 video/audio player will be priced at $195 for the 4GB version and $305 for the 8GB."

 

Om den skal lanseres som telefon i Kina vites ikke i skrivende stund. :thumbdown::(:no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q
Dårlige nyheter. VIRKELIG dårlige nyheter.

Meizu M8 skal selges i USA og Europa, uten kamera..

(og uten telefon)

 

Om dette er sant... Dårlige nyheter. Denne rakkeren skulle avløse min trofaste S100 på grunn av sin sinnsyke skjerm og kompakte størrelse. Om noen vet om kommende WM-telefoner med høy skjermoppløsning som kommer og ikke er særlig store, gi en lyd!

 

Uff...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q
Vet ikke om den Prada-aktige LG KS20 kan være noe for deg?

Har en egen tråd på den.

8179111[/snapback]

 

 

Takk for tipset, men ut fra spesifikasjonene tror jeg nok ikke den er noe for meg. Ser ok ut, men har samme skjerm som jeg har i dag (blir for lite) og ikke nok "trøkk" under panseret (hater å vente...).

 

Simen90: Ja, det vil være en kraftig multimedia-dings.

Endret av Slettet-ZyWaQ24q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...