Gå til innhold

iPhone killer/iPhone kloning: Meizu M8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wifi er forbudt i kina, men M8 har wifi innebygget som ikke er aktivert(finnes også versjon uten wifi at all), men man må oppdatere firmware/instalere drivere før man får den til å funke

Wifi er forbudt på mobiltelefoner som selges i Kina, jeg vet ikke hvorfor. De "offisielle" ryktene (se på meizume.com) sier at det ble produsert en runde med "test-telefoner" først som har wifi og er quadband. Disse selges i Kina nå, ihvertfall for noen uker siden. Men den offisielle versjonen kommer uten wifichippen og har kun dualband. Den har også offisielt kun GPRS, men kan åpnes til å også støtte EDGE.

Veldig enkelt å åpne for wifi, man kjører en .exe fil og så er den tilgjengelig. Men som jeg nevnte tidligere så er foreløpig softwaren ganske buggy, og browseren fungerer veldig dårlig. Selv om wifi er tilkoblet klarer ofte ikke browseren å komme på nett, så ikke så mye hjelp i wifien (med nåværende firmware)

 

Hvordan er den sms wise? Noe lag, eller hemmer det at det ikke er multi touch? (Eller har den multi touch? Kan hende jeg har misforstått noe nå, men orker ikke dra ut herifra for å sjekke)

Hvordan flyter den sammenlignet med iphone 3g?

Sms fungerer, men jeg synes det er vanskelig å skrive uten ordboken/autokorreksjonen som iphone har. Det går ganske tregt. Det er også en bug som gjør at hver gang man åpner tastatur er det kinesisk tastatur, slik at man må trykke to ganger for å få engelsk. Den har multitouch, men det bruker man jo ikke ved SMS.

 

I tillegg så sync'er den ikke med mac så jeg har fortsatt ingen kontakter på min, og tom kalender! Jeg kommer nok til å selge min. Den er for tungvin å bruke some hovedtelefon, er for avhengig av internet, email og kalender (som kan sync'es). Men absolutt artig å ha prøvd den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er veldig fornøyd med min M8! Det som er veldig positivt med den er at den ikke er låst på noen måte. Så enhver person kan lage programmer til den, så lenge du kan kinesisk, i og med at utviklingsverktøyet kun er på kinesisk for tiden.

 

Angående tastaturet så har en bruker av telefonen laget et "nytt" tastatur hvor du kan få norske taster og det norske tastaturet kommer opp med en gang. Veldig greit å bruke, men ordbok mangler.

 

Jeg vil ikke anbefale enhver person å kjøpe telefonen enda i og med at firmwaren og softwaren som finnes i dag ikke er så altfor brukervennlig. Men det er en telefon som du lett kan bli glad i, spesielt dersom du liker å tutle med teknologiske duppedingser :)

 

Ettersom det kommer ut nytt firmware fra tid til annen så kan vi brukere se hvilken fremgang Meizu har på telefonen! Det lover veldig godt slik det ser ut nå hvertfall. :p

 

Meizu har også et dedikert team som jobber med å se på mulighetene til å portere Android OS til M8, og da vil jeg tro at den fort blir mer brukervennlig for folk flest.

 

Altså, du bør undersøke litt slik at du vet hva du egentlig får hvis du skal kjøpe denne telefonen. Jeg kan ikke si at jeg angrer på kjøpet i det hele tatt! Den er forresten genial på medieavspilling (både musikk og film)! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg tviler desverre sterkt på at denne kommer til Norge ofisielt, men jeg kan ta feil. Det er mulig at de setter i gang en masseproduksjon når de har fått laget et firmware som fungerer for folk flest og dermed starter et internasjonalt salg av telefonen.

 

Jeg håper selvfølgelig at de gjør det, for det er telefonen jeg har fått mest for pengene etter min mening! ;)

Men tilbakemeldingene fra MeiZu øker ikke troen på internasjonalt salg i nær fremtid, desverre. :(

 

Til dere som vurderer å kjøpe telefonen, så må jeg bare få si at dere ikke må se den i forhold til iPhone. For det er ikke en iPhone! Om du så gjør det alikevell, så må jeg si at prisforskjellen er så stor at du ikke skulle kunne tro at telefonen kunne være så god som den virkelig er. Og det beste med den er at den forbedrer seg mye for hver oppdatering som kommer :D

 

Tips: Søk litt rundt på nettet eller still meg spørsmål du skulle ha før du kjøper den :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...