Gå til innhold

Dårlige engelsk oversettelser


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På filmer og sånt hvor man synger en sang, f.eks på Sound of Music, og de oversetter "apple pie" til "sjokoladekake" på teksten bare for å få det til å rime med resten av den norske oversettelsen.

7986024[/snapback]

Jeg vet ikke helt hva jeg tror er best i slike tilfeller. En håpløs sangtekst (den rette oversettelsen) eller en tekst som er noe helt annet en det som synges. :hmm:

 

100_percent_come_from_natural.jpg

:wee:

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
"Sorry, I'm blakk" (uttalt black)

 

 

Turist til taxisjåfør da han skulle forklare at han ikke hadde penger til å betale taxituren.

7996112[/snapback]

Så fortsetter den slik:

Turisten skjønte, og så på ansiktsutrykket til taxisjåføren at han hadde brukt feil ord, og prøvde å redde seg selv med å si:

"Oh, I'm sorry. In Norway, we call poor people black"

Endret av e-banez
Lenke til kommentar
Så fortsetter den slik:

Turisten skjønte, og så på ansiktsutrykket til taxisjåføren at han hadde brukt feil ord, og prøvde å redde seg selv med å si:

"Oh, I'm sorry. In Norway, we call poor people black"

7999217[/snapback]

 

Var det han samme som skulle ta taxi i London, og når han åpna døra på høyre side og oppdaga at det var der sjåføren satt, så sa han "Sorry, you see in Norway the rat is on the other side."

 

:wee: Også hentet fra "broken english"-boka.

Lenke til kommentar
Var det han samme som skulle ta taxi i London, og når han åpna døra på høyre side og oppdaga at det var der sjåføren satt, så sa han "Sorry, you see in Norway the rat is on the other side."

 

:wee: Også hentet fra "broken english"-boka.

8014576[/snapback]

Hehe, høres ut som en bok jeg burde satse på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...