Gå til innhold

Er du glad du IKKE har kjøpt flatskjerm ennå


Anbefalte innlegg

Prisen på flatskjermer stuper, samtidig som kvaliteten økes betraktelig. Vi skriver nå medio februar 2007 og ennå har ikke NRK gått over til 16:9 sendinger, slik de skulle 16.9.2006.

 

Enda lenge til vi har et digitalt bakkenett er det også. Dessuten er ikke utvalget av HD-DVD og Blu-ray til å hoppe i taket over. Eneste man kan ha glede av er xbox 360, men husk at du ser langt etter HDMI da.

 

Sikker på at det er mange med flatskjerm der ute som føler seg lurt.

Er du en av de som ikke har hoppet på jippoen og smiler lurt når du er på besøk hos noen med elendig bilde til 40k? (det kostet jo det den gang for 3 år siden) :p

 

Livet er herlig for oss som ikke lar oss lure :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ein 32" CRT til TV-sendingar og projektor til film. Før HD-sendingar er kome for fullt i Norge ser eg ikkje behovet for å kjøpe ein ny TV. Kjem uansett neppe til å kjøpe noko større enn 32-37", har projektor til film. Det blir for dumt å kjøpe ein ny, dyr og stor TV som gjev dårlegare biletkvalitet enn min CRT-TV gjer i dag når prisane vil synke og kvaliteten på produktet øke før eg faktisk har bruk for den.

Lenke til kommentar

Ja det er bra prisene er på vei nedover. Det er jo nesten snakk om halvering av prisene på nye tv'er idag.

 

Det er veldig mange som hoppet på den karusellen altfor tidlig, men på den andre siden er det jo disse vi skal takke for at prisene synker også.

 

Min svoger kjøpte nettopp en helt ny Samsung plasma, og forskjellen fra den gamle CRT hans' synes jeg var helt minimal. TV'en står også i den samme kroken som før, så det er jo ikke snakk om at han sparer plass heller. Den kostet 23000,-. Det er jo utrolig mye penger. Men folk har jo sinnsykt mye penger idag...

 

oivind_dahle: har ikke NRK gått over til 16:9? har svarte striper oppe og nede på min 21" CRT (4:3).. Tror det var mandag i forrige uke det skjedde.

Lenke til kommentar
oivind_dahle: har ikke NRK gått over til 16:9? har svarte striper oppe og nede på min 21" CRT (4:3).. Tror det var mandag i forrige uke det skjedde.

7943673[/snapback]

 

Jeg har ihvertfall ikke fått med meg dette. Noen som har info?

7945248[/snapback]

Har hatt 16:9 bilde på NRK i alle fall i eit år (parabol).

Lenke til kommentar
Eg kjøpte flatskjerm tv for 70k og bruke den forsatt.

Det var i begynnelsen av dette her, angre eg?

7945315[/snapback]

Ja, anger du?

Jeg ville følt meg litt snytt hvis jeg måtte betale i dyre dommer for en flatskjerm tv for la oss si 2 år siden, og i dag får man kanskje tilsvarende skjerm 10-15k billigere (kommer helt ann på merke og modell). Det er jo sure penger, det kan ingen benekte, men igjen så er det prisen for å ha "siste skrik".

 

Så snart jeg får en økonomi som sier ja til flatskjer blir jeg å invistere i det. Men sett at jeg har hatt økonomi til det for 3 år siden så hadde jeg nok uansett ikke kjøpt det.

Lenke til kommentar
Prisen på flatskjermer stuper, samtidig som kvaliteten økes betraktelig. Vi skriver nå medio februar 2007 og ennå har ikke NRK gått over til 16:9 sendinger, slik de skulle 16.9.2006.

 

Enda lenge til vi har et digitalt bakkenett er det også. Dessuten er ikke utvalget av HD-DVD og Blu-ray til å hoppe i taket over. Eneste man kan ha glede av er xbox 360, men husk at du ser langt etter HDMI da.

 

Sikker på at det er mange med flatskjerm der ute som føler seg lurt.

Er du en av de som ikke har hoppet på jippoen og smiler lurt når du er på besøk hos noen med elendig bilde til 40k? (det kostet jo det den gang for 3 år siden) :p

 

Livet er herlig for oss som ikke lar oss lure :)

7943014[/snapback]

 

Hva er dette Øyvind? Jeg kjøpte plasma for 30k for nesten 3 år siden og har nytt hvert eneste øyeblikk, da det er minst like bra som CRT (mye bedre på DVD)! Det har vært verdt hver eneste krone, men da er jo jeg interressert i lyd og bilde, er ikke du det? Siden du ikke er en av de som er lurt? NRK1 og 2 samt TV2 sender i 16:9 på parabol, har du HDTV fra CD har du 4 kanaler med HD. Koser meg derimot med nytt plasma tv som er enda bedre på digital-tv enn noen tv'er tidligere, og med HDTV fra Canal Digital. Skal se engelsk fotball til helgen i HDTV, det blir knall. Samt HDMI fra HDTV, SD-DVD og HD-DVD, (og komponent fra X-box 360). Lurt jeg? Nei, jeg koser meg med flatskerm og har gjort det i 3 år nå, hva holder du på med egentlig?

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Jeg er jo intressert og derfor valgte jeg projektor. HAr en en denon 2910 som er koblet via HDMI til min BENQ 7700. Så ingen plasma/lcd er i nærheten av min opplevelse ennå :)

 

Har styrt unna flatskjermer foreløbig. Og jeg har ikke parabol, og nettet i huset er gammelt. En skikkelig CRT knuser dessverre LCD/Plasma bildemessig hjemme hos meg .)

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å kjøpe lcd tv før prisene på native oppløsning 1920x1080 faller. Skjønner ikke hvorfor nesten alle tv'er har 1366x768. Prosjektorer har jo hatt 1280x720 i lengre tid nå, så hvorfor ikke tv'ene har hatt det skjønner jeg ikke.

 

Skal se engelsk fotball til helgen i HDTV

Er det ikke FA-cup i helgen da?

Endret av gerri28
Lenke til kommentar

Å legge ut en post om at teknologi/pris har blitt mye bedre på TVer de siste årene på et hardware-forum. Når det er vel hardware som historisk har hvert værst på dette hvertfall de siste 20 årene og kommer mest sannsynlig til å være det de neste 20 også.

 

Men sånn er det å være interesert i teknologi. Jeg personlig kjøper ny flatskjerm neste uke og gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar
Jeg er jo intressert og derfor valgte jeg projektor. HAr en en denon 2910 som er koblet via HDMI til min BENQ 7700. Så ingen plasma/lcd er i nærheten av min opplevelse ennå :)

 

Har styrt unna flatskjermer foreløbig. Og jeg har ikke parabol, og nettet i huset er gammelt. En skikkelig CRT knuser dessverre LCD/Plasma bildemessig hjemme hos meg .)

7947043[/snapback]

 

Jeg og har projektor, og den brukes kun til film og evt. spilling. Jeg har en BenQ 8720 og er kjempefornøyd, men du kan vil ikke mene at det er bedre kvalitet enn en plasma-skjerm? Det er det ikke, du snakker kanskje om LCD teknologogien, du som er pc entusiast- plasma er bedre på film og det meste av tv signaler (gitt visse merker selvsagt). Og sånn er det bare, LCD kan bli bedre enn plasma i fremtiden, men har kanskje mer troen på lignende teknologier som kommer nå LED osv som er overlegen både LCD og plasma. Og CRT knuser ikke plasma, ikke på nærheten engang. CRT knuser plasma på en ting... CRT ser ut som en komfyr plassert midt i stuen, og den veier like mye som en komfyr. Det er pent det. Kom hjem til meg ØD så skal du få se at CRT er så avleggs som videospilleren- eller liker du den og?

 

PS: lå merke til at du ikke ville kommentere HDTV, men du liker vel best de analoge signalene du har på din nette lille CRT? hehe, munter tone, ikke sur sant?:-)

 

EDIT: projektor kan gi deg en bedre kino opplevelse, ikke noe annet. Og plasma har mer eller mindre overgått CRT tv'er, du tenker mer på de første modellene som kom. Jeg kjører dvd via en Denon 2920 via HDMI med oppkonvertering til 720p på plasma skjermen og det gir bedre bilde enn med CRT.Og i tillegg kan de spille HD via flere kilder. "Alle" entusiaster f.eks. på Avforum har enten/og eller flatskjermer og projektor. Husker du var i full diskusjon her på HW for noen år siden om hvor "ut" CRT skjermer var, og var verdens største fanboi av LCD skjermer til pc bruk? Hvorfor er det annerledes her? Har ikke hørt noen som angrer på kjøpet av flatskjerm. Det folk klager på derimot er mangle på HD materiale, som forøvrig ikke påvirker tv kjøp for min del.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Kommer ikke til å kjøpe lcd tv før prisene på native oppløsning 1920x1080 faller. Skjønner ikke hvorfor nesten alle tv'er har 1366x768. Prosjektorer har jo hatt 1280x720 i lengre tid nå, så hvorfor ikke tv'ene har hatt det skjønner jeg ikke.

 

Skal se engelsk fotball til helgen i HDTV

Er det ikke FA-cup i helgen da?

7947113[/snapback]

 

Off-topic: Jo det er det til min store skrekk:-)

Lenke til kommentar
Vel, heller prosjektor enn en tv til 40 000 nå, siden det er prisen en må opp i for 40" HDtv, de andre "billige" skjermene er ikke akkurat hd med den dårlige oppløsningen

Tror ikke du har fulgt med på en stund. Den billigste 42"-skjermen på markedet med 1920x1080p koster i underkant av 15000, og den dyreste under 30 000.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

NRK1 sine sendinger spretter ut som 16:9 på kabelnettet her i Indre Østfold. Har en eldre phillips 32" Widescreen (CRT)

 

Men på gutterommet skal jeg kjøpe meg en billig LCD tv nå, siden jeg trenger en TV her. Legger maks 6k i ny tv nå, så får jeg heller kjøpe meg noe dyrere da det behovet kommer om noen år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...