Bromlexl Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Han sitter nok med mere informasjon enn det vi gjør. Han er spillutvikler for EA og de har god kjennskap til konsollene 7944602[/snapback] Vel du har jo sagt det i hele tråden. Og selv om du sier det flere ganger så gjør det nok ikke saken mer venlig i ditt favør. Men de har nok en viss informasjon angående konsollene. Men når han har jobbet hovedsakelig på 360 så er det klart det er den konsollen han har mest kjenskap til og vil da synes det er en god konsoll som er god og jobbe på kontra andre konsoller som han kanskje ikke har like mye erfaring med. Ellers er EA kjent for å kopiere kode og bare lage multiplatformspill basert på veldig lik kode. Noe som ikke gjør seg like bra denne gangen kontra sist genrasjon.
ttt Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Nokre innlegg som var off topic og til dels gjekk på person er fjerna. Vennligst hald dykk til saka. Eg trur ikkje vi skal leggje for mykje vekt på desse utsagna som han og for så vidt andre kjem med. Greit nok at dei truleg kan ein del om emnet, men dei har nok sine tankar bak det dei seier. Det er og tidleg å kåre ein vinnar (viss det i det heile tatt skal vere eit mål å kåre ein vinnar). No snakker eg om Ps3-sal her gutta.Salstala kan ikkje eingong samanliknast med salet av Resistance og Motorstorm. 7943705[/snapback] Er godt med EA spel blant dei mest solgte PS3 spela. http://www.ps3forums.com/archive/index.php/t-53850.html (viss vi kan stole på den lista)
ShredLord Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Gansk utdatert liste det der. Dessutan berre over USA-salet ser det ut til. Uansett, så viser jo lista at det at det einaste esklusive spelet som var bra (nemleg Resistance) selte over dobbelt så mange eksemplar som neste på lista (Madden) i november.
Mala Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 At EA sine spill selger er jo ingen nyhet. Sjekk listene her til lands f.eks.
ShredLord Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Nei. Men så har heller ikkje Noreg Ps3 enno heller! For crying out loud, er jo det eg prøver å fortelje!
Mala Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Nei men EA spill generelt,uavhengig av platform selger desverre utrolig bra. Utrolig om det skulle opphøre denne generasjonen.
ShredLord Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Nei, det vil nok endre seg i framtida når portane vert betre. Men til no, og sannsynlegvis ei stund framover, er tala eintydande.
SteveVice Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Nei, det vil nok endre seg i framtida når portane vert betre. Men til no, og sannsynlegvis ei stund framover, er tala eintydande. 7945581[/snapback] "eintydande" på hvilken måte? TOP 5 1: Resistance: Fall of Man December: 248,500 Total 328,500 2: Madden NFL 07 December: 171,000 Total:210,500 3: Need for Speed: Carbon December: 101,500 Total:114,000 4: Call of Duty December: 99,500 Total: 127,500 5: Marvel: Ultimate Alliance December: 76,500 Total:94,500 EA spill selger bra, på en liste over 5 spill er 2 EA spill Så forklar hvordan du mener at tallene er eintydande at EA sine multiplatform spill ikke selger bra. Og vis tallene du sikter til hvor EA spill gjør det dårligere enn dette, ta gjerne med totalen også
ShredLord Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Vel, Motorstorm, Gundam og Resistance er dei mestselgande Ps3-spela i Japan. Legg du det til USA-lista, som viser at Reisistance knuser all motstand(måtte bruke den ) frå multiplattformspela, så meiner eg tendensen er ganske klar. Folk med Ps3 kjøper heller gode ekslusive spel enn dårlege EA-portar. Men situasjonen vil nok endre seg når EA får dreisen på Ps3-hardwaren. Ps3 software sales Japan launch(Gammal link, vanskeleg å finne andre kjelder for Japan-sal. Legg dette til den andre linken, så meiner eg tendensen er klar. Sjølvsagt vil det vere mange EA-spel på dårlege andre- og tredjeplassar. Av den enkle grunnen av at det er FÅ av dei gode ekslusivane så langt. Når Motorstorm og Heavenly Sword kjem vil det endra seg.
Spillarkivet Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 EA er såpass store og selger så mye at de på en måte bestemmer litt av markedet. Hvis de for eksempel lar PS3 få enerett på FIFA-, NFS-, Madden-spillene, så vil jeg tro Sony ville solgt utrolig mange flere PS3 enn 360. De to førstnevnte selger i bøtter og spann her i Norge. Mannen i gata spiller de spillene. Madden er i tillegg veldig store i USA. Men så lenge de lager multiplattformspill, så lar de andre velge hvilken konsoll man kjøper. Det jeg virkelig ønsker nå er at PS3 får en drøss med store titler i de nærmeste 6 mnd.
Bruker-104685 Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Dem EA har sagt mye merkeligt utover åra som har gått, husker att dem sa att Gears Of War var ingenting nytt, alt var bare resirkulert osv. Og jeg lasta ned den EA-trailer av FIFA 2007 og der skrøyta dem av fysikkmotoren. Det var bare EA som opphypa spillet til det grader. Skal liksom jeg si: Oiii jeg har spilt førstepersonskytespill før og det var Wolfenstein 3D og Doom Så da kan jeg ikke få store spillopplevelser med dem førstepersonsspillene som er ute nå og som er på vei. Det var dem gamle spillene som gjorde att førstepersonsspill ble skapt Så jeg tar dette med en stor klype havsalt
virulence Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Dem EA har sagt mye merkeligt utover åra som har gått, husker att dem sa att Gears Of War var ingenting nytt, alt var bare resirkulert osv. 7946038[/snapback] EA snakker om resirkulering? Det var da rette ræv til å drite, for å bruke et lokalt uttrykk. Gjenbruk er nærmest det første ordet jeg assosierer med EA.
neo2001 Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 det som jo på en måte gjør en slik uttalelse interessant, er at "en fra EA" sier hva han mener om konsollkrigen. kanskje er det uklokt av han å på denne måten representere hele EA, men likevel; dette kommer fra en som har mer innsikt i utviklingen av spill (hele det neste året) og på den måten har han og kollegene testet systemene på en helt annen måte enn vi andre dødelige... de sitter jo og jobber med spill som skal ut til jul på alle plattformer nå, så han vet jo hva han snakker om. ta det for all del med en klype salt, men likevel er dette en smule urovekkende for PS3.
BlastyTrasty Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 PlayStation har lenge vært synonymt med spelkonsoll -- dette er no i ferd med å endra seg. Tidvis vil me sjå at både Nintendo og Microsoft tek ein mykje større bit av kaka - denna generasjonen. Men å utropa ein vinnar no er litt vel tidleg, trur eg.
Jon_ Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Det er jo flere måter å se denne saken. Én måte er at dersom PS3 ikke gruser xbox og nintendo like mye som PS2 gjorde, så har PS3 tapt. En annen er at dersom det blir solgt omtrent like mye av de tre konsollene så har ingen tapt. For jeg tror vel at PS3 i beste fall kan håpe på å selge like mange som de to andre, så får vi nå se hva folk syns om det med tanke på hvor dominerende Sony var i forrige generasjon.
Straffa Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Skrevet 15. februar 2007 (endret) PlayStation har lenge vært synonymt med spelkonsoll -- dette er no i ferd med å endra seg. Tidvis vil me sjå at både Nintendo og Microsoft tek ein mykje større bit av kaka - denna generasjonen. Men å utropa ein vinnar no er litt vel tidleg, trur eg. 7947257[/snapback] Det går rette veien for MS og Nintendo. Kan ikke si det gjør akkurat det samme for PS3 og PSP Endret 15. februar 2007 av avanore
TCi Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 PS3 har ikke blitt lansert i Europa ennå. Gi den tid, Sony kommer helt sikkert til å klare å holde førsteplassen denne generasjonen også. Forskjellen denne gang er at det hele blir mye jevnere. Alle vet hvordan det går med alle dommedagsteoriene... Hvorfor lage flere enn nødvendig?
Enduro Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Sony kommer helt sikkert til å klare å holde førsteplassen denne generasjonen også. Alle vet hvordan det går med alle dommedagsteoriene... Hvorfor lage flere enn nødvendig? 7949529[/snapback] Og den teorien du kommer med der er så mye bedre ? PS3 har ikke en sjanse i havet å vinne denne gangen. Som jeg har sagt før, de må begynne NÅ og selge 200K mer enn 360 på verdensbasis HVER MÅNED de neste 5 årene bare for å komme likt med 360 om 5 år. Ikke mye som tyder på at det er i ferd med å skje. Så at "Sony helt sikkert klarer å holde førsteplassen" denne gangen også er tull å si. Endret 15. februar 2007 av Enduro
Mala Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 For å vere heilt ærlig tror eg PS3 er den konsollen som vil selge best mot slutten av denne generasjonen. Har bare ein feeling på at det er tilfellet her. Når boksen har kommet ned på eit meget gunstig prisnivå i forhold til alt som befinner seg under lokket på den Vetta pokker eg egentlig, men at det blir jevnere denen gangen er det nok ingen tvil om.
TCi Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Og den teorien du kommer med der er så mye bedre ? PS3 har ikke en sjanse i havet å vinne denne gangen. Som jeg har sagt før, de må begynne NÅ og selge 200K mer enn 360 på verdensbasis HVER MÅNED de neste 5 årene bare for å komme likt med 360 om 5 år. Ikke mye som tyder på at det er i ferd med å skje. Så at "Sony helt sikkert klarer å holde førsteplassen" denne gangen også er tull å si. 7949731[/snapback] Europa er "Sony-land", samt at Sony ikke har fått opp produksjonen skikkelig ennå. Tro meg, skulle gjerne likt å sett Sony miste andelen sin, men dette tviler jeg på skjer. MS har feilet totalt i Japan, så her har Sony mye å samle opp. Denne gangen blir det jevnt. men jeg tror ennå Sony får det lille overtaket. Hvorfor skal det være tull å si det, sammenlignet med at Sony ikke har en sjanse? Tror du virkelig Sony drives av inkompetante folk? Men skal bli interessant å se hvordan det går om en tre års tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå