SuprG Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Hei Jeg har tenkt å sette opp en BF2 warserver til klanen min. finnes det noen bruksanvisning eller lignende for å sette opp en enkel server. P.S har prøvd å google litt men jeg klarer ikke å finne noe på norsk.
hiper Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 kansje du burde søkt på forumet også? sjekk stickys..
SuprG Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Skrevet 3. mars 2007 Et lite off-topic spørsmål, jeg vet man må ha en type lisens for å kjøre en ranka server. Men vis jeg setter opp en BF server må jeg ha en sånn lisens eller er det helt fritt og jeg trenger bare å sette den opp å kjør?
El Matador Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Et lite off-topic spørsmål, jeg vet man må ha en type lisens for å kjøre en ranka server. Men vis jeg setter opp en BF server må jeg ha en sånn lisens eller er det helt fritt og jeg trenger bare å sette den opp å kjør? 8070756[/snapback] Du må få godkjennelse fra EA. Noe som du neppe får hvis du hoster serveren hjemme.
femftifem Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Hvis du skal sette sette opp en Internettserver på BF2, så trenger du en kvass linje. Det vil si 100mbit opp og ned holder, og det tviler jeg sterkt på at du har, serveren må også vær av god kvalitet, og at ingen andre prosesser oppe og går. Men dette avhenger også av hvor mange deltagere som serveren skal støtte. Skal du isåfall sette opp en slik server, så må du leie deg en serverrack i en av serverhallene i Oslo (eller andre haller hvor de har 100mbit inn og ut, og 100mbit direkte mot NIX), også kjøpe deg en server hvor du kan hoste din Warserver. Men dette er langt ifra gratis, men et mer rimeligere tilbud enn å bestille 100mbit hjem til huset ditt (noe som faktisk er ganske usannsynlig og som avhenger hvor langt ifra telefonsentralen huset ditt befinner seg eller fiber, og fiberswitch er DYRT). Men, for å gjøre alt enklere: www.gameserver.no www.gameguard.no Dette er et langt bedre tilbud, samtidig som at det er 0 stress med å installere linux (eller bruke over 30 000 norske kroner på Windows Server), og konfigurere med å åpne porter, osv.
SuprG Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Skrevet 4. mars 2007 Et lite off-topic spørsmål, jeg vet man må ha en type lisens for å kjøre en ranka server. Men vis jeg setter opp en BF server må jeg ha en sånn lisens eller er det helt fritt og jeg trenger bare å sette den opp å kjør? 8070756[/snapback] Du må få godkjennelse fra EA. Noe som du neppe får hvis du hoster serveren hjemme. 8072571[/snapback] ohh, sorry jeg mente ikke å ha en ranka server hjemme men en som man kan bruke til war server i clanen.
El Matador Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Et lite off-topic spørsmål, jeg vet man må ha en type lisens for å kjøre en ranka server. Men vis jeg setter opp en BF server må jeg ha en sånn lisens eller er det helt fritt og jeg trenger bare å sette den opp å kjør? 8070756[/snapback] Du må få godkjennelse fra EA. Noe som du neppe får hvis du hoster serveren hjemme. 8072571[/snapback] ohh, sorry jeg mente ikke å ha en ranka server hjemme men en som man kan bruke til war server i clanen. 8073829[/snapback] Hvorfor skal warserveren være ranked? Ingen bruker rankede warservere...
SuprG Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Skrevet 4. mars 2007 Et lite off-topic spørsmål, jeg vet man må ha en type lisens for å kjøre en ranka server. Men vis jeg setter opp en BF server må jeg ha en sånn lisens eller er det helt fritt og jeg trenger bare å sette den opp å kjør? 8070756[/snapback] Du må få godkjennelse fra EA. Noe som du neppe får hvis du hoster serveren hjemme. 8072571[/snapback] ohh, sorry jeg mente ikke å ha en ranka server hjemme men en som man kan bruke til war server i clanen. 8073829[/snapback] Hvorfor skal warserveren være ranked? Ingen bruker rankede warservere... 8074104[/snapback] Den skal ikke det. jeg lurte på om man måtte ha en lisens for uranka?
El Matador Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Et lite off-topic spørsmål, jeg vet man må ha en type lisens for å kjøre en ranka server. Men vis jeg setter opp en BF server må jeg ha en sånn lisens eller er det helt fritt og jeg trenger bare å sette den opp å kjør? 8070756[/snapback] Du må få godkjennelse fra EA. Noe som du neppe får hvis du hoster serveren hjemme. 8072571[/snapback] ohh, sorry jeg mente ikke å ha en ranka server hjemme men en som man kan bruke til war server i clanen. 8073829[/snapback] Hvorfor skal warserveren være ranked? Ingen bruker rankede warservere... 8074104[/snapback] Den skal ikke det. jeg lurte på om man måtte ha en lisens for uranka? 8075756[/snapback] Nei.
SuprG Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Skrevet 4. mars 2007 Hvor stor linje må man ha? sånn ca? vet det er veldig stort. sånn vis det kun skal være 10 inne å spille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå