Gå til innhold

Windows Vistas etterfølger


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
For å bruke Apple igjen, så koster OSX ~800kroner mener jeg å huske, dvs omlag halvparten av en OEM versjon av Vista(da ser jeg bort fra de amputerte versjonene) og 1/6 av retail versjonen av Vista(som er mer sammenliknbart mht lisensbetingelser).

7939029[/snapback]

Ikke glem at man må betale for hver eneste større oppgradering av OS X da, og de slipper gjerne omtrent en i året. Siste versjon (10.4) koster ca 1200 kroner. Man kan heller ikke la være å oppgradere siden siste versjon av de fleste applikasjoner på Mac faktisk også krever siste versjon av OSet.

 

Over en 4-5 årsperiode bruker man dermed *langt* mer penger på OSet på Mac enn man gjør på Windowsplattformen.

7946893[/snapback]

Spesielt med tanke på at de fleste, i alle fall her på forumet, klarer seg fint men en OEM Home Premium til 995,-..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når dukker DX10 opp i spill da? Dette tar vel somregel en stund?

Til sommaren og ut mot hausten vil dei første spela som tek i bruk DX10 kome. Det er og spel som alt er ute som vil kome med ei oppdatering som tek i bruk DX10. Men det er verdt å merke seg at så godt som alle spel og kjem med støtte for tidlegare versjonar av DX. Det er bare nokre få spel som bare kjem til Vista.

Lenke til kommentar
Eg trur einaste grunnen til at Halo2 bare kjem til Vista er for å sejle fleire kopiar av Vista.

7950080[/snapback]

Såklart, akkurat det var jo ingen hemmelighet. Tror Microsoft sa at Halo 2 skulle bli et Vista-ekslusivt spill før de nevnte noe om DirectX 10.

7950993[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor noen skulle bry seg, Halo var en middelmådig spill i PC-sammenheng, tviler på at 2 er så mye bedre, mange andre bedre FPSer.

 

AtW

Lenke til kommentar
For å bruke Apple igjen, så koster OSX ~800kroner mener jeg å huske, dvs omlag halvparten av en OEM versjon av Vista(da ser jeg bort fra de amputerte versjonene) og 1/6 av retail versjonen av Vista(som er mer sammenliknbart mht lisensbetingelser).

7939029[/snapback]

Ikke glem at man må betale for hver eneste større oppgradering av OS X da, og de slipper gjerne omtrent en i året. Siste versjon (10.4) koster ca 1200 kroner. Man kan heller ikke la være å oppgradere siden siste versjon av de fleste applikasjoner på Mac faktisk også krever siste versjon av OSet.

 

Over en 4-5 årsperiode bruker man dermed *langt* mer penger på OSet på Mac enn man gjør på Windowsplattformen.

7946893[/snapback]

Joda, det var noe av poenget mitt. Dog skal det visstnok bare komme større oppgraderinger av OSX hvert 2ndre år nå.. Dvs dersom planen til MS holder samme takt som Windows, så vil uansett en fullversjon av OSX være billigere enn en fullversjon av Vista, jeg regner ikke Home Basic som fullversjon. Jeg mistenker at MS gambler på at svært mange oppgraderer til Ultimate etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...