Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[løst]Trenger ny IP


Anbefalte innlegg

Jeg trenger altså å bytte ut alle fire boksene med tall, hvis ikke er det lite vits i :(

7915608[/snapback]

Tror ikke du har skjønt en millimeter av hvordan IP-adresser funker. ISP'er 'eier' en eller flere IP-ranger (som de evt. kan dele opp i subnett) som de deler ut adresser fra. Det er ikke mulig etter eget forgodtbefinnende å bare skifte ut tallene i adressen. Dessuten er det som noen har nevnt her totalt usannsynlig at de banner en hel range fra en norsk ISP og dermed utestenger tusenvis av uskyldige bare fordi du har oppført deg dustete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt googling:

Question: When you ban an account, is the player (not account) considered permanently banned? For example, are they permitted to purchase another account and begin playing on that new account? If banned players are not allowed to play on new accounts, how do you stop them from using Game Cards to pay for their new accounts, or do you ban their IP? If you don't ban their IP address, why don't you?

 

HGM Draven: Generally speaking, if your account is banned and you have learned your lesson, there is nothing stopping you from starting another account. That being said, if this new account is found violating the EULA just as your previous one, it may get closed a lot faster the second time around. Banning IP addresses is a sticky proposition because you always run the risk of preventing someone unrelated from playing just because some dumbass is using the same ISP/Router/Etc.

 

Så at heile telenors ip-range er sperra er lik null.

Gløym dette med ipen, einaste muligheit er å få ein ny konto.

Lenke til kommentar
Når du lagde førsteposten hadde du ein ip (eg kan sjå det sidan eg er moderator) mens dei siste innlegga dine i tråden har vore frå ein anna ip.

Å få ein ip som ikkje tilhører telenor sin ip-range er mulig, men det kalles bytte av operatør.

 

 

Viss admins i linage 2 har våre så "smarte" at dei har ip-banna din isp så har dei samtidig stengt tilgangen til spelet for over halvparten av dei som har bredbånd i Norge. Tenkt om Blizzard skulle gjort noko slikt? ca 20-25k av spelarane i WoW som er norske hadde forsvunne over natta.

 

 

Sjølv om dei kaller det ein ip-ban så er det ein kontoban, kontoen din er stengt, for er det ikkje litt meiningslaust at du skulle få spele frå andre maskiner men berre ikkje di eiga?

Men kjem du deg inn på forumet til linage 2? der er sikkert mulig å spørre der om kvifor kontoen din har blitt stengt.

 

Dessutan bruker IP-ban mest der ipen genererer spam eller andre plagsomme ting.

7923378[/snapback]

Det er Privat server det er snakk om, ikke official :no:

Men nei, ingen fra Telenor kan spille på L2Dementia, ikke før de unbanner ISP'n igjen :( Må jeg skifte Leverandør får å få HELT ny IP?

 

Jeg kommer ikke inn på spillet fra noen av PC'ne, men jeg kommer inn på forumet nå som jeg restarta modemet, men det er lite vits i å poste noe, posten blir bare stengt uansett.

Lenke til kommentar

Du kjem med informasjon som skulle ha vore i første posten.

 

Piratserver av linage ( du veit at det er ban grunn på dei offisielle?)

Dette gjer situasjonen heilt anderledes.

Her har me prøvd å hjelpe deg men så har du ikkje komme med informasjonen som er essensiell for heile settinga.

Ein offisiell server vil nesten aldri bruke ip-ban.

 

Den serveren du speler på er nok berre noko drittunger som ikkje verken forstår eller er i stand til å drifte noko som helst. Å banne heile telenors range for 1 ip er så talentlaust at eg må le.

 

Beste tipset er å komme seg på ein offisiell igjen og får spele normalt og ikkje ein server som blir påvirka av tåfisen til adminen.

Lenke til kommentar
Du kjem med informasjon som skulle ha vore i første posten.

 

Piratserver av linage ( du veit at det er ban grunn på dei offisielle?)

Dette gjer situasjonen heilt anderledes.

Her har me prøvd å hjelpe deg men så har du ikkje komme med informasjonen som er essensiell for heile settinga.

Ein offisiell server vil nesten aldri bruke ip-ban.

 

Den serveren du speler på er nok berre noko drittunger som ikkje verken forstår eller er i stand til å drifte noko som helst. Å banne heile telenors range for 1 ip er så talentlaust at eg må le.

 

Beste tipset er å komme seg på ein offisiell igjen og får spele normalt og ikkje ein server som blir påvirka av tåfisen til adminen.

7923807[/snapback]

LOL :!: Hehe, jeg spiller på official serveren :D

Men det må jo gå ann å komme seg inn selv om jeg er IP-banna :hmm:

 

EDIT: Genialt postet :!: :!:

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar

Nå må du snart bestemme deg, først sier du at du er IP-bannet, så sier du at de har utestengt hele Telenor, hvor har du dette ifra?

 

Så sier du at du spiller på privat server, så sier at du at du spiller på offentlig server... Skal du kunne få hjelp må du nesten svare rett på spørsmålene, litt vanskelig å forstå hva som faktisk har skjedd her...

Lenke til kommentar
Nå må du snart bestemme deg, først sier du at du er IP-bannet, så sier du at de har utestengt hele Telenor, hvor har du dette ifra?

 

Så sier du at du spiller på privat server, så sier at du at du spiller på offentlig server... Skal du kunne få hjelp må du nesten svare rett på spørsmålene, litt vanskelig å forstå hva som faktisk har skjedd her...

7923923[/snapback]

Jahhah, Jeg spiller på official server OG privat server, men på den private serveren er jeg ISP-banna, men jeg spiller fårtsatt på official server :hrm:

MEN, jeg prøvde å google litt i stad, og da fant jeg som heter No IP, hva er det, og kan det være noe interessant for meg? :hmm:

Lenke til kommentar

Vist de som drifter denne prvate serveren har ISPbannet hele telenor har de iallefall ikke forstått så mye. :p

 

For å komme seg rund en slik ban må du enten bytte opperatør, eller komme deg over på en annen range som telenor "eier" Hvordan du kommer deg fra en range til en annen er jeg ikke sikker på, da jeg ikke vet hvordan telenor styrer på disse. Men sansynligvis må du fra privat -> bedrift, eller fra en landsdel til en annen. Er du heldig kan det hende at du bare trenger å flyttes fra en DSLAM på sentralen til en annen. (Havnet på en annen range til NGT etter bytte fra ADSL -> ADSL2+ Men her gikk jeg også fra gammelt Cisco PPPoA til nyere PPPoE utstyr i sammen slengen.)

Lenke til kommentar

Berre sånn for å opplyse det, å skifte operatør kan ta 4-6 veker og ikkje forvent smertefri oppkobling då eg har vore borti ein del slike byttISP der montøren har kobla ned den gamle linja men gløymt/ gjort feil på den nye.

Responstida frå telenor er då nokre dager for å få det fiksa ;)

Lenke til kommentar

Dårlig emnetittel. Dårlig setningssyntaks. Gir ikke all informasjon i første post, men kommer med litt og litt. Påstått krangling med en admin som fører til at en så stor ISP som Telenor blir bannet?

 

Jeg gikk inn på Lineage 2 sine sider av ren nysgjerrighet og hva møtte meg som nest nyeste Newssak?

 

Se forøvrig FBI sin post angående denne saken.

 

Tipper det er dette du sliter med jeg blomstkraft.

 

Forøvrig synes jeg, dersom det viser seg at det jeg refererer til faktisk er problemet, at det er dårlig av deg å kaste bort tiden til forumbrukerne som bruker av sin tid på å hjelpe deg.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Berre sånn for å opplyse det, å skifte operatør kan ta 4-6 veker og ikkje forvent smertefri oppkobling då eg har vore borti ein del slike byttISP der montøren har kobla ned den gamle linja men gløymt/ gjort feil på den nye.

Responstida frå telenor er då nokre dager for å få det fiksa ;)

7924564[/snapback]

Hehe.. jeg har ikke tenk å bytte operatør :!:

Lenke til kommentar
Denne tråden er den mest våsete jeg har sett her på lang tid. Foreslår at den stenges og at trådstarter oppretter ny tråd hvor han forklarer hva problemet er og hva han ønsker å oppnå. Dette her er jo bare svada.

7927760[/snapback]

Hm, jeg har jo faktisk forklart det meste, hadde faktisk ikke trodd at denne tråden skulle bli så lang :!: Håper bare å få svar fra Dementia nå (Admin på L2 server'n)

Må bare krangle litt til :(

Lenke til kommentar
Denne tråden er den mest våsete jeg har sett her på lang tid. Foreslår at den stenges og at trådstarter oppretter ny tråd hvor han forklarer hva problemet er og hva han ønsker å oppnå. Dette her er jo bare svada.

7927760[/snapback]

Hm, jeg har jo faktisk forklart det meste, hadde faktisk ikke trodd at denne tråden skulle bli så lang :!: Håper bare å få svar fra Dementia nå (Admin på L2 server'n)

Må bare krangle litt til :(

7929893[/snapback]

 

Var det ikke krangling som var grunnen til hele bannen ? Du kan i det minste oppdatere første post med all relativ informasjon. I den grad du faktisk vet hva som er relativt her .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...